|
||||
|
||||
המעבר ממכונית לקטנוע או אופנוע חוסכת משמעותית בעלויות, במקום חניה ובזמני נסיעה, בעיקר ככל שמדובר בעיר. הנוחות פוחתת ככל שמדובר בנסיעות ארוכות יותר. הרבה אנשים משלבים ונהנים מהיתרונות של זה כמו זה. |
|
||||
|
||||
באופנועים הנוחות לא רעה בכלל והנסיעות מתקצרות בדומה לקטנועים בשעות העומס. התחזוקה יכולה להגיע ואף לעלות רכב משפחתי, סגנון הנהיגה (בלמים, צמיגים) קובע את צריחת הדלק והביטוח יקר. מכיוון שאי אפשר לשייט בארץ כשיש מסביבך תנועה ובמקומות שאין תנועה אורבים לרוכב גמלים פרות ובורות אז חוסכים בעלויות הדלק ומשלמים באנרגיה נפשית. החניה היא חיינו. |
|
||||
|
||||
אי אפשר לסמוך על 2 גלגלים. |
|
||||
|
||||
זה לא הגלגל אלא מי שמסובב אותו. |
|
||||
|
||||
היא הנותנת.גופם של רוכבי הדו-גלגלי חשוף יותר מרוכבי ארבעת הגלגלים. |
|
||||
|
||||
להיפך. ככל שהנסיעה ארוכה יותר, זמן העמידה בפקקים נמוך יותר. לכן יתרונו של רכב דו גלגלי מתמזער בנסיעות שכאלה. אינה דומה רכיבה על כלי שכזה בתוך העיר לנסיעה של שעה פלוס, כשיושבים ללא משענת וללא מיזוג. האופנועים היקרים והיוקרתיים ביותר עולים הרבה פחות מן המכוניות היקרות והיוקרתיות ביותר. כך גם התחזוקה. לכן זה לא נכון להשוות תחזוקה של אופנועים מיוחדים לתחזוקה של מכונית רגילה. ככלל, קטנוע של 250 סמ"ק ממקסם את החיסכון בכל תחום למעט עלויות הביטוח. רק מה, הכוח שלו והמהירות שלו חלשים יותר ונסיעות ארוכות מעייפות אותו. אופנוע ממוצע של 500-600 סמ"ק יכול להתאים לכל נסיעה ארוכה בכבישי הארץ ועדיין הכלי יעלה פחות מרכב בכל תחום חוץ מהביטוח. |
|
||||
|
||||
לא התייחסתי לאופנועים או לרכבים היקרים ביותר. אופנוע חדש ונורמטיבי עולה קרוב לרכב משפחתי חדש. השניים הראשונים שבדקתי: כלים בנפל של 250 350-סמ"ק יביאו אותך לשיוט של 120 קמ"ש והנוחות (לעומת הלמברטה הרוטטת) גן עדן. |
|
||||
|
||||
אז הנה לך נתונים מדוייקים יותר: אופנוע 500 סמ"ק של הונדה שנועד להיות בדיוק על הגבול שיספיק לבעלי רישיון A1 עולה 50K. בתור השוואה, הונדה סיוויק חדשה עולה יותר מכפול בקישור שמציג את המחיר הכי זול שמצאתי. המחיר הסטנדרטי הוא 130K בלי תוספות ושדרוגים. קטנוע 400 סמ"ק של ימאהה עולה 40K. ואלה שתי יצרניות שנחשבות איכותיות. בהשוואה, רכבים רגילים מקבילים עולים יותר מכפול. מחירי כלים בנפח 250 סמ"ק: אקסיבו של פיאג'ו - 23-26K. ג'וימאקס של סאן-יאנג - 24-25K אקס-מאקס של ימאהה - 29K ולמה נהג נורמלי צריך יותר משיוט של 120 קמ"ש? |
|
||||
|
||||
צודק לגבי המחיר. לגבי מהירות שיוט, סוגיה של טעם ותנאים. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך שהרבה גברים אוהבים את הריגושים של לונה פארק על הכביש. גם בשביל הפוזה, אנשים קונים כלי רכב שיש להם יכולות שלא באות לידי מימוש, או שמימוש נדיר של אותן יכולות יכול להסתיים בשלילת רישיון. אבל אנחנו מדברים על יעילות של כלי רכב בהקשר של בעיית עומס תחבורה ומקומות חניה. בתור רכב שמביא אותך מנקודה לנקודה ביעילות, בזמן קצר ובמינימום עלות, קטנועים של 250 סמ"ק זה הפתרון הטוב ביותר. ואני מכיר רוכב שמחזיק בבעלותו כלי כזה וכשהוא יוצא מחוץ לעיר הוא נוסע על 140. |
|
||||
|
||||
יעילות לגבי עומס וחניה כן. השיוט מושג מתעתע. בעיני הוא מתקיים באזור הנוחות של הרוכב והכלי מבחינת מאמץ, יציבות, רעש וכו'. לגבי המימוש, יש מקומות שאפשר למהר מבלי לסכן אחרים או את הרישיון. נהגי ראלי מקומיים מתאמנים ואין כלום. זה תלוי במי ואיפה. בכבישי הצפון והנגב הפוזה שולטת ולאבסורד אין קץ. העיקר שמוסיפים גדרות הפרדה כי הכביש מסוכן, לא האדם. שבת שלום |
|
||||
|
||||
זו הנדוקה, בכבישי הצפון והנגב התנועה יותר דלילה ולכן יש פחות נוכחות משטרתית, יותר מרחקים לעבור (בעיקר בנגב) ואפשרות טובה יותר לחרוש את הכביש. אם התנועה דלילה ואין הרבה פקקים רציניים, למה לקנות אופנוע? |
|
||||
|
||||
אני חוזר לשאלה ששאלתי. האם אתה אישית עברת ממכונית לאופנוע או קטנוע? |
|
||||
|
||||
לא אגיד שעברתי לגמרי. הוצאתי רישיון לאופנוע ומאז אני משלב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |