בתשובה לשם (רשות), 14/01/17 12:14
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690122
הפוך.
מיקום נתיב תנועה של תחבורה ציבורית במרכז של קניות, ישיבה על ספסלים ומקומות בילוי זו הטעות.
עיר מודרנית לא בנויה סביב כלי התחבורה הפרמיטיבי והבולשביקי הזה המכונה אוטובוס.
התשובה היא תחבורה אישית טובה, החל מאופניים חשמליים וכלה במכוניות, ולא נתיבי תחבורה ציבורית לטובת המונפולים על חשבון התושבים באמצע העיר. אתה רוצה שתל אביב תהיה עיר אירופאית עם תחבורה ציבורית צפופה, מפויחת ומגעילה או שאתה רוצה עיר עברית חופשית ומודרנית?
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690124
>> עיר אירופאית עם תחבורה ציבורית צפופה, מפויחת ומגעילה

איזו עיר היתה לך בראש?
פריס? וינה? ברלין?

נראה לי שחשבת על קהיר, בנגקוק או לימה, אבל הן לא לא באירופה.
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690179
נראה לי שכדאי לך לחזור לשיעורי הגיאוגרפיה בתיכון. אתונה ובוקרשט (שתי דוגמאות בולטות שעולות לראש מייד כשחושבים על זיהום אויר) נמצאות באירופה. אם אתה לא מאמין תבדוק באטלס. אם אין לך אטלס (ככה נראה) אני מוכן לתרום לך אחד.
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690191
אצלי האסוציאציות הראשונות למטרופולינים מזוהמים הן דווקא לימה ובנגקוק. אני מתאר לי שעכשיו בסין המצב יותר גרוע, אבל כל אחד והאסוציאציות שלו.

בערך אתונה [ויקיפדיה] תמצא תחת סעיף זיהום אוויר הסבר ששינוי של ממש לטובה באיכות האוויר באתונה הגיע רק בתחילת שנות ה-‏2000, כאשר כל מערך התחבורה בעיר עבר שינוי דרסטי לקראת המשחקים האולימפיים בשנת 2004: הקמת שני קווי חשמלית ממרכז העיר לדרומה, הקמת קו רכבת פרוורים, ומעל לכל חפירת שני קווי רכבת תחתית.
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690192
האטלס שלך לא מעודכן. בדיקה קצרה תגלה לך שבוקרשט נמצאת במקום ה-‏103 בעולם, ואתונה במקום ה-‏120. נאפולי ומונאקו, הערים הראשונות באירופה, נמצאות במקום ה-‏62 וה-‏63. עוד ערים באירופה שנכנסו למאה המובילות: טביליסי, טירנה, טורינו, ברשה ואנקרה.
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690195
ליתר דיוק: קצת לפניהן: סקופיה, במקום ה־54. לעומת זאת אנקרה היא אסייתית.
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690197
אופס. והרבה לפניהן פספסתי את טטובו במקום השלישי.
פרוייקטים סיזיפיים מיותרים 690196
ואנחנו הרי לא רוצים שתל אביב תהיה עיר אירופאית מפויחת מאוטובוסים ומגעילה כמו מונאקו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים