|
||||
|
||||
אוקי, הרשה לי לדייק.. התכוונתי שהבעיה שאתה העלת - של אנשי עסקים שתומכים בפוליטיקאי באופן עקיף (לא דרך תרומה ישירה) - קיימת כבר היום. הדוגמאות שנתתי הן שתי דוגמאות בולטות. החוק באמת לא מטפל בזה, הוא רק מונע מסלול ישיר של תרומה ולחלוטין לא מונע מסלול עקיף. יכול להיות שלחלק ניכר מחברי הכנסת, המימון הזה ( שהחוק מגדיר) יספיק. הוא כנראה לא יספיק למי שרוצה להתמקם במקום גבוה מאד במפלגה או לרוץ לראשות המפלגה. אותם פוליטיקאים כנראה ימשיכו להשתמש במסלול עקיף. |
|
||||
|
||||
החוק כן אוסר תמיכה לעמותות תומכות (המקבילות הישראליות ל־Super PACs). בפרט: * עמותות קש מבחירות עברו שקבלו אזהרה ב־1996 וחקירה פלילית ב־1999. * עמותת V15 קיבלה חוק כמעט על שמה בכנסת האחרונה. היא לא פעלה בעד מפלגה אחת אלא נגד מפלגה אחת. * לעומת זאת ישראל היום הצליח להתחמק מפלילים בין השאר בגלל ההצהרה הישירה של נתניהו שאין שום קשר ביניהם. * ידיעות אחרונות מקפיד לפזר את התמיכה שלו על פני מגוון פוליטיקאים, חלקם בליכוד. לכן אני מסתייג מהניסוח שלך: החוק ממתן את התמיכה הלא ישירה אך כלל לא מונע אותה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |