|
||||
|
||||
קצת בלת''ק, אבל הסיבה שיש מבחני לשכה היא פחות מהסיבה של לקבוע רף מינימום ראוי בשביל הלקוחות, אלא כדי לקבוע רף מינימום נורמלי שבתי המשפט יוכלו לעבוד איתו. שופטים לא יכולים לבזבז את כל הזמן שלהם על להסביר לאנשים מה קורה עכשיו, הם צריכים שכל צד יבין מה קורה עכשיו. זאת הסיבה שיש מבחני לשכה ולכן הם מאוד נחוצים. אני בעד הרעיון שכל מכללה ואוניברסיטה תחוייב להציג את אחוזי המעבר, אבל בניגוד אליכם אני לא מפחד מהצפה של המקצוע, אני חושב שבאופן טבעי אם יהיו הרבה עורכי דין זה גם יוזיל עלויות ויאםשר לאנשים מהמעמד הנמוך להשיג שירותי עריכת דין, וגם באופן טבעי אנשים יראו שהמשכורות בעריכת דין ירדו אז הם פחות יינטו ללכת ללמוד משפטים והכל יתאזן. |
|
||||
|
||||
כמה עורכי דין עוסקים בליטיגציה? הרושם הוא שמדובר במיעוט שבמיעוט, לא? |
|
||||
|
||||
א. הרבה עורכי דין לא יודעים איך נראה בית משפט מבפנים - זה פשוט לא תחום העיסוק שלהם. ב. הבעיה שלי היא לא עם הצפת המקצוע כשלעצמו אלא עם עו''ד מזיקים (ברשלנות ובתום לב). מנסיוני, כמי שעובדת לא מעט עם אוכלוסיות מוחלשות (ובין השאר עם לקוחות עם חסמי שפה), היכולת שלהם להבדיל בין עו''ד מקצועי לחרטטן היא מוגבלת. כמובן שזה לא מאפיין רק חברי אוכלוסיות מוחלשות אבל שם זה משמעותי יותר. ג. הבעיה עם סטודנטים חלשים, כפי שגיליתי לתדהמתי, היא שלא תמיד הם מבינים את המשמעות של אחוזי המעבר (שהם מידע גלוי שמתפרסם בתקשורת). |
|
||||
|
||||
ג. זה עצוב ומשעשע בו זמנית. מה, צריך להסביר להם שמתוך עשר בננות שניגשות למבחן, הקוף יאכל שש ורק ארבע יעברו אותו בריאות ושלמות? |
|
||||
|
||||
זה היה כהנמן, כמדומני, שקיבל פרס נובל על המסקנה שהבנה של משמעות המספרים מורכבת יותר מאשר קריאת הספרוֹת. |
|
||||
|
||||
כמדומני שעל הבנה של דברים מורכבים יותר כמו שקלול כמותי (וכנראה מוטה או לא לינארי) של רווח אפשרי מול הפסד אפשרי. ובטח על עוד כמה דברים אחרים, על בננות לצערנו כבר לא מקבלים פרסי נובל. |
|
||||
|
||||
אתה יודע כמה מזכירות ראיינתי עד שמצאתי אחת שיודעת אחוזים? ואני לא מדבר על פקידות אלא על הרמה מעל שמתקראת "מנהלות לשכה". וזה עוד היה כשהיו לנו ציונים טובים במבחנים הבינלאומיים |
|
||||
|
||||
עד כמה שזכור לי סף מבחני הקבלה1, כמו גם מבחני ההסמכה של עורכי/כות דין גבוה יותר מזה של מזכירים/רות. 1 באזור ה-700 |
|
||||
|
||||
אה, אבל הם לא עוברים את מבחני ההסמכה! יש פה מלכוד: תנאי הקבלה למכללות נמוכים יותר מאשר לאוניברסיטאות, ואז המועמדים שם לא יודעים אחוזים, ולא מבינים את הטבלה הזו |
|
||||
|
||||
הם כנראה לא למדו את המדרש על שניים אחוזים בטלית... |
|
||||
|
||||
כשהחליפו את הלירה פנו לציבור בבקשה להצעות לשם למטבע החדש. אני חשבתי על עכוז. "בכמה זה?" "חמישה עכוזים." (או בלשון העם- חמש עכוז) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |