|
||||
|
||||
הפוך. מיקום נתיב תנועה של תחבורה ציבורית במרכז של קניות, ישיבה על ספסלים ומקומות בילוי זו הטעות. עיר מודרנית לא בנויה סביב כלי התחבורה הפרמיטיבי והבולשביקי הזה המכונה אוטובוס. התשובה היא תחבורה אישית טובה, החל מאופניים חשמליים וכלה במכוניות, ולא נתיבי תחבורה ציבורית לטובת המונפולים על חשבון התושבים באמצע העיר. אתה רוצה שתל אביב תהיה עיר אירופאית עם תחבורה ציבורית צפופה, מפויחת ומגעילה או שאתה רוצה עיר עברית חופשית ומודרנית? |
|
||||
|
||||
>> עיר אירופאית עם תחבורה ציבורית צפופה, מפויחת ומגעילה איזו עיר היתה לך בראש? פריס? וינה? ברלין? נראה לי שחשבת על קהיר, בנגקוק או לימה, אבל הן לא לא באירופה. |
|
||||
|
||||
נראה לי שכדאי לך לחזור לשיעורי הגיאוגרפיה בתיכון. אתונה ובוקרשט (שתי דוגמאות בולטות שעולות לראש מייד כשחושבים על זיהום אויר) נמצאות באירופה. אם אתה לא מאמין תבדוק באטלס. אם אין לך אטלס (ככה נראה) אני מוכן לתרום לך אחד. |
|
||||
|
||||
אצלי האסוציאציות הראשונות למטרופולינים מזוהמים הן דווקא לימה ובנגקוק. אני מתאר לי שעכשיו בסין המצב יותר גרוע, אבל כל אחד והאסוציאציות שלו. בערך אתונה [ויקיפדיה] תמצא תחת סעיף זיהום אוויר הסבר ששינוי של ממש לטובה באיכות האוויר באתונה הגיע רק בתחילת שנות ה-2000, כאשר כל מערך התחבורה בעיר עבר שינוי דרסטי לקראת המשחקים האולימפיים בשנת 2004: הקמת שני קווי חשמלית ממרכז העיר לדרומה, הקמת קו רכבת פרוורים, ומעל לכל חפירת שני קווי רכבת תחתית. |
|
||||
|
||||
האטלס שלך לא מעודכן. בדיקה קצרה תגלה לך שבוקרשט נמצאת במקום ה-103 בעולם, ואתונה במקום ה-120. נאפולי ומונאקו, הערים הראשונות באירופה, נמצאות במקום ה-62 וה-63. עוד ערים באירופה שנכנסו למאה המובילות: טביליסי, טירנה, טורינו, ברשה ואנקרה. |
|
||||
|
||||
ליתר דיוק: קצת לפניהן: סקופיה, במקום ה־54. לעומת זאת אנקרה היא אסייתית. |
|
||||
|
||||
אופס. והרבה לפניהן פספסתי את טטובו במקום השלישי. |
|
||||
|
||||
ואנחנו הרי לא רוצים שתל אביב תהיה עיר אירופאית מפויחת מאוטובוסים ומגעילה כמו מונאקו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |