692734
18 שנה אחרי המאמר, דמותו ופועלו של רבין ממשיכים להיות מופת וכר לדיונים ועימותים פורים, וכותב המאמר נעלם ונמוג.
692735
דמותו ופועלו של רבין ממשיכים להיות מופת וכר לדיונים ועימותים פורים

אל תחזיר את הסרט,כמדומני שבלוקבאסטר נסגר.
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692736
אילו קם לתחיה.

רבין היה ימין מתון, כמו שהיו בן גוריון וגולדה מאיר, הם לא סבלו את הפלשתינים והיו שמחים להיפטר מהם.

ברגע של חולשת הדעת --- רבין שוכנע על ידי שמעון פרס, הפודל שלו (נו ... מה שמו) ועוד כמה תמהוניים סביבם --- מהטיעון של התמהוניים השמאלנים שהפלשתינים הם פרטנרים לשלום (ולא שקרנים פתולוגים כפי שהם באמת).
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692737
או כמו ממשיך דרכו של רבין, ברק.
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692738
אהוד ברק כתב לאחרונה (ביקורת לספר על דילמת 1967) שהוא רוצה התנתקות מהפלשתינים ביו"ש – כל זאת, במחיר החזרת כל השטחים (כולל "גב ההר"). נוכח מה שקרה ברצועת עזה ב- 2006 אני לא חושב שהוא יקבל תמיכה אלקטורלית לדבר כזה.
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692739
אבל זה מעלה ניחוש כלשהו לגבי מיקומן ההיפותטי של דעותיו של רבין בפוליטיקה העכשווית (והאם דעה כלשהי אמורה להיות יותר פופולרית רק בגלל שהיא דעתו של רבין? זו כבר שאלה אחרת)
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692775
אני בספק שלו היה חי - היה מודה בטעותו.

אין לי ספק שהשמאל מתעב את הפלסטינאים יותר מהימין. הם הפלסטינאים יודעים זאת. אנשים שבעים שונאים את הרעבים.
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692815
בארור. מן המפורסמות היא שכל שואגי ''מוות לערבים'' הם שמאלנים, וימני שמגיע למשחק של בית''ר ירושלים צפוי ללינץ'.
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692823
אני חושב שאתה לא מזהה את המהות בעניין. אשאל זאת כך :

מי שונא יותר את המוסלמים/פלסטינים - יהודים בני עדות המזרח ש'הצליחו' לחיות איתם במשך מאות בשנים או בני עדות אשכנז ששמעו עליהם ? ומכאן אמשיך לשאלה : - מי שונא יותר את הפלסטינים - השמאל(האשכנזי) או הימין(המזרחי)?

"...מאמרה של ענת רימון אור מצביע על סוגיה מטרידה בדיון הציבורי . לעתים מתקבל הרושם , היא טוענת , שהקריאות "מוות לערבים" מפריעות את מנוחת הציבור הישראלי הרבה יותר מן המוות הממשי הנגרם לערבים בידי יהודים . הקריאות "מוות לערבים" מזוהות בדרך כלל עם ציבור מזרחי בעל סטטוס נמוך , שנחשב ימני ולאומני , בעוד שההרג של ערבים המתבצע באופן ממוסד ( ושהיה שמור במשך שנים גם לשמאל המיליטריסטי ) מקנה למבצעיו יוקרה בחברה הישראלית . המחברת עוסקת במקומם המפוצל של המזרחים בתוך החברה הישראלית וטוענת ש"מוות לערבים" כאקט של דיבור ( Speech Act ) הוא חלק ממאבק נגד פיצולה של הזהות המזרחית , ויש בו ניסיון לייצר עמדה קוהרנטית , אשר בו בזמן תומכת בשיח הציוני וגם חותרת תחתיו . אבחנתה של רימון אור לגבי "הסנטימנט הלאומני" המזרחי ומעמדו השונה מזה של "הסנטימנט הלאומני" האשכנזי באה לידי ביטוי בולט גם בדיון הציבורי בכיבוש כיום . קל לראות כיצד הציבור המזרחי מוצג כמי שמבטא תחושות לאומניות קיצוניות , בעוד ש"הציבור התרבותי" שמגבה את מנגנון הכיבוש וההרג ( משפטנים , פקידי ממשל , מורים , אינטלקטואלים , סופרים ומשוררים ) מוצג במונחים ליברליים ונאורים." ‏1

למה השמאל כל כך רוצה בהיפרדות ? למה קשה לבליין השמאלני ששותה קפוצ'ינו בשדרות רוטשילד וקורא צ'כוב לדעת שעשרים ק"מ מזרחית ממנו מתנהל כיבוש אכזרי על ידי הקלגס הציוני הארור ?

הטיעון לגרסת השמאל הוא שערכי הדמוקרטיה הנרמסים הם הם אלו שגורמים להם להתנתק. או במילים אחרות - אם תהיה להם מדינה כמו למשל בעזה והחמאס יתלה אותם אחד אחד זאת כבר בעיה שלהם ולא שלנו. האם המוסר לפתע נעלם כלא היה רק בגלל שהאו"ם הכיר בהם כמדינה, היכן הוא המוסר ? הוא מתפוגג כלא היה רק כשישנה הצהרה בקרע. גם השאלה - האם יש הבדל בין הפצצה של אלפי עזתים או עיראקים חפים מפשע לבין עריפת ראש של אדם מערבי? היא שאלה נכונה.

ולסיום- אם השמאל היה יודע שבמקום הכובש הציוני הארור , יבוא דעא"ש וישחט את הפלסטינים כמו כבשים אחד אחד - האם גם אז הוא היה דורש בתוקף שתי מדינות ? התשובה היא מן הסתם - כן. ומכאן הטענה שהשמאל שונא את הפלסטינים יותר מהימין , יש בה יותר מקמצוץ מהאמת. ואת זה יודע הפלסטינאי הממוצע, הוא מבין את הפולטיקה הקטנה של השמאל.יש לו את זה בענק בקרב אש"פ. מעולם לא היה משאל עם אמיתי בקרב הפלסטינאים האם הם מסכימים להכניס לערים שלהם את המחבלים מטוניס ב93 .לא שאלו אותם וקבעו להם עובדות ואחרי זה אלו שהביאו להם מחבלים שיתאכזרו כלפיהם יותר מהציונים , עוד אומרים להם אנחנו לא רוצים בכלל לחיות איתכם ולא בגלל שאנחנו אוהבים אותכם ,אלא בגלל שזה לא מצטייר לנו טוב בעולם,ובגלל שזה לא עומד בקנה אחד עם ערכי הדמוקרטיה והליברליזם. מצידנו תמותו יפה שעה אחת קודם רק אל תהרסו לנו את התדמית הנאורה. לכו מכאן ! זאת דוגמא מצויינת איך 'ליברליזם' משנה את פרצופו למשהו שאף אחד לא ידע שהוא קיים.

אני לא יודע מהי רמת האינטראקציה בינך לבין הפלסטינים - אבל אני יודע שהפלסטיני שונא אשכנזים יותר מבני עדות המזרח. אני יודע שהפלסטיני שונא את השמאל יותר מהימין. ואני גם יודע שהוא שונא את פעיל ' שלום עכשיו' יותר מ'נוער הגבעות'.

1 יהודה שנהב,קולוניאליות והמצב הפוסטקולוניאלי, עמ' 16
קפוצ'ינו? זה נורא טרום האינתיפאדה הראשונה 692856
קפוצ'ינו? זה נורא טרום האינתיפאדה הראשונה 692858
איך זה מכונה היום ברוטשילד?
קפוצ'ינו? זה נורא טרום האינתיפאדה הראשונה 692867
הפוך על סויה. לא נשארו ברוטשילד אנשים ששותים חלב מן החי בפרהסיה.

------------

האמת, אני לא האיש הנכון לשאול אותו, אני יותר תאולוג (מלשון תה). לאחרונה אכלתי במסעדה אחת בפריפריה, ושולחן לידי מישהי הזמינה "הפוך על מים", ודנה בזה עם חבריה לשולחן. עד כמה שהבנתי זה עם מים במקום חלב. לא הצלחתי להבין האם זה שונה מסתם אספרסו ארוך עד זרא. לא שאני מתלונן אם אנשים שותים מים במקום חלב. שבועות שמח!
קפוצ'ינו? זה נורא טרום האינתיפאדה הראשונה 692868
מצחיק. הפוך בהגדרה זה חלב (סדר המזיגה), ונראה שהמישהי ההיא קיבלה אמריקנו.
קפוצ'ינו? זה נורא טרום האינתיפאדה הראשונה 692882
אכן, נראה שלא באמת היית ברוטשילד לאחרונה.

אולי יש שם יותר שותי סויה מאשר בירושלים, ואני ביניהם, אבל הרוב המכריע עדיין מבקש הפוך ונהנה מהחלב שלו.
קפוצ'ינו? זה נורא טרום האינתיפאדה הראשונה 692893
לא חשבתי אחרת‏1, רק רציתי לפרגן לקוזמו ליטוף לתדמית שכנראה יש לו על מדינת רוטשילד.
1 אאל"ט בתל אביב לא חסרות המבורגריות, למשל.
חוץ מזה, רבין היה מתעצבן מהמורשת שהדביקו לו השמאלנים. 692833
אני לא יודע מי שונא את מי יותר או פחות, ובכלל מה מקומה של המלה הזאת בהקשר כזה. אלא שדי ברור שהימין של היום, נותני הטון בו, קצה נפשם בציונות וכל העולם הרעיוני ממנו היא באה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים