|
קאול בזמנו הקפיץ את רשות הדואר במדרגה שלמה. לא היה צריך להיות מומחה כדי להבחין בכך. הדבר היה ניכר אפילו ברמת הנראות של הסניפים. לגבי מה שנכתב בדו"ח, לעומת זאת יש לי ספק גדול. לפני כמה חודשים, רכשתי בחנות כלשהי 2 מיכלי נוזל ניקוי למכונת גילוח (80 ש"ח + דמי משלוח אאז"ן). החבילה נשלחה בדואר ישראל. הסמסים זרמו באתר הדואר כסדרם. שום קשר למציאות או תועלת. טורטרתי ל-3 סניפים שונים ובסופו של דבר הופניתי לאיזשהו מרכז חלוקה שאין לו לא קבלת קהל ולא מענה טלפוני. מענה קולי ממישהו שיכול להועיל, לא בנמצא. על הודעה רשמית שהחבילה אבדה אין על מה לדבר. הבנתי שמי שזכאי לפיצוי (אם בכלל) היא החנות השולחת. משיחות עם החנות הבנתי שהמדובר בחנות קטנה ללא הרבה ניסיון (בכל אופן לא טוב) עם הדואר או חשק להתעסק איתם. בסופו של דבר נאלצתי לשלם בערך 30 ש"ח נוספים (דמי משלוח לחברת שילוח, לא הדואר) עבור משלוח שני. כך ששני הצדדים נשאו בנזק ורק הדואר יצא נקי (לפחות עד עכשיו). יכול להיות שהדואר נמצא עכשיו במהלך של תיקון והמקרה שלי הוא רק מקרה פרטי של בעיות העבר. מצד שני יכול להיות שמדובר במוסד רקוב עד היסוד וחסר תקנה, אפילו הפרטה מלאה תשרת את הציבור טוב יותר. התחושה שלי היא שהחנויות הקטנות לא יכולות לעבוד עם הדואר. לחברות הגדולות העובדות עם הדואר יש כנראה נהלים והליכים מסודרים המפצים אותן על אובדן חבילות. הנהלים הללו כנראה לא מאפשרים לדואר להרויח מספיק למרות קפיצת המדרגה בהיקף החבילות הנשלחות בפרט בישראל.
|
|