|
||||
|
||||
ד"ר יוחאי סלע רעיון הטלאי הצהוב מקורו באסלאם הקדום ....כך נכתב בצו של הח'ליף שפורסם בשנת 850, כפי שהובא בספרו של שמעון דובנוב (דברי ימי עם עולם, כרך שלישי, עמוד 222): "מושל כל המאמינים מצא לנכון לצוות על כל הבלתי מאמינים, מגדול ועד קטן, על היושבים בחצר המלכות ועל הנמצאים בארצותיו השונות, הסוחרים, הלבלרים, הקטנים עם הגדולים, לעשות את עטיפותיהם (מין אריג מעוטף מסביב לראש ויורד על העורף, והוא מלבוש בני מרום העם) מגוון צהוב, ושאינם לובשים עטיפות, משרתים או בני דלת העם, מצווים לשים במקום ניכר במלבושם, על החזה ועל הגב, טלאי מאותו גוון. כן חייבים הם לשים במצנפותיהם כפתורים הנבדלים בצבעם מהמצנפת עצמה וניכרים היטב בלי להיבלע בקמטים. וכן עליהם לשים ארכופים של עץ באוכפיהם ולקבוע במרכז כדורים הנראים לעין במבט ראשון. ועוד: העבדים והשפחות וכל הנמנים על מעמד זה ונוהגים לחגור חגורות יחבשו במקום החגורות תכריך על הבטן או פתיל צמר." לצורך הדגשה של הצו, הוכנסו הגבלות ותקנות נוספות על-מנת להבדיל בין המוסלמים לבין היהודים והנוצרים: המרפקים של המעיל והכותונת חייבים היו להיות בצבע צהוב. שמלות הנשים בצאתן מהבית היו צריכות להיות בצבע צהוב. התרבוש היה חייב להיות בצבע צהוב. היה מותר לרכב רק על חמורים ופרדות. .... |
|
||||
|
||||
ועדיין, הדברים שלי נשארו בעינם. גם אם לפעמים אתה אומר דברים נכונים בבליל של שקרים וחצאי אמיתות (וכאן באייל אתה המייצג המובהק ביותר של תופעת הפוסט-אמת שנפלה עלינו באדיבות ה''ה פוטין וטראמפ), הפרשנות שלך לדברים לא יכולה להתקבל כלל וכלל. |
|
||||
|
||||
בדיוק הנקודה. למרות העובדות "הדברים שלך" נשארים בעינם. הרי קראת מעל 20 ספרים בנושא ואינך מכיר את התרבות הערבית לא את מעמד הד'ימי והמצאת הטלאי. כל מה שמעסיק אותך הוא האשמה היהודית ו"הימין הפאשיסטי". הדבר מעיד על טיבם האמיתי של הקבעונות שאחזו בך ותודה למי שמגיע אם וכאשר כשתעורר. |
|
||||
|
||||
הצבעה על עובדות כאלו ואחרות אינה מביאה בהכרח למסקנה שהאיסלאם תמיד היה או תמיד יהיה רע ליהודים. הרצון להבליט דווקא עובדות אלו על פני אחרות נובע מהרצון לאשש מדיניות של דיכוי וגזל וכאדם מטבע הדברים קרוב יותר למקום שממנו הוא בא, אני יוצא כנגד הדברים הללו שהם התופעה השלילית ביותר בישראל. |
|
||||
|
||||
האסלאם רע כלפי מי שאינו מוסלמי ובמיוחד כלפי יהודים. אפשר להתווכח על המינון והשכיחות אבל זו התמונה אתמול, היום ומחר. קרא את הקוראן וההלכה המוסלמית ותבין מדוע. קרא את MEMRI את PMW ותבין כיצד ומתי. הרצון להסתיר העובדות לגבי האסלאם (הערבי בפרט) נובע מתפיסה גלותית, מרירה מתוסכלת ומתוסבכת. אג'נדה שהביאה יהודים להלל ולשבח מנהיגי טרור רצחני שמופנה כלפי בני עמם ומצד שני להאשים במשך עשורים את היהודים באחריות למצבם הדפוק של הערבים. אני מתלבט אם אינך דובר אמת או שמדובר בבורות גדולה משחשבתי בענייני ערבים. הרי הקריטריונים ההומאנים שעליהם דיברת כמו דיכוי וגזל לצד אלימות, בורות, עבדות, רדיפת הומאים, מיעוטים וקיפוח נשים שכיחים במרחב הערבי המוסלמי לאין שיעור לעומת החברה היהודית והישראלית בפרט. המושג כבוד המשפחה שמסביר את המנהג הרצחני שנלווה אליו הוא רק ביטוי לעוצמת הדיכוי הנשי בחברה הערבית. האישה היא עדיין רכוש, חפץ, מארפה. זה החושך שאתה מייחל לערביות ביהודה ושומרון ולנוצרים, הומואים, טרנסג'נדרים, לסביות וכל מה שחשוב לך לקדם בתוך החברה היהודית בתוך ישראל? לכן, אני מתלבט. להגיוני, אם הומאניות טהורה היתה באמת עומדת בראש מעיניך היית מייחל לסיפוח יהודה ושומרון בדיוק כמו הפאשיסט הגזעני קיצוני שמתכתב איתך. לפני שתשוב לססמאות ובגלל שאני נדיב אבהיר נקודה חשובה. להיבטי הומאניות יש מדרג חשיבות גלובלי. להומו חשוב לחיות יותר מהרצון לחגוג את זהותו היהודית או הפלסטינית. הוא רוצה חופש להתנהג כמו הומו. גם הערביה צריכה ורוצה חופש וביטחון וגם משורר המחאה רוצה לדעת שהוא יכול לכתוב על הכל. בראש הקריטריונים ההומאניים בכל הזמנים עומד הקיום. הקיום, הביטחון והחופש של כל בן תמותה ביקום ממוקמים גבוה מעל לכל תודעה לאומית דתית ומקומית. לכן גם תשלוף את אשמת אקיבוש הישנה והמעופשת הרי שאינה מצמצמת את הפער בין ההצהרות הכביכול הומאניות לבין הרצון למסור מליון ערבים לשלטון חשוך, מפחיד, אלים מושחת ומדכא. אין שום הגיון הומאני שמצדיק "פתרון" שכזה, מצטער. |
|
||||
|
||||
ממש נוגעת ללב הדאגה שלך לשלומם של הערבים החיים בבערות ובדיכוי פרימיטיבי שרק הקלגסות הישראלית תציל אותם ממנו. זאת האמירה הישנה והמעופשת שאנשים מסוגך אוהבים לחזור. החברה הפלסטינית היא יותר מודרנית ממה שמציגה הבורות שלך ובכל אופן, כמו לכל חברה זכותה להתמודד ולפתור את בעיותיה בעצמה ללא תוספת של כת משיחית הבאה להתגור בקירבה ולגזול את אדמותיה בעזרת דיכוי צבאי יומיומי מתעמר. |
|
||||
|
||||
נפלת לססמאות למרות שהזהרתי. מציע שנבדוק עד כמה אני מייצג קלגסות משיחית ועד כמה אתה באמת הומאני בלי ססמאות ובלי פוליטיקה לשם שינוי. מה הקריטריון ההומאני החשוב ביותר בעיניך? |
|
||||
|
||||
למה אתה שואל אותי? למה שלא תשאל את הפלסטינים אם הם כל כך מעונינים בשלטון הנדיב שלך? המאורעות בתוניסיה מעידים שגם בתרבות מוסלמית התושבים יכולים להילחם על זכויותיהם ללא מעורבות של קולוניליסט ישראלי. |
|
||||
|
||||
כי אתה מציב את עצמך בנקודה הומאנית (ממני הימני הקיצוני) ומה שמעניין אותי הוא לבחון האם הדיעה והעמדה שלך באמת הומאנית והאם היא יותר הומאנית מעמדתי. ממה אתה חושש? |
|
||||
|
||||
כבר אמרתי לך: לא משנה כמה החברה הערבית צריכה תיקון, הפתרון לא יבוא בצורה של קולוניליזם נאור עאלק. |
|
||||
|
||||
נראה שאתה מתחמק משאלה ישירה ופשוטה: מה הקריטריון ההומאני החשוב ביותר בעיניך? -בלי ססמאות, בלי יהודים ערבים קריטריונים בלבד! תודה וסליחה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |