|
||||
|
||||
א. אי התאמה בין רישומי כניסות ויציאות - אפשר לעלות על סירת דייגים/מבריחים בחיפה או באילת. שם לא עוברים במכס. גם להשיג מסמכי זיהוי מזוייפים או גנובים לא ממש קשה. ב. קהילה - ביטוי במובן הרחב ביותר שלו. הנטייה הטבעית והמובנת של אנשים היא לגור ליד הדומים להם ולבטח לא קל להלחם בכך. ג. אני חוזר ואומר, העובדה היא שנכון להיום אזורי המסתננים הפכו לשכונות מצוקה והדבר קשה מאוד לתושבים הותיקים. הביטוי עניי עירך קודמים אינו עולה בקנה אחד עם שיפוט ערכי טהור. הצו הקטיגורי בעיניי הוא לא להרבות אומללות בעולם. אני מעמיד את אומללותם של התושבים הותיקים (ויסולח לי על ניבוי העתיד, גם את אומללות בניהם של הפליטים ושכניהם) מול אומללות הפליטים. אתה רשאי לבחור מישקול אחר משלי, אבל לא טוב שתפסול לגמרי את ההכרח לאזן. ד. אור לגויים? איפה אתה חי? אני בסה"כ לא רוצה להיות גרוע מן הגרמנים, הצרפתים,... ה. לא רלאבנטי? אני מנסה לטעון שצריך לבטל את כל המסע לגירוש המסתננים. העובדה שהמסתננים אינם נמצאים כאן רק בגלל צרכיהם האנוכיים או בגלל אידיאולוגיה הומאנית אינרטית אלא בעיקר בגלל שהם מועילים לפחות לחלק מאיתנו, היא רלאבנטית. ו. אני מצטער. אני מסכים איתך שגירוש הוא לא מוסרי. אני לא מסכים איתך שצריך להכיר בהם כפליטים. כפי שאמרתי, מעמד הפליטים מקנה להם זכויות כלכליות. במדינה שאינה מצליחה לעזור לאזרחיה למצוא דיור, וביננו לבין עצמנו, באוירת ההסתה, השנאה והטירוף הנוכחית, צעד כזה יהיה התאבדות פוליטית. לדעתי צריך להניח כמעט לכל המסתננים במצבם הנוכחי ולא לחרוש על גבם את הדרך לשלטון. אני מסכים שזה לא מה שמבקשי המקלט היו רוצים (גרוע מזה, זה מנוגד לאמנות הבינלאומיות), אבל הכר בכך שזהו בדיוק המצב היום, ועל אף זאת המסתננים עושים כל מאמץ להשאר כאן. ככל הנראה זהו הרע במיעוטו by far. |
|
||||
|
||||
א. אפשר. נראה לך שעשרות אלפים עשו את זה? ג. פתיר בלי קשר לקבלת או גירוש הפליטים. פתיר בקלות אם מקבלים את חלקם ומגרשים את השאר. לביבי ומירי רגב נוח לא לפתור את הבעיה ולהאשים את אסמול. ד. ה. ו. הרבי מעוטו הוא לא הרבי שלי. אני כן רוצה לחיות במדינה שהיא מגדלור מוסרי. |
|
||||
|
||||
א. אולי זה אפשרי. המסה הגדולה הגיעה דרך גבול מצריים. הם עברו את הגבול ומעבר לגבול הישראלי לא טרחו במיוחד להסתיר את עצמם. הם נלקחו למעצר קצר לבירור ושוחררו עם כרטיס אוטובוס לכיוון התחנה המרכזית בתל אביב. בשלב מסוים נבננה מכשול הגבול ואז הם כמעט הפסיקו להגיע. לא שמענו עדויות על מספרים גדולים של מהגרים שהגיעו בנתיבים אחרים (למעט מי שנכנסו כתיירים בנתב״ג). אם הם השיגו מסמכי זיהוי ישראלים מזויפים, הרי שגם למסתננים לא מסובך להשיג אותם. ובכל זאת לא שמענו על מסתננים שבחרו בדרך הזו ונתפסו. אני נוטה לחשוב שאם היה מדובר בקצת יותר מבודדים, זה כבר היה מתפרסם. ג. התחנה המרכזית הייתה אזור פשע וזנות עוד לפני שהגיעו המהגרים הנוכחיים. לפניהם כבר הייתה שם אוכלוסיה גדולה של מהגרים פיליפיניים ושות. האם הם נכללים אצלך בין התושבים הוותיקים? |
|
||||
|
||||
א. המדובר בקהילת השב"חים מאזורי בריה"מ לשעבר, שרובם ככולם נכנסו באשרת תייר דרך שה"ת בלוד ולא יצאו. הקהילה מונה לפי הדו"חות 55-60 אלף לעומת 35-40 אלף של הקהילה האפריקאית. מי שמעלה לדיון את הקהילה בד"כ עושה זאת כדי לטעון שגרוש האפריקאים מונע ממניעים גזעניים. לדעתי ההשוואה היא חסרת תועלת מפני שהקהילות שונות מאד. בכל אופן, היות והלבנים מקבלים פחות הכרה כפליטים ומגורשים יותר מן השחורים, ההשוואה גם לא מי יודע מה אפקטיבית. אני הבעתי ספק איך קהילה גדולה כל כך יכולה להשאיר חותם נמוך כל כך. כתשובה העליתי השערה שהמספרים מופרזים. חלק אולי יצאו בזהות שונה וחלק יצאו באופן בלתי חוקי (נניח כדי להסתנן למדינה שלישית). בכל מקרה, אני לא יודע ואני מוכן להודות שיתכן בהחלט שאני טועה. ואני בהחלט מסכים שזה לא חשוב לשאלת גירוש האפריקאים. ב. דעתי כאן לא ממש חשובה. הבעייה היא שתושבי דר" ת"א מתבטאים בקיצוניות נגד המסתננים, ונראה לי שהטענות והעוינות הזו היא הבסיס להסתה הפוליטית לפחות בחלקה. טענות התושבים היא הדלק המזין את התמיכה בגירוש. אפשר להמעיט במשקלן ובאמיתותן, אבל אי אפשר להכחיש את קיומן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |