|
||||
|
||||
אני מסכים. אני תוהה מה עם הטיעון, שניתן לא פעם באשר למענקים/מס מופחת שחברות זרות מקבלות, שאם לא כאן אז הם ילכו למקומות אחרים. לכאורה זה לא יהיה ממש אפקטיבי עבור מנהלים ישראלים, אך אם נגביל את זה רק לאזרחי ישראל הם עשויים לוותר לזמן מה על אזרחותם כך שגם עבורם זה לא אפקטיבי (או פשוט לרשום את החברה רק בחו"ל? אני לא מבין בזה). אבל הסיבה האמיתי בשלה אני מאוד מהסס בעניין זה (ולא רק זה) הוא שגם אם התערבות חקיקתית/תקנתית ראויה ותצליח כאן, היא יוצרת אוירה ולגיטימציה ציבורית גוברת לראות בחברות מצליחות גם פרות חולבות כלכלית וגם מי שכל "לוחם צדק" חברתי יכול להתקלס בם וכל מחוקק לנסות להתערב באופן בו הם מנהלים את העסק. |
|
||||
|
||||
אני חושב שמועיל להפריד את הדיון במשכורות מנהלים מהדיון בהטבות מס לחברות. בנוגע להטבות מס, האיום שהם ילכו למקום אחר שריר וקיים (אפשר להבחין עכשיו בניצני יוזמות לשיתוף פעולה בין מדינות כדי ליצור ''קרטל מיסוי'' לטובת כולם. נחיה ונראה, אבל בינתיים נראה לי שכל מדינה צריכה לתמרן בין טרייד-אופים לא קלים). בנוגע להגבלת משכורות מנהלים, אני לא נבהל מהאיום שהם ילכו למקום אחר. ראשית, כמו שכתבתי ליוסי, אני קצת מפקפק במושג ''המנהל העילוי'' (כלומר, אני מנחש שיש כאלה, אבל שבפועל אין קורלציה מאוד חזקה בין זה לבין המשכורות). שנית, עד כמה שאני יכול לנחש מה הופך מנהל לעילוי, אני חושב שהרבה מזה ילך לאיבוד במעבר לארץ אחרת. אני אפילו מפקפק עד כמה קל להעביר את זה מחברה אחת לאחרת בתוך אותה ארץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |