|
||||
|
||||
אני ממשיך לטעון שהן לא משחקות אותו תפקיד. במקרה דנן שהרמב"ם לא הכפיל סתם את המשפט. הרמב"ם לא היה משורר וככל שראיתי דייק מאוד במילותיו ולא השתמש לאותו דבר בדיוק פעם במלה כזו ופעם במלה אחרת. לכן אני מבין ש"שכר" ו"טובה" מלמדים אצלו על שני עניינים קרובים אבל שונים. את המשפט המצוטט אני מבין כך- חיי העולם הבא הם סוף השכר כולו1 וגם הטובה האחרונה והנמשכת לעד2. ________ 1 אותה התחמקות שדברתי עליה קודם- לא "סוף השכר" שיחייב את הקורא להבין שיש התחלה לשכר בעולם הזה ולא "השכר כולו" שיחייב את הקורא להבין שאין שכר בעולם הזה, אלא באמצע- תבין מה שאתה רוצה) 2 כאן אנחנו יודעים שיש טובות גשמיות בעולם הזה והרמב"ם מנסה להבדיל ולומר שאלו זמניות וזו נצחית. |
|
||||
|
||||
אתה אומר ש''טובות'' אצל הרמב''ם הן רק בעולם הזה, וכשאני מראה לך דוגמה שבה ה''טובה'' היא בפרוש בעולם הבא, אתה לא מודה בטעותך אלא ממשיך להסתובב כה וכה. עשיתי מאמץ גדול לחפש איזה מערכון ישן שיושב איפה שהוא בזכרוני שבו מישהו מתעקש על משהו שהוא בפרוש לא נכון, ושום דבר לא עוזר. ככל שמנסים לגרום לו להודות בטעותו הוא ממשיך להתנגד. לצערי לא מצאתי את המערכון המצחיק הזה ברשת. מכל מקום לי המשחק הזה נמאס, ולא אמשיך לענות לך בעניין זה. |
|
||||
|
||||
>> אתה אומר ש"טובות" אצל הרמב"ם הן רק בעולם הזה לא חושב שאמרתי כך, ואם אמרתי לא דייקתי. העיקר לא היה ש"טובות" הן בעולם הזה אלא ש"שכר" הוא בעולם הבא. על כך דיברנו, ועל כך גם אני עונה בתגובה המקבילה לאביר, משום שהוא כן מצא מקום שבו מופיע אצל הרמב"ם "שכר" ו "העולם הזה" באותו משפט. >> אתה לא מודה בטעותך אין לי בעיה לעשות את זה כשטעות בידי. הנה בפתיל הנוכחי תגובה 688655 שורה שלישית. >> ולא אמשיך לענות לך בעניין זה. אתה לא חייב, גם בלי להצהיר על כך. סע לשלום. |
|
||||
|
||||
ציטוט מדבריך: "שים לב שהרמב"ם מקפיד להשתמש כל הזמן ב"טובה" עבור התוצאות בעולם הזה" |
|
||||
|
||||
לעניין ההבדל שאתה מוצא בין "שכר" ובין "טובות" אם נחזור למשפט: "וסוף השכר כולו והטובה האחרונה שאין לה הפסק ולא גירעון, הוא חיי העולם הבא" כאן גם השכר וגם ה"טובות" הם בעולם הבא1. מה לפי דעתך ההבדל ביניהם? 1 זה לא שלא דייקת. טעית! |
|
||||
|
||||
בניין ההסתדרות נהרס? |
|
||||
|
||||
תודה. מעניין שלא זכרתי שום דבר על המערכון על השחקנים ועל נושא הויוכוח במערכון. זכרתי רק שיש דבר כזה, ואולי מעכשיו במקום להתעצבן אסיים במקרים כאלה בהבאת קישור למערכון הזה. מעניין איך אפשר לשלב במערכון הזה גם ''ערבים טיפשים''. זה בטח יעשה אותו עוד יותר מצחיק. |
|
||||
|
||||
ב-1984 עישנו חופשי . (0:57) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |