|
||||
|
||||
מוזר לי הנתון שמרמז על כך שיותר ממחצית הדתיים במצרים חדלו תוך 5 שנים להיות דתיים. קל לי יותר להאמין לחוסר כנות של הנשאלים: או שמלכתחילה הצהירו על תמיכה בדת רק כדי לרצות, והמספר הגבוה היה מופרז, או שעקב תחושה של רדיפה הדתיים מעדיפים היום לא להצהיר על כך, והמספר הנוכחי מוטה חזק כלפי מטה, או שניהם. |
|
||||
|
||||
יתכן מאד שכל הסטטיסטיקות המצוטטות מן המאמר הן חסרות חשיבות, בגלל תופעה המוכרת לנו היטב, תופעת ה"מסורתיים". זה יכול גם להסביר את ה"חידה" המצרית שלך. אני מנחש שרוב האוכלוסיה המצרית הוא מסורתי ואלו יכולים להצהיר על עצמם כחילונים או כדתיים ע"פ הנוחות הפוליטית. הכותרת מדברת על "שלטון השריעה". משל למה הדבר דומה? נניח שהיו עורכים אצלנו סקר על מי בעד החלת שלטון ההלכה. אני מניח שמשהו בין 60-80% היו נגד. מכאן להסיק שיש בארץ למעלה מ-60% חילוניים (מצביעי לפיד) זו מסקנה מאד פשטנית. |
|
||||
|
||||
הגיוני. |
|
||||
|
||||
אגב, מה פשר הכותרת? |
|
||||
|
||||
מילה אחת מתחברת לכל אחת מהמלים בכותרת |
|
||||
|
||||
עם ספק או בלי ספק? |
|
||||
|
||||
לביצה לא ממש (אלא אם כן מדובר בתרנגול טרנסג'נדר). |
|
||||
|
||||
זה לא תרנגול, זה דרקון! |
|
||||
|
||||
ושכחת את הקוביות. |
|
||||
|
||||
נשברתי. אפשר בבקשה להסביר? |
|
||||
|
||||
אני אנסה להסביר בשפה שאתה מבין: תוריד מימד אחד. |
|
||||
|
||||
אהה! עכשיו באמת הבנתי. אציין שבכימיה המילה הדרושה באה בקבוצה, ועם שגיאת כתיב. |
|
||||
|
||||
וגם יוסריאן עושה את זה (כשהוא לא מאושפז). |
|
||||
|
||||
יפה! (גם אני קלטתי רק אחרי הרמז של הורדת המימד) מוסיף "דופי". |
|
||||
|
||||
הייתי מוסיף את מימי, אבל לא נעים... |
|
||||
|
||||
מימיו זה מצוין, כי כל אחד קצת שונה. קוביות דומה מדי לכידון. |
|
||||
|
||||
לא יותר דומה מהדמיון בין כישוף ואימה. ומה עם העוגן? |
|
||||
|
||||
עוגן! כמובן! ואחריות! |
|
||||
|
||||
ומלוא כובד משקלו |
|
||||
|
||||
ומה שאומר זה שמתפלא על הרקטה. |
|
||||
|
||||
היה לי הרבה יותר קשה להבין את הרמז מאשר את הכותרת עצמה. אאל''ט התשובה היא משורש ט.ו.ל והרמז הוא משורש נ.ט.ל. מה שמסביר את הקושי שלי (כן. בטח). |
|
||||
|
||||
למה שורש אחר? כשמישהו מטיל צל (כמו בשאלה המקורית) וכשמישהו מטיל אובייקט תלת-מימדי על מישור (כמו ברמז של איזי), זה לא בדיוק אותו שורש - ואפילו אותה משמעות - של "מטיל"? |
|
||||
|
||||
אתה צודק, גם בגוף השאלה מתערבות הטלות מסוגים שונים (הטלת כידון והטּלת ביצה הן כנראה משני השורשים שהזכרתי) כך שאני צריך לחפש תירוץ אחר. |
|
||||
|
||||
למה בכלל לטרוח לחפש תירוץ? האם בתוך השוטה הגלובלי נחבא לו שוטה מקומי קטן שמודאג ממה שיחשבו עליו ציבור הכותבים באייל? או שמא מדובר בביקורת עצמית חסרת פשרות? |
|
||||
|
||||
סקרנת אותי למה אתה חושב שאלו שני שורשים שונים. אז בדקתי מה אבן שושן אומר. הוא אומר (בפרפראזה שלי, על אחריותי) שאלו באמת שני פעלים שונים, אבל קשורים, משני שורשים שונים אבל קשורים, ויש ביניהם הבדל סמנטי אבל הם גם נרדפים. משורש נט"ל זה יותר "שָׂם" ומשורש טו"ל זה יותר "זרק". אני חושב ששבעים בלשנים יכולים להתפלפל שעתיים על כל שימוש ושימוש בפועל האם הוא פה או שם. תמיד הנחתי שהתרנגולת כביכול זורקת את הביצה, אבל עכשיו אני מבין שהיא יותר כביכול שמה אותה. מה שהכי מגניב הוא שגם אמורים להגות אותם באופן שונה: "הֵטִיל" לעומת "הִטִּיל". בהצלחחה לכולנו. |
|
||||
|
||||
החי"ת הכפולה במלה הלפני אחרונה היא שגיאת הקלדה, או רמז דק להערכתך בנוגע לסיכויי ההצלחה שלנו? |
|
||||
|
||||
הראשון (-: |
|
||||
|
||||
אהה! גם ספק בפנים, מגניב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |