|
||||
|
||||
לא יודע מה קשור דחלילים ואם הם קיימים או לא. גם אם אתה חושב שהם לא קיימים אפשר עדיין לדון בהם. אבל לא חייבים... "אני לא מבין את הדוגמא שלך. מי זה הצד השני? באיזה מצב אני נמצא? באיזה מצב הוא נמצא?" - קח איזו דוגמא שבא לך. יש אחד שעוזר ואחד שעוזרים לו. עכשיו תחליף. אותו המצב, אותם האמצעים, אותו הכל. פעם אחת אתה, פעם אחת הוא. ״בכל מקרה, בקשר לעיקרון שקבעת, לא ענית לי בקשר לרופא או ההומלסית״ - לא עניתי, כי לא הבנת אותי ושינית את הטענה שלי - בוודאי שהייתי עוזר להומלסית או לאדם שנפל ברחוב, גם אם ברור לי שאין להם את היכולת לעזור לי. |
|
||||
|
||||
אני מכיר רק שני דרכים לדון בהם, או להקשיב להם (מה שאנחנו לא יכולים לעשות) או לדבר על העקרון הלוגי (מה נשניסיתי לעשות). לקחתי איזה דוגמא שבא לי: הרופא. התשובה שקיבלתי ממך היא שכן, גם אתה היית עוזר. יש לך דוגמא חלופית? |
|
||||
|
||||
״לקחתי איזה דוגמא שבא לי: הרופא. התשובה שקיבלתי ממך היא שכן, גם אתה היית עוזר. יש לך דוגמא חלופית? ״ - נדמה לי שלא הבנת אותי. ניקח את הדוגמא של הזקנה ברחוב [כי אצל הרופא יש גם שיקוליים אתיים ומקצועיים] - אתה רואה זקנה הומלסית נופלת ברחוב, ואתה יכול להציל אותה אם תתקשר למגן דוד אדום. אתה יודע בוודאות שאם המצב היה הפוך - אם אתה היית הזקנה והיא הייתה האיש ברחוב - היא לא הייתה מתקשרת, ומשאירה אותך למות ברחוב. עכשיו תחזור חזרה לרחוב, אתה עומד מולה עם הידע הזה - היית מתקשר? |
|
||||
|
||||
כן. אני אפילו לא רואה כאן דילמה. אולי, אם הטלפון היה עולה לי הרבה כסף, או אם הייתי יודע שבמידה ואתקשר היא תנסה להרביץ לי (או למישהו אחר)... אבל ככה, מה איכפת לי מה היא היתה עושה במקרה ההפוך? באמת היית מתלבט?! |
|
||||
|
||||
להציל אדם שאני יודע שהיה נותן לי למות? כן, הייתי מתלבט... זה באמת נשמע לך כזה נוראי? |
|
||||
|
||||
יותר מוזר מנוראי... אני בכלל לא מדמיין את זה כפקטור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |