|
||||
|
||||
כפי שציינתי במענה קודם לתגובתך, הגענו לנקודה שבה, לטעמי, המשך הוויכוח מיותר, ולכן, אולי, זו בדיוק הנקודה להתחיל את הוויכוח האחר שקשור בהסתה שקדמה לרצח רבין אותה הזכרת בסוף תגובתך. לפני זמן מה התראיין בטלוויזיה כרמי גילון. בראיון הזה, שלצערי לא הצלחתי למצוא אותו ברשת, הוא סיפר על היחסים הקרובים שהיו לו עם "הבוס שלו" רבין בזמנים ההם. כל עת הצפייה חילחל בי הרצון לשאול אותו שאלה מסויימת, אך לצערי אני הייתי בבייתי ולא מולו כמראיין. השאלה שאותה רציתי לשאול נגעה לסוכן השב"כ אבישי רביב. כזכור, האיש הזה כיכב בזמנים ההם בשידורי הטלוויזיה. הוא זה שדאג לשכפל את העותק היחיד של תמונת רבין במדי אס אס שהובאה על ידי איזה קטין למקום, להפיצה בקהל ולהביאה לנקודת הטלוויזיה ומשם לצופים כולם, כשהיחידים בישראל שלא ראו אותה היו דווקא אלה שישבו על המרפסת ממש סמוך למקום. הוא זה שאירגונו הפיקטיבי "אייל" הודה ברצח של איזה ערבי, שבעצם נרצח על רקע פנימי. הוא זה שערך את טקס ההשבעה המפורסם על קבר של מנהיג אחד מאירגוני המחתרות הרוויזיוניסטיות טרם קום המדינה. השאלה שאותה רציתי לשאול את כרמי גילון כשצפיתי בראיון היא האם ידע רבין שהיה כל כך קרוב אליו ועוקב אחרי הפרטים הקטנים בעבודתו כפי שסיפר, מי הוא ומה הוא אבישיי רביב. אבישי רביב היה אישיות מפורסמת. לא ייתכן שרבין לא קרא על מעלליו. לא ייתכן שלא התעניין במי מדובר. ואם ידע במה מדובר ובכל זאת נתן לדברים להמשיך ולהתנהל כך הרי שמדובר ממש בהסתה כנגד הימין. הנשיא שמגר כראש ועדת חקירת רצח רבין פטר את העניין הזה במלים: לא צריך לעשות פרובוקציות. אבל אם רבין ידע, מדובר בהרבה יותר מכך. הייתי שואל את גילון גם מניין הגיע לרביב הרעיון לקיים את ה"טקס" על אותו קבר? האפשר שהמקור שהעביר את המידע היה בוגר תקרית אלטלנה ? מדובר כמובן בחשדות שמציפות את מוחי ואולי אין להם שום בסיס, אבל השאלות מציקות והייתי שואל. |
|
||||
|
||||
לעניין ההסתה אז, השמאל עשה חגיגה גדולה מהסרט של הפגנת הימין עם ארון הקבורה ועליו הכתובת "רבין ממית את הציונות", והדגיש בתרועה גדולה את העובדה שנתניהו ביקר בהפגנה הזאת ולא אמר דבר. ההפגנה הזאת נערכה לפני הרצח וברור מתוך הכתובת על הארון מה הייתה הכוונה הסמלית בהצגתו. בכל זאת השמאל לא היסס לנצל את הזעזוע שגרם הרצח כדי לנצל את ההפגנה הזאת לצורך הכפשה והסתה. והנה בימים אלה מוצגים באחד ממעוזי השמאל - בית הספר בצלאל האיורים האלה. באיורים האלה חבל התלייה לא מכוון לציונות אלא לדמות שמופיעה בו - נתניהו. למה אין אנו עדים לחגיגות של שבעה ימים ושבעה לילות כמו שיודע השמאל לעשות ? מנהלי בצלאל אומרים שמדובר ב"שיח אומנותי". הצביעות חוגגת. |
|
||||
|
||||
לגבי הארון, אתה צודק. מדובר בסמליות של קבורת הציונות (כפי שהימין תופס אותה) ולא בהסתה לרצח רבין עצמו. מה שכן, נתניהו לא בחל בשיתוף פעולה עם אלמנטים קיצוניים שאיתם הפגין בכיכר ציון גם אם "לא ראה" את כרזת הגסטפו ו"לא שמע" את קריאות "רבין בוגד". לגבי הכרזה מבצלאל, הצביעות חוגגת כאן מצד הימין מכמה כיוונים: א. הכרזה היא חלק מסדרה של כרזות שבה מוצגת גם תמונה של רבין ומתיחסת לתמונה שבה נראה נתניהו עם חבל תלייה באחת ההפגנות. כמו כן, רקע הכרזה לקוח מתעמולת הבחירות של אובמה ובכך היא מרמזת שבניגוד אליו, נתניהו לא משדר שום תקווה. ב. לאור הקריאות השכם והערב לרציחה או לשמחה לאיד על גורלם של ערבים, אף פוליטיקאי ימני (גם לא אדם הגון כבני בגין) לא מזדעק, קורא לפתיחה בחקירה או מאיים בשלילת תקציבים. החתירה למיצוי דין עם מסיתים היא מאוד סלקטיבית מצידם. לפחות על צביעות אין להם שום הצדקה להתלונן. |
|
||||
|
||||
פרופ' רחל אליאור אמרה את יפה: "השאלה, חברים, איננה כלל שאלה אמנותית, השאלה היא איך מחביאים את האמת ואיך מטיחים אותה בפני מי שאיננו רוצה לראותה. בנימין נתניהו נתפש בתודעת השמאל בזיקה לפסוק 'הרצחת וגם ירשת?'- הוא השתתף בהפגנות הימין הדתי הלאומני הקיצוני שקדמו לרצח רבין הן במרפסת על כיכר ציון הן בצומת רעננה עם ארון קבורה וחבלי תלייה כפי שכולנו יודעים, וראה היטב את חבל התליה שהוא מפנה לו את גבו. היוצר/ת בחר/הבחבל כי זה אותו החבל שהופיע מאחורי נתניהו כשהוא הוביל את הצעדה ברעננה, ב1995 סמוך למועד רצח רבין בידי יגאל עמיר לפני כעשרים שנה. האמן או האמנית בחרו להציב את החבל מקדימה - כי אז לא יוכל לומר שלא ראה...את הדרך הפוליטית ימנית דתית מתנחלית קיצונית שהובילה לדין רודף על מי שרצה במשא ומתן לשלום ובהחזרת שטחים כבושים והובילה לרצח רבין, דרך שהתחילה באתחלתא דגאולה, המשיכה בהדרדרות לתהום מוסרית שאין דומה לה של גזל אדמות ודיכוי עם אחד בידי עם אחר ושסע חברתי חסר תקדים והסתימה ברצח רבין ועלולה חלילה, מי יודע, להוביל למלחמת אזרחים. הסטודנטית או הסטודנט שיצרו את העבודה רק רצו להזכיר עובדה כואבת זו, שרבים רוצים תלהשתיק אותה, עובדה הנמצאת בבסיס השסע העמוק בין אלה שנתנו רוח גבית לרצח רבין מטעמי 'דין רודף' והצדקת ההתנחלות הלא חוקית בשטחים כבושים, האסורה מכול וכול לפי המשפט הבינלאומי - לבין אלה שעולמם חרב ותקוותיהם לשלום נרצחו עמו. את המילה hope תקווה מהפוסטר המקורי של אובמה החליפה היוצר או היוצרת במילה rope חבל כדי לומר עם רצח רבין איבדנו כל תקווה להנהגה שוחרת שלום וקיבלנו במקומה הנהגה התולה את כולנו בחבלי הזיות משיחיות, פעולות לא חוקיות, מציאות של אפרטהייד, ניצול ושקרים. אגב לתשומת לבו של מנדלבליט אין שום צורך להסתער על בצלאל: רציחות פוליטיות מתרחשות בישראל מימין, תמיד מימין ורק מימין ומהימין חובש הכיפה : דוד בן שימול, יונה אברושמי, עמי פופר, ברוך גולדשטיין, יגאל עמיר, ג'ק טייטל, עדן נתן זאדה, המחתרת היהודית, מחתרת בת עין ועוד היד נטויה. גם רציחות לא פוליטיות כגון של משפחת דווהבשה ומוחמד אבו חדיר שקשורות כך אומרים לחוגי נוער הגבעות 'תג מחיר' שכתבו נקמה ויחי המלך המשיח על בתי הנשרפים, לא ממש קשורות לבצלאל." |
|
||||
|
||||
גם אורי משגב מתייחס לזה: "הדבר היחיד שנותר לדון בו הוא מערכת התביעה והאכיפה. שלטון החוק נוסח היועץ המשפטי מנדלבליט ופרקליט המדינה ניצן. על זה חשוב לדבר עוד ועוד. שוב ושוב. אסור לוותר. השניים האלו מוכיחים בחודש האחרון שהם אכן מתפקדים כשומרי הסף. שומרי הסף של נתניהו. החלטתם המזורזת לפתוח בחקירה בחשד להסתה בבצלאל היא בבחינת הקש האחרון. פתאום אצה להם הדרך. פתאום אין בדיקה, ובדיקה אם יש צורך בבדיקה, וישיבות נינוחות ומלומדות. פתאום החשד הממשי לפלילים צועק לשמיים. כרזה של סטודנטית לאמנות שנתלתה בחדר המדרגות והוצאה מהקשרה מצדיקה חקירה בהולה. מי בדיוק קהל היעד של אותה הסתה, ואת מה היא נועדה להמריץ? האם החשש הוא שתלמידי מגמת הפיסול בבצלאל ימהרו להסתער על ראש הממשלה כשחבל תליה בידם? אולי שתלמידי מגמת האדריכלות יישבו אל תוך הלילה ויתכננו בקפידה את הגרדום שמיועד לו? החוק נגד הסתה ואופן החלתו נתונים תמיד לפרשנות ולמחלוקת. בישראל היא לרוב מקלה כשמדובר בהסתה נגד שמאלנים, ערבים, הומואים ועיתונאים. כשהאובייקט מגיע משטח המחיה של הימין, שלא לדבר על נתניהו, לפתע האצבע על הדק החקירה הופכת קלה. האדונים מנדלבליט וניצן מוזמנים לסייר קצת ברשתות החברתיות כדי לראות מהי הסתה אמיתית. למשל נגד רביב דרוקר, אילנה דיין, בן כספית, אמנון אברמוביץ' ויגאל סרנה. לאחרונה, בעקבות ביקורת שמתחתי על מופע הראווה וההסתה הלאומנית של נתניהו במהלך גל השריפות, היו גולשים שאיחלו לי באופן אישי שאשרף למוות. היה מי שחלק עליהם והציע שילדי יישרפו קודם. מנדלבליט וניצן מעולם לא היו שם כדי לעמוד לצדי ולצד עמיתיי. הם היו עסוקים אז בהדיפת גלי החשדות החמורים נגד ראש הממשלה ואנשיו בשורה בלתי נתפסת של תיקים. פרשת הצוללות-ספינות, פרשת מימרן, פרשת פאקר, פרשת המעונות, עוד פרשה שאסור לדבר עליה. אלו הפרשות שצריך לחקור ולמצות את הדין עם מחולליהן במקרה הצורך, לא פרשת הכרזות שנתלו בין כתלי בצלאל." |
|
||||
|
||||
דבריה ה''יפים'' של רחל אליאור הם שילוב של שקרים והסתה שלכולם התייחסתי בתגובות קודמות. ''במרפסת'' זה אירוע התמונה שאותה הפיץ נציג השב''כ אולי גם (כאן החשד הכבד שלי) בהסכמה שקטה בדיאבד של רבין. התמונה הזאת שאותה ראה כל עם ישראל לא נראתה מהמרפסת. ארון הקבורה בהפגנה ברעננה סימל את המתת הציונות והדבר היה כתוב שחור על גבי לבן על גבי הארון ואפשר לראות זאת בבהירות בסרט שאותו הבאתי בקישור. אתה עצמך הסכמת עמי על עניין זה בתגובתך הקודמת, אבל הדוברת חוזרת ומשתמשת באירוע לצורכי הסתה ומאמתת בכך את הטענות שלי לגבי התנהלות השמאל בעניין הזה אז. ''חבלי התלייה'' מאותה הפגנה שהדוברת נזקקה להם כדי לקשר ל''אמנות'' של מוסד בצלאל נמצאים רק בתוך ראשה, וכאן מדובר בשקר ישיר. צפיתי שוב ושוב בסרט מאותה הפגנה שאותו הבאתי בקישור. אין שם שום חבל ואפילו לא חבל קטן. יש שם רק ארון כשעליו הכתובת הנ''ל. חבל התלייה הוא המצאה שזכויות היוצרים שלה שייכות אך ורק ל''אומנית'' מבצלאל. אני כבר ירדתי בתגובתי הקודמת מכך שמעשה האומנות הזאת הינו הסתה, אבל אם נקבל את הפרשנות של רחל אליאור,עלינו לחזור ולהגדיר את ה''מוצג האומנותי'' הזה כמעשה הסתה. לעניין טענתה של הדוברת כאילו מעשי הרצח הפוליטיים באו רק מימין לשמאל, כאן, לצערי, איני יכול להתווכח עם העובדות. אמנם היה רצח פוליטי מהשמאל של איזה אישיות חרדית אנטי ציונית לפני קום המדינה, וגם היה ניסיון התנקשות משמאל בח''כ מהמפד''ל אבל עיקר האלימות הפנימית הייתה באמת מימין לשמאל. ובוודאי כימני איני גאה בכך. |
|
||||
|
||||
הנה החבל. |
|
||||
|
||||
אתה מסית! רואים בתמונה שנתניהו בגבו לחבל. הוא לא ראה. הוא גם לא שמע בכיכר ציון. יש לו פתק מרופא שבגלל הרעש של המטוס בדרך לאנטבה יש לו שמיעה סלקטיבית. |
|
||||
|
||||
זה משעשע ומבחיל כאחד להבחין מה נחשב כאמת במחנה תומכי הימין בימינו. כאשר דב מפליג ב"היסטוריה" כדי לחפש מקרי רצח של ימנים ע"י שמאלנים, ראו מה עלה בחכתו: א. ישראל דה האן - מלבד שמדובר באנכרוניזם מוחלט, מדובר בדמות חריגה במיוחד שהייתי מתאר אותה במונחי ימינו כשילוב של נטורי קרתא עם קהילת הלהט"ב. אנטי ציוני קיצוני וכותב שירי אהבה לאהובים ערביים. האיש נרצח ע"י ארגון ההגנה ב-1924, שבע שנים לפני הפרישה. כלומר כלל את הרויזיוניסטים. ואכן רוצחיו של דה האן היו אנשי ימין שאח"כ פרשו והקימו את ארגון ההגנה ב' (אביו של האצ"ל). ב. ניסיון התנקשות בח"כ מהמפד"ל - אין לי מושג על מה הוא מדבר. אם כוונתו לפציעתו הקשה של שר הדתות משה חיים שפירא ב-1957, כאשר משה דואק הטיל רימון בכנסת, הרי גם כאן מדובר במקרה מוזר במיוחד. משה חיים שפירא היה ראש המחנה היוני במפד"ל (כאשר יוסף בורג הוביל את המחנה הימני) ודואק כלל לא נסה להתנקש בו. ספק אם דואק בכלל ניסה להתנקש במישהו (אולי בבן גוריון). האיש היה חולה נפש והמניעים המבולבלים שלו (נוער, נוער, נוער) הגיעו מאי שם במחנה המזרחי דתי. הוא סמולני בערך כמו אלי ישי ומשה חיים שפירא שייך לימין בערך כמו ישעיהו לייבוביץ. |
|
||||
|
||||
אני מנחש שהכוונה לעמוס קינן אשר ניסה להתנקש בשר פנקס. קינן זוכה מחמת הספק בבית המשפט, אבל על פי עדות אשתו ואחרים אכן היה המתנקש. |
|
||||
|
||||
כתבתי ''ניסה להתנקש'' ואולי יש לתקן ''התנקש'', כי ההתנקשות היא הניסיון לרצוח. |
|
||||
|
||||
אם כך, אז טעיתי. תודה. הציניות של ההיסטוריה, תעיד כי עמוס קינן, איש סמול לגמרי, היה מה לעשות, יוצא הלח''י. |
|
||||
|
||||
ואורי אבנרי ''האמא של השמאל'' היה יוצא אצ''ל. |
|
||||
|
||||
אורי אבנרי אינו יוצא האצ"ל. לטענתו, בגיל 15, חילק כרוזים של האצ"ל. למעשה אבנרי התגייס ב-47 לגדוד חי"ש של ארגון ההגנה. |
|
||||
|
||||
לפי הביוגרפיה שפרסם "גוש שלום" הוא שירת באצל בין 1938 ל 1942. כלומר 4 שנים החל מגיל 16 ועד גיל 19. לפי עדות עצמו בכל התקופה הזאת הוא תמך בכל פעולות האצ"ל, שהיו בעיקר פגיעה בערבים. |
|
||||
|
||||
טוב, בוא נתקן ונאמר שהעניין שנוי במחלוקת בין נניח מקור ראשון לבין ''גוש שלום'' שזה אורי ורחל אבנרי. |
|
||||
|
||||
הוא המשיך להיות כותב ועורך בעיתונות הרוויזיוניסטית ונראה שהמשיך לתמוך בדעות דומות (אם כי קצת שונות) באותו העשור. |
|
||||
|
||||
נכון. חיטטתי קצת וקראתי שבמקום אחר הוא סיפר גם שחיסל משת"פים (בגיל 16?). בוא נאמר שיש כאלו שלא מאמינים לו ואני לא משוכנע שהם טועים. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין מה המחלוקת. אתה הבאת משהו ממשפט שהוא אמר על חלוקת עלונים שלא סותר שום גרסה אחרת. ל"מקור ראשון" יש גם גרסה? או שמדובר באיזה סוג של התחכמות. |
|
||||
|
||||
אגב פרשה מעניינת בפני עצמה. מדוע התנקשו בפנקס? היה קיצוב על דלק ורצו להשבית המכוניות יום בשבוע. פנקס הצליח להוציא את השבת מן הכלל ולכן היה צריך להשבית את כל הרכבים בשבת וביום אחד נוסף לפי בחירה. שני המתנקשים ראו בכך הדתה. "גלגל חוזר" בהחלט, אבל לזהות את פנקס עם הימין הפוליטי דהיום, עדיין קצת אנאכרוניזם. מדובר בשנת 52 הרבה לפני ברית הימין הלאומי-דתי ב-67. בפעם השנייה שהסיפור חזר על עצמו, הדתיים דוקא עמדו על כך שהשבת תהיה אופציה, מה שנקרא הדתה סקטוריאלית. |
|
||||
|
||||
ברצוני להעתיק בשלמותו את אותו משפט בו ''הפלגתי בהיסטוריה'', וגם מצאתי אירוע שנעלם מידיעתך כליל, כדי שיהיה ברור לכל מה כל כך ''משעשע ומבחיל אותך''. ''לצערי, איני יכול להתווכח עם העובדות. אמנם היה רצח פוליטי מהשמאל של איזה אישיות חרדית אנטי ציונית לפני קום המדינה, וגם היה ניסיון התנקשות משמאל בח''כ מהמפד''ל אבל עיקר האלימות הפנימית הייתה באמת מימין לשמאל. ובוודאי כימני איני גאה בכך.'' |
|
||||
|
||||
אין בכוונתי להגרר לדו-שיח פאתטי ומשמים של למי יש יותר. אך, איני יכול להמנע מלהעיר לך כי האמירה שלך "עיקר האלימות הפנימית הייתה באמת מימין לשמאל. ובוודאי כימני איני גאה בכך" נשמעת באוזניי מתועבת ומפחידה. אני מבין גם שעיקר הבעיה הוא במה שאני שומע ופחות במה שאתה אומר ולכן אני חושב שאין עניין ציבורי להרחיב בדבר. יש דבר שכן חשוב לי לומר לגופו של עניין. אני סבור שהקביעה כי האלימות על רקע פוליטי בישראל היא מכיוון ימין לשמאל היא אמירה חסרת ערך. היא אולי נכונה עובדתית, אבל השלכותיה יותר מטעות ממועילות. היסטורית, בעידן המודרני, הטרור הפוליטי בכלל ורצח אישים פוליטיים, לידתו בשמאל (המהפכה הצרפתית, האנארכיסטים, בריה"מ). בישראל התמונה החד-צדדית ההפוכה היא ככל הנראה עניין נסיבתי. במשך עשרות שנים, נהנה השמאל בישראל מעליונות פוליטית ומשליטה בכללי המשחק הפוליטי. הימין שחק את התפקיד של האופוזיציה "המוכרת". מציאות פוליטית יוצרת תודעה וזו משתנה הרבה יותר לאט מן המציאות עצמה, בפרט ששלטון הימין נהנה מאד לשחק את תפקיד הקוזאק הנגזל. התופעה של אלימות פוליטית חד צדדית בישראל היא בעיניי בעיקר חריגה סטאטיסטית. התופעה האמיתית כאן היא נדירותה היחסית של האלימות הפוליטית בכלל ואותה אני מיחס להסתייגות יהודית ארוכת ימים מאלימות פנימית (על קמצא ובר קמצא). אינני רואה בשמאל הישראלי שום דבר המחסן אותו בפני אלימות פוליטית. הליברליזם הישראלי תמיד היה בן חורג ואובד במערכת המפלגתית פה ולא ברור לי עד כמה שורשיו העמיקו בציבור הישראלי. החשש הגדול שלי הוא שאנו בעיצומו של שינוי גדול בתמונה. הסמול הישראלי, כרגע בעיקר בתחושתו, נדחק אל מחוץ למחנה, מסיתים נגדו ורודפים אותו אל מחוץ לגבולות הלגיטימיות. הבון טון בקרב הציבור הישראלי הלא פוליטי מתבטא באמירה "לא שאני סמולני, אבל ...". השילוב של תחושת הרדיפה והאופי המסליד והדוחה שיש להרבה צדדים בשלטון הרוב היהודי-ישראלי הוא רקע מסוכן להתפתחות אנרגיה אלימה בקרב קיצוני מחנה הסמול. כדי שלא נהיה כמו אלו המצביעים באופן אקדמי על אלימות פוליטית רצחנית תוך כדי שהם מבטאים הערצה ומצטטים מסיתים מן הסוג הנאלח והנתעב ביותר, עלינו לחזור ולהזהיר כי התוצאה הודאית ביותר של טרור הוא התפשטותו והתמכרות לו. הדרך להלחם בשריפה פוליטית אינה לשפוך דלק פוליטי לתוכה. להבהרת הדבר, אביא דוגמה היסטורית אחת מובהקת. רבים אינם זוכרים היום שאחת הסיבות שהביאו להשתלטות הימין הגרמני הקיצוני על מרכז הציבוריות הגרמני בשנות העשרים, היתה האלימות הפוליטית של הקומוניסטים ברחובות בהנהגת מנהיג בשם טלאמן. זה נשמע טיעון שמקומו במחנה הימין הישראלי, טיעון המאשים את הקרבנות בפשעי הפושעים. אבל, זו גם טענה היסטורית רצינית. לאחר שהפגמים המערכתיים של דמוקרטיית ויימאר, צרות הפיצויים ופגעי האינפלציה מצצו את לשדה של הרפובליקה, וגרמו לאבדן האמון בכוחה וביכולותיה, הפאנאטיות האידיאולוגית והנחישות האלימה של המפלגה הקומוניסטית בשכונות הפועלים וברחובות נראתה כמענה ההולם היחיד לאלימות של הס"א הנאצי ברחובות. בפועל מה שגרמה האלימות של טלאמן ואנשיו, היתה לדחיקת כלל הגוש המרכזי של הציבור הגרמני ימינה. צריך לזכור שלא רק הנאצים הפכו למפלגה המובילה בגרמניה, אלא שהם צמחו ופרחו בתוך חממה של מפלגות ימין אחרות. וחשוב לציין שהרבה ליברלים גרמניים נפתו והאמינו שהנאצים בשלטון עדיפים על המשך השלטון הרופס של ויימאר והאלימות ואלימות הנגד ברחובות. קשה לדעת זאת בודאות, אבל המציאות הפוליטית ומאורעותיה מרמזות שיותר משמנהיגי מחנה הימין מובילים את בוחריהם הם מובלים על ידם. קשה גם לדעת מהו הכוח האמיתי וההשפעה שיש לדמויות פוליטיות מובילות בישראל. דמותו הכפולה של נתניהו כאדם חלש ונכנע הן בחייו הפרטיים והן בחיי המפלגה שלו, לעומת דמותו כמנהיג יחיד בדורו בתדמיתו באלקטורט שלו ולא רק שם, מלמדת שלא כל מי שיושב על כס המיניסטר בהכרח מוביל מישהו או משהו. גם אם יהודי ישראל מתמידים לצעוד בנתיב הארוך המוביל מישראל של 48 לאיראן ולצפ' קוריאה, אין לאופוזיציה קיצורי דרך. צריך לדבוק בעקרונות הליברליזם והפתיחות, להתווכח ולשכנע ולא להיתפס למלכודות המשיחיות של חיסול כל מיני מוסאוי ואחמד יאסינים למיניהם. הניחו את האלימות לאלו השבויים בקסמיה. |
|
||||
|
||||
לא קראתי את תגובתך ואיני מתכוון אפילו לעשות זאת. אני חושב שתגובתי בתשובה לדברים שכתבת תוך הזכרת שמי, מדברת בעד עצמה, ואין לי שום עניין בהתפלספויות כאלה ואחרות. |
|
||||
|
||||
לא נורא. שתהיה בריא בכל זאת. |
|
||||
|
||||
אתה משתמש במושגים שלא לגמרי ברורים לי; מהו שמאל קיצוני? אני מרשה לעצמי להגדיר מחדש מהו שמאל. שמאל אמור להתמקד במרכזיות האדם. מפלגה המכנה עצמה שמאלית אךמכפיפה את האנשים לרעיון, מדברת על שהארגון קודם לאנשים ולאדם בארגון אין ערך אלא כחלק מהארגון-איננה מפלגת שמאל. ההמשך להגדרה שהאדם הוא חלק מארגון ואין לו ערך אלא כחלק מארגון. ההמשך של כל זה, שאם אדם אינו מסכים עם דרכם של מנהיגי הארגון, הואהופך חאיבר חולה בארגון שצריך להתח אותו. בניתוח נכון אפשר למצוא יסודות פשיסטיים במפלגות הקומוניסטיות-במיוחד במפלגה הסובייטית. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהגדרת השמאל המקורית מדי שלך חוטאת הן לשמאל והן לימין, שבשניהם תמצא גם תומכים במרכזיות האדם וגם תומכים במרכזיות הקומונה/קהילה/ישות על אחרת. |
|
||||
|
||||
ממש לא. קומונה שמוחקת את האדם כיחיד ומקבלת אותו רק כחלק מאיזה שלם-איננו ממש שמאל. בריה"מ לא הייתה שמאל אלא דגם של פשיזם עם מסגרת של ז'רגון מרקסיסטי. יכולים להיות דגמים של מדינות/חברות שלוקחות את ז'רגון המרקסי כמסגרת לחברה טוטליטרית. זה איננו שמאל. אבל להגדרתי זה איננו שמאל. חברה בה האדם הוא מכשיר או כלי בידי הכלל ואם הוא מוגדר ככלי מקולקל ולא מועיל-מותר לחתוך אותו מהכלל-איננה שמאל. |
|
||||
|
||||
שית. לא ראיתי בסרט וטעיתי. תמיד אתה עושה לי את זה. נו נו נו. |
|
||||
|
||||
מאד מוזר. זה לא רק שבסרט לא רואים בכלל את החבל, אלא שגם הכיתוב על הארון שונה: בסרט "ממית" ובתמונה שהבאת כנראה "קובר" והמלים האלה ממש באותו מיקום של הארון. אם היה שם רק ארון אחד, נראה לי שהתמונה שהבאת היא בפרוש זיוף. |
|
||||
|
||||
נכון, שכחתי לכתוב שגם אני שמתי לב להבדל בין ''ממית'' ו''קובר''. הנחתי שאלו צדדים שונים של הארון. |
|
||||
|
||||
נראה שבאמריקה הכדורים עפו הפעם דווקא משמאל לימין וגרמו לבכיר רפובליקני להיפצע אנושות ולהימצא ברגעים אלה בין חיים ומוות. נראה גם שהתקשורת לא עושה מזה עניין גדול מדי והבוקר ynet מדווח על איזו חקירת שיבוש הליכים של טראמפ ולעומת זה האירוע החמור הזה נעלם כליל. שערו בנפשכם איזו מהומת אלוהים היה מעורר אירוע הפוך לו אירע שבו אנשים של טראמפ ולא של ברני סנדרס היו פוגעים אנושות באיזה בכיר דמוקרטי. |
|
||||
|
||||
נפצע קשה, לא אנוש. יתכן שיש דימום פנימי שלא עצר ןצריך לנתח. |
|
||||
|
||||
אם נסתכל על כותרות העיתונים היום: זה מופיע בעמוד ראשי בכולם (חוץ מאצל ישראל היום). |
|
||||
|
||||
הכותרות שהבאת מספרות על האירוע לראשונה באותו עיתון. כלומר, כיוון שהעיתונים האלה יוצאים מידי 24 שעות ההזדמנות הראשונה לספר לנו על האירוע הזה הייתה הבוקר. לא טענתי שהתקשורת התעלמה מהאירוע הזה לחלוטין ולא דווחה עליו כלל, אלא שלא עשתה מכך חגיגה גדולה כפי שהייתה עושה אילו הכדורים היו עפים בכיוון ההפוך. גם הקישור שהבאתי הוא מ ynet וכפי הנראה לא הפרסום הראשון שם על כך, ובכל זאת הצבעתי על כך שהבוקר הסימנים על אותו אירוע נעלמו מדף הפתיחה. |
|
||||
|
||||
למה אתה מצפה? יש כבר חדשות חדשות יותר. אלא אם כן אתה הארץ. כרגע הכותרת באתר שלהם היא הירי בווירג'יניה מאלץ את תנועתו של ברני סנדרס לערוך חשבון נפש. |
|
||||
|
||||
כנראה ששכחת חגיגות מה הן. חגיגות לא מתבטאות במאמר שהוא בסך הכל אוהד ומפרגן כלפי הגוף שמתוכו יצא הפוגע. אתה שואל למה אני מצפה. איני מצפה לשום דבר, ולכן אם תצליח למצוא בניו יורק טיימס, למשל, מאמר ובו ביקורת מכלילה כלפי המפלגה הדמוקרטית בגין האירוע הזה אתפלא מאד. |
|
||||
|
||||
אם כבר: לא מדובר על המפלגה הדמוקרטית. מדובר על פלג (די חשוב) בה. המאמר בהארץ מתייחס אליו. הוא בעל השפעה, אבל רחוק מלהיות עיקר המפלגה. בבחירות האחרונות הוא לא הצלח להשפיע כל כך הרבה. השווה לפלג מסיבת התה במפלגה הרפובליקנית, שהצליח בהדרגה להשיג השפעה ניכרת במפלגה הרפובלקנית. |
|
||||
|
||||
הכל נכון. מדובר, אכן, בפלג (די חשוב) של המפלגה הדמוקרטית, ואף יותר מכך: סנדרס בוודאי לא רצה במה שקרה ולא הטיף לכך. אני מסכים עם זה והנקודה שלי היא בכלל לא זאת. מה שטענתי הוא שלו הכיוון היה הפוך, כלומר מקרבו של פלג (די חשוב) של המפלגה היריבה היה יוצא מישהו שיורה ופוגע באנשי המפלגה הרפובליקנית, גם אם ראשי המפלגה הדמוקרטית לא רצו בכך ולא הטיפו לכך התקשורת וגם אנשי המפלגה הדמקורטית לא היו מתרשמים כלל מהעובדות האלה ופוצחים בחגיגה אדירה וממושכת, שהדיה היו ניכרים גם בבוקר משמים זה ועוד המון זמן קדימה. |
|
||||
|
||||
נראה לי שהתחלפו כאן מלים וצריך לשכתב את כל התגובה הזאת מחדש ולהלן התיקון: הכל נכון. מדובר, אכן, בפלג (די חשוב) של המפלגה הדמוקרטית, ואף יותר מכך: סנדרס בוודאי לא רצה במה שקרה ולא הטיף לכך. אני מסכים עם זה והנקודה שלי היא בכלל לא זאת. מה שטענתי הוא שלו הכיוון היה הפוך, כלומר מקרבו של פלג (די חשוב) של המפלגה היריבה היה יוצא מישהו שיורה ופוגע באנשי המפלגה הדמוקרית, גם אם ראשי המפלגה הרפובליקנית לא רצו בכך ולא הטיפו לכך התקשורת וגם אנשי המפלגה הדמקורטית לא היו מתרשמים כלל מהעובדות האלה ופוצחים בחגיגה אדירה וממושכת, שהדיה היו ניכרים גם בבוקר משמים זה ועוד המון זמן קדימה. |
|
||||
|
||||
"... אנשי המפלגה הדמקורטית לא היו מתרשמים כלל מהעובדות האלה ופוצחים בחגיגה אדירה וממושכת, שהדיה היו ניכרים גם בבוקר משמים זה ועוד המון זמן קדימה." ועובדה שהם ממשיכים ב"חגיגה" מאז הירי בטוסון ב-2011? |
|
||||
|
||||
כתבתי את דבריי על סמך התרשמות מהאווירה היום בעידן טראמפ. איך הייתה האווירה אז לפני עידן ועידנים הרבה לפני שהשם טראמפ עלה לכותרות איני זוכר. |
|
||||
|
||||
ירון לונדון היום בתכניתו בערוץ 10 מספר על "ארון המתים של של יצחק רבין (13:20)" וגם השינוי הקטן בין "בשמאל שכחו מה זה להיות יהודים" אמירה שאחריה חזר לא מזמן ממש באותם המלים גם ראש המחנה הציוני גבאי ל"הם לא יהודים", וכמובן "העמידה על המרפסת בכיכר ציון, שיש בה רמז כאילו ראה את התמונה שהפיץ סוכן השב"כ אבישי רביב ושתק. שלושה שקרים בחלקיק משפט. שפטל אומר שמאחר שאיש שמאל אינו צודק הוא לא יכול שלא לשקר. אני , כמובן, מסתייג מההכללה הזאת, אבל כאן יש לנו דוגמה יפה שכאילו מאשרת את הכלל הזה. |
|
||||
|
||||
הרצחת וגם ירשת... כמו השמאל שעובד קשה מאוד כדי להחרים את ישראל ואז מתלונן שישראל סובלת מבידוד בינלאומי. שלא לדבר על כמויות הכסף שהם עושים מהבגידה שלהם... |
|
||||
|
||||
בחירתך לשים במירכאות את צמדי המילים ''לא ראה'' ו- ''לא שמע'' , אם כוונתך לאירוע בכיכר ציון שממנו שידר השב''כ את תמונת רבין במדי אס אס לכל עם ישראל, הינה סילוף של האמת. לפי עדות רבים שהיו על המרפסת יחד עם נתניהו ובהם גם עיתונאים שלא דווקא מזוהים עם הימין, אכן אי אפשר היה לראות משם את התמונה המפורסמת וגם לשמוע קריאות נאצה מהקהל. אני רואה את ראש השב''כ שהעסיק את אבישי רביב כאחראי ישיר להפצת התמונה הזאת, משום שלא העיף אותו לכל הרוחות אחרי תקרית זו ואחרות לא פחות קשות ומסיתות שקדמו לה, ויש בלבי גם חשד כבד שהדבר נבע מרצון להכפיש את הימין יותר מאשר מניעים של איסוף מודיעין. כפי שכתבתי בתגובה קודמת איני בטוח שרבין עצמו שלפי עדות ראש השב''כ דאז היה קרוב מאד לפרטים, לא היה שותף להתנהלות הזאת וכפי שכתבתי בתגובה הראשונה, מאד הייתי רוצה לשאול את כרמי גילון שאלה ישירה בעניין זה. אשר לתמונת נתניהו ולידה חבל התלייה, כרגע, אחרי ששמעתי עוד על הנסיבות, קשה לי להיות בטוח שהיו כאן מניעים של הסתה, ואני נוטה יותר להאמין שמדובר במניעים של טמטום ולא של רצון להסית. לכן גם איני בטוח שיש מקום ל''חקירה'' של מנדלבליט. |
|
||||
|
||||
ואולי קצת לתקן את סיום דבריי ולדייק יותר. לא הסתה לרצח או משהו כזה אבל מניעים של הכפשת נתניהו בוודאי יש כאן. |
|
||||
|
||||
הכפשת נתניהו נמצאת יפה מאוד בגבולות חופש הביטוי. יש לה חופש להכפיש את נתניהו. אתה לא חייב, כמובן, לשמוע את זה. |
|
||||
|
||||
אתה אולי צודק אבל אם נקבל את הפרשנות של רחל אליאור ל"יצירה", אותה ציטט ארז נגיע למסקנה שאולי יש כאן יותר מסתם הכפשה, כי האשמה כוזבת בהסתה לאלימות היא עצמה הסתה. אגב, מי מפרש נכון? רחל אליאור או עורך דינה עורך דינה של ה"אומנית"? |
|
||||
|
||||
לפי דבריך, רגב, ארדן וכל שאר המאשימים שהוציאו את היצירה הזו מהקשרה לא סתם מכפישים אלא גם מסיתים. |
|
||||
|
||||
אני חוזר שוב. אם נקבל את הפרשנות של אליאור ואכן זו כוונת ה''יוצרת'', הרי לא מדובר בהאשמה כוזבת ובהוצאה מהקשר ולכן אי אפשר לכנות את אותם מאשימים שהזכרת מסיתים. |
|
||||
|
||||
הוצאה מהקשר: מבט על תמונה אחת בלבד במקום על המיצג כולו. |
|
||||
|
||||
איני יודע מה טענו בדיוק אותם מאשימים. אני מסכים שהתמונה לא משקפת קריאה לפגיעה בנתניהו, אבל אם נקבל את הפרשנות של אליאור מדובר בהדבקת רצון לנתניהו להשתמש באלימות כלפי אחרים, כוונה שאני תופש אותה גם כן כהסתה. ואם כך מפרשים את התמונה אין זה משנה אם מתבוננים בתמונה אחת או במיצג כולו. ברור, לפי הפרשנות הזאת, שרבין שמוצג במיצג הוא ''הטוב'' ונתניהו הוא ''הרע''. |
|
||||
|
||||
>> הדבקת רצון לנתניהו להשתמש באלימות כלפי אחרים, כוונה שאני תופש אותה גם כן כהסתה. אבל היא לא. אתה צריך למצוא מלה אחרת לכוונה כזו, כי למלה הסתה יש משמעות ידועה ומוסכמת ששונה ממה שאתה רוצה להדביק לה. >> ברור, לפי הפרשנות הזאת, שרבין שמוצג במיצג הוא "הטוב" ונתניהו הוא "הרע". ויש בעיה עם זה? |
|
||||
|
||||
נניח שמתבצע פשע חמור, רצח אונס וכדומה שמתפרסם בתקשורת והכל יודעים עליו, ומעלילים בפומבי על פלוני שהוא עשה זאת, למרות שהמעלילים יודעים בוודאות שהאדם הזה תמים. האם זאת הסתה ? אם העלילה הזאת יש בה פוטנציאל למישהו מהציבור לפגוע באותו פלוני אז מדובר בהסתה לפי הגדרה. לפעמים הקביעה אם יש או אין פוטנציאל כזה היא בעייתית. |
|
||||
|
||||
האם פרסום תמונת רבין במדי אס אס בהנחה שמישהו מהימין עשה זאת היא הסתה ? לדעת השמאל בוודאי כן. אבל זה בדיוק כמו בדוגמה ההיפותטית שהבאתי. יש כאן פוטנציאל לפגוע ברבין ולכן אכן מדובר בהסתה. מאידך גיסא אם השמאל מפרסם תמונה כזאת כדי להכפיש את השמאל גם כאן אפשר לקרוא לכך הסתה כי ייתכן שמישהו שאוהב את רבין יתעצבן והדבר יגרום לו לפגוע במי שהוא מהימין שהוא חושב שהפיץ את התמונה. |
|
||||
|
||||
זו עלילה. ואכן השתמשת בשורש הזה היטב בשאלתך. מעלילים ולא מסיתים. כמו העלילה שהעלילו על רבין שירה על ניצולי שואה חסרי אונים שקפצו למים מהאלטלנה. זו הכפשה אבל לא הסתה. הסתה זה כשרב מוציא פסק הלכה של מוסר ומצטט את הרמב"ם: "מותר להרוג המוסר בכל מקום, ואפילו בזמן הזה, שאין דנין דיני נפשות, וכל הקודם להורגו - זכה". |
|
||||
|
||||
לדעתי הגבולות מטושטשים ועלילה יכולה בהחלט להיחשב הסתה אם יש פה פוטנציאל לגרימת אלימות, והסברתי זאת. האם לדעתך הצגת רבין במדי אס אס בהנחה שהופצה ע"י מתנגדיו היא עלילה או הסתה ? |
|
||||
|
||||
אני רואה שממש את אותה שאלה שאלתי כבר וענית שזו עלילה ולא הסתה. במקרה זה איני חושב שאפשר להסכים עם תשובה זו. איך זה עלילה ? מישהו עלול להשתכנע שרבין שירת באס אס ? אז מה הבעיה ? הבעיה היא שמציגים אותו כאילו פעילותו דומה לפעילות הנאצים, וזה מעורר רגשות שעלולים לגרום לאלימות. לכן אני הייתי מסווג זאת כהסתה. |
|
||||
|
||||
מה לא ברור? הסתה היא קריאה להפעיל אלימות. תמונה של רבין במדי אס אס או של פרס עם כאפיה של ערפאת לראשו היא לא הסתה. תמונה שקוראת לתלות את ביבי היא כן הסתה. אני חושב שהמשטרה השתכנעה מהר שהתמונה בנדון לא קוראת לתלות את ביבי. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך לגבי ההגדרה היבשה של הסתה. אבל הטענה היא כלפי מדיניות של איפה ואיפה. כשזה מתאים לשמאל, כשמדובר במעשים של ימנים - מדובר בהסתה. כשזה לא מתאים לשמאל, כשמדובר במעשים של שמאלנים - אין זו הסתה. בדיוק כמו שבג''צ מסרב לפנות את כל שודדי הקרקעות הערבים והבדואים ואפילו בית של מחבל הוא מסרב להרוס מתוך התחשבות במשפחת המחבל, אבל כשמדובר במתנחלים - חייבים לפנות. |
|
||||
|
||||
למה איפה ואיפה? היום כתבתי שחור על גבי סגול (בהנחה הקבועה שלך, שאני לא מסכים איתה, שאני שמאל) שרבין במדי אס אס ופרס בכאפיה של ערפאת זו לא הסתה. אז או שאתה (שוב) לא מתכוון אלי ומפנה אלי טרוניות אל "השמאל" הדמוני, כאילו אני הכתובת, או שטעית לחשוב שאני נוקט איפה ואיפה- ואני לא. |
|
||||
|
||||
הגיע הזמן שתפסיק להתלונן. אף אחד לא מינה אותך לנציג השמאל ולכן אף אחד לא הפנה אליך את הטרוניות כלפי השמאל הדמוני. לכן כדאי שתפסיק לראות כל טענה נגד השמאל כאילו היא מופנית ישירות כלפיך וכאילו היא מופרכת אם אתה חושב שהיא לא נכונה לגביך. אתה הבעת דעה כאילו אין ממש בהסתה נגד נתניהו ומתוך כך אני מבין כי אתה חושב שהרעש שהימין מקים בנושא מיותר וקטנוני. לכן הפנתי אותך אל הרעש שהשמאל הדמוני הקים במקרים רבים אחרים על תופעות קטנוניות ופחותות ועל היחס השונה לחלוטין שמקבלים בפועל אנשים שעושים את אותן הפעולות אם הם באים מן הימין או מכנופיות השמאל/מחבלים/מסתננים. היות וזה המצב במציאות, נקל להבין את הרעש שמקים הימין שנמאס לו לספוג את השתלטנות הכוחנית ואת הדיקטטורה של השמאל שוחר השלום. |
|
||||
|
||||
>> אתה הבעת דעה כאילו אין ממש בהסתה נגד נתניהו האם אתה מביע דעה הפוכה- כלומר שיש ממש בהסתה נגד נתניהו? שיש מי שקורא להפעיל נגדו אלימות? >> מתוך כך אני מבין כי אתה חושב שהרעש שהימין מקים בנושא מיותר וקטנוני. הבנת נכון. >> לכן הפנתי אותך אל הרעש שהשמאל הדמוני הקים במקרים רבים אחרים על תופעות קטנוניות ופחותות לא נכון. לא הפנית. הטרוניה שלך היתה נגד בג"ץ שמסרב לפנות בדואים ואפילו בית של מחבל הוא מסרב להרוס אבל כשמדובר במתנחלים - חייבים לפנות. האם בג"ץ הוא השמאל הדמוני? ונניח שהפנית, על מה אני צריך לענות? הרי אינני מצדיק את אותה קטנוניות גם כשהיא באה מהשמאל. מה אתה רוצה לומר? מכיוון שהשמאל קטנוני גם לימין מותר? |
|
||||
|
||||
אני חושב שיש ממש בהסתה נגד נתניהו. יכול להיות בהחלט שיוצרי הכרזות מחכים לאיזה אידיוט שימושי שיסכים לשלם את המחיר האישי ויבין את הרמז העבה מאחורי תמונת הנאשם וחבל התליה. לפיכך תהיה זו צביעות מצידך לחשוב כי הרעש שהימין מקים בנושא, מיותר וקטנוני. כל זאת לאור התבטאויותיך בעבר. כשאתה מדבר על ההסתה נגד רבין והנפת הכרזות בכיכר אתה מתייחס לכך מפורשות כהסתה שהביאה לרצח: נניח שהייתי אחד ממניפי הכרזות של רבין עם כפיה על הראש בכיכר ציון בהפגנה ההיא, ונשימתי הייתה עצורה בכל יום שממשלתו המשיכה לכהן... אז... נניח שהיית אחד ממניפי הכרזות של נתניהו עם חבל התליה ונשימתך היתה עצורה בכל יום שממשלתו ממשיכה לכהן... ושוב כשאתה מתייחס לכרזות ולנאצות כשאתה מדבר על ההסתה נגד רבין... ושוב כשאתה כותב "לעשות דמוניזציה לרוה"מ ולקרוא לרצוח אותו זו פעולה מספיק חסרת אחריות כדי שתקרא הסתה גם אם היינו חיים בשבדיה"... וזאת לאחר שאתה מסביר: "מספיק שחלק מהקוראים מבינים את זה כמוני כדי שזו תהיה הסתה, אחרת תמיד אפשר יהיה להתמם."... אפשר להמשיך בדרך זו, אבל אני חושב שהבהרתי את הנקודה. מכאן אני מסיק כי לדעתו של אריק, כרזות ונאצות כלפי רבין מהוות הסתה. למשל, כשמציגים את רבין בתור נאצי, זו הסתה. אבל כרזות ונאצות נגד נתניהו או הימין, אינן מהוות הסתה. למשל, כשיש טיפוסים המשווים ציבורים או אישים בימין לגרמניה הנאצית, אין זו הסתה. איפה ואיפה. ואכן, זו התנהלותו העקבית של השמאל מזה שנים. אל התנהלות זו הפניתי אותך ואתה מיתמם. ניתן לתת הקבלה מן השמאל לכל דבר בו הוא מאשים את הימין ועוד היד תהיה נטויה. ויש מי שחולק על כך שבג"צ הוא חלק ממערך השמאל הדמוני? היות וכאמור לעיל, כן הצדקת את קטנוניות השמאל, מן היושר שתצדיק גם את זו של הימין. מה אני רוצה לומר? - גזירה שווה. אם השמאל טען שאסור אז, ובמשך למעלה משני עשורים מניף את אותו הקרדום וחופר בו וחופר בו על מנת לעשות הון פוליטי או סתם הון כזה שזורם בבנקים, היושר ידרוש מן השמאל להמנע מכל דבר שדומה לזה. ולא היא, כי בין השמאל ליושר אין ולא מאום. |
|
||||
|
||||
>> מכאן אני מסיק כי לדעתו של אריק, כרזות ונאצות כלפי רבין מהוות הסתה. למשל, כשמציגים את רבין בתור נאצי, זו הסתה. אבל כרזות ונאצות נגד נתניהו או הימין, אינן מהוות הסתה. כל כך טעית שזה Not even wrong. למרבה הגיחוך ציטטת תגובה שלי מתוך שרשור שבו אני מביע את דעתי (לאורך תגובות רבות) שרענן שקד הסית נגד נתניהו. נגד נתניהו! הדיון ההוא מתחיל בכך שאני אומר בתגובה 605861 אילו אמירות לדעתי נכללות בגדר הסתה ואילו לא (ולכן אתה לא צריך לנחש או להסיק מה זו הסתה עבורי כי אני כותב במפורש). ידידיה מקשר בתגובה לידיעה על תלונה שהוגשה נגד רענן שקד על ציוץ מסית נגד ביבי וברק בטוויטר שזה לשונו: "ביבי וברק הם טיפוסים משיחיים ודמוניים שמשחקים בחיים שלנו ובעיקר של ילדינו. היחס הראוי להם הוא כאל הקולונל קורץ ב'אפוקליפסה', ובדחיפות דומה" אני מיד עונה שזו הסתה ואני הייתי מרשיע אותו. לאורך כל הדיון ההוא אני מסביר מדוע דבריו של שקד הם אכן הסתה לדעתי תגובה 607539, ומדוע הסתה היא לא נחלתם של ימנים בלבד תגובה 608390 |
|
||||
|
||||
ועדיין, כשאתה מתייחס לתמונת ההסתה נגד רבין, היא מצטיירת בעיני רוחך בקריאות "רבין בוגד" ובכרזות שלו במדי SS. ועכשיו אפנה אותך פעם נוספת לאיפה ואיפה של השמאל: מיצג מס' 1 - צביעותה הרגילה של זהבה גלאון. מיצג מס' 2 - "דם הנשים הותר!", בתגובה לשחרורו של קצב. מעניין. לא שמעתי מהן קולות מן הסוג הזה בזמן ששחררו 1,000 מחבלים עבור גלעד שליט. |
|
||||
|
||||
זו הגרסה שלך להתנצלות? משפט שמתחיל ב"ועדיין" ומסתיים בעיוות נוסף של דברי? הצביעות של זהבה גלאון או השמאל בכלל אינה הנושא כאן. הדיון הוא האם אתה יכול להשתמש בזה כטיעון למתיחת המונח "הסתה" הרבה מעבר לממדיו. האם הטיעון שלך באמת כל כך ילדותי ש"גם הם עושים" בא במקום הצדקה לעוות? |
|
||||
|
||||
על מה בדיוק אני צריך להתנצל? - על זה שאתה מתייחס לכרזות והאשמות פוליטיות כאל הסתה במקרה של רבין ואחרי זה טוען שהתנהגות כזו בדיוק מהווה קטנוניות? - על זה שאתה מתעלם מן העובדה שהימין מסרב לקבל את הרדיפה הצבועה של השמאל ואת שלל הדרכים המגונות והמושחתות שלהם להלחם נגד הדמוקרטיה וכל זכות אחרת כשזה לא לטובתם? - על זה שבאמת קיימת מדיניות של איפה ואיפה, שני צדדים למתרס של שמאל וימין - למרות שאתה מנסה לצמצם את העניין לעמדתו של אריק השמאלן? |
|
||||
|
||||
תלמד לקרוא. אחר כך טול קורה 2X4 תחזור, נדבר. |
|
||||
|
||||
כן. בטח. והנה דג טרי טרי ומצחין מצחין שמראה בדיוק למה הכוונה ואיזה רגשות ומגמות רוצים לעורר כל ה"אמנים" ואושיות התקשורת וכו' |
|
||||
|
||||
אני חושב שזה בפרוש לא עלילה, ואני מתפלא שאינך חושב שזו הסתה. כי אם זה לא הסתה למה זה כיכב כל כך הרבה בתוך זעקות השמאל? בתור מה? למה אותה אליאור טרחה להזכיר זאת ולציין שנתניהו אמר שלא ראה אבל לדעתה כן ראה? אם זה לא הסתה למה ה כל כך חשוב? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע את התשובה לכל השאלות שלך. אחרי רצח ראש הממשלה נוצרה רגישות יתר, שהשתיקה למשל את הזעקות ''בוגד'' על שרון, ויכול להיות שהיא שגרמה להפרזה. ובטוח שככל שמשתמשים במלים יותר חריפות כך הן מקבלות יותר תהודה, כך שמי שקרא לזה הסתה (לא בצדק) קיבל תשומת לב תקשורתית רבה יותר ממי שלא, וכמובן שאף אחד מהכתבים לא טרח לתקן אותו. יכול להיות שזו הסיבה שאתה שומע התייחסות ל''הסתה'' היכן שאין. ויכול להיות שזו חלק מההקצנה הכללית של הדיבור. כמו ש''מדהים'' (או יותר נכון- ''מדאים'') החליף את ''טוב''. אבל כל אלה ניחושים. אני עדיין חושב שרבנים שהוציאו דין מוסר צריכים לשבת בכלא, והרבה. גם כהרתעה וגם כדי שיהיה ברור אחת ולתמיד מה ההבדל בין הסתה לאלימות לבין סתם הכפשה ועלילות. |
|
||||
|
||||
תשובתך הובנה, נרשמה, ואני מניח שתיווצר בעתיד הזדמנות להתייחס אליה, כי מה שהיה הוא שיהיה. |
|
||||
|
||||
אמנם לא התכוונתי להזדמנות מסוג זה: בדיון על הגבול בין חופש הביטוי והסתה בתכנית "פוליטיקה" הערב בערוץ אחד שם עורך הדין ציון עמיר את "הלבשת דמות במדים נאציים" ברשימת הפעולות שעוברות את הגבול. |
|
||||
|
||||
והוא זכאי להביע את דעתו. אני לא צופה בתכניות הללו. לא סובל אותן. מזכרוני אלו היו תכניות וולגריות של צעקות והתלהמות. כמובן שאמירה כזו מתאימה לתכניות הללו ככפפה ליד. אבל אני לא מבין מה אתה רוצה ממני בהקשר הזה? לא כל העולם חייב להסכים אתי. אני משוכנע שעו"ד ציון אמיר טועה, ואם הוא יבוא לכאן לדיון אני אסביר לו את טעותו. |
|
||||
|
||||
בסדר בסדר על תכעס. אתה באמת לא חייב לקבל את דעתו, ואתה גם צודק בקשר לצעקות בתכנית, וגם אני צפיתי בתכנית במקרה אולי בפעם היחידה במתכונתה האחרונה, בין השאר בגלל הצעקות שלא מאפשרות לדוברים להוציא משפט שלם. אבל דווקא המשפט האמור נאמר ברגע רגוע ונשמע מתחילתו ועד סופו (מן הסתם בגלל שגם האחרים הסכימו, כי אחרת הם בטוח לא היו שותקים). ועוד משהו: הסתה היא עבירה פלילית ולכן דעתו של משפטן חשובה אולי יותר מדעתו של הדיוט. |
|
||||
|
||||
וזה לאחר מיצג הפסל והפלתו. כמו בדיון על הסתה, על אלימות ועל כל דבר בו השמאל מאשים את הימין, מתברר שהשמאל לוקה במגרעות חריפות משל הימין, רק שהשמאל יכול לצעוק יותר חזק. |
|
||||
|
||||
לא מעט ימנים מוסתים קוראים לרצח מנכ"ל בצלם. איפה מנדלבליט? סטודנטית תולה יצירת אמנות הכוללת מחאה לגיטימית ומיד מזומנת לחקירה. עד מתי לצביעות ולרשעות במדינה הזאת? |
|
||||
|
||||
האמנות של הגברת (מבלצלאל ?) היא "אמנות" מגןייסת. כמיטב ה"אמנות" הסובייטית שהיתה פרופגנדה בתחפושת של אמנות. הגברת הנ"ל אינה אמנית אלא תועמלנית שמאלנית שמסיתה. השמאלנים בארץ מתחזים לאמנים כדי ששהתישפוכת שלהם תראה לגיטימית, זו לא מעידה זו השיטה הקבועה. לכן מוטב להשליך לכלא את מי שאפשר מביניהם (אם עבר עבירת הסתה). אני לא חסיד של ביבי אבל לא סובל שמסיתים נגדו תוך התחזות ההסתה למצג אמנותי, זה שהציב פסל של "ביבי המלך המוזהב" בכיכר רבין צריך ללכת לכלא. לגבי הגברת מבצלאל (נדמה לי) צריך לצמצם תקציבי מדינה לבצלאל ואז מנהלי בצלאל יסירו בעצמם את המצגות המסיתות נגד ביבי (זו הסיבה שבגללה מנהל בבצלאל התבכיין לפני מספר ימים, הוא חושש לתקציבים שלו). |
|
||||
|
||||
בתצלום הראשי יש את ההדפס של ביבי עם חבל תליה סמוך לצווארו. בתצלום נוסף - של קיר חדר המדרגות בבית הספר - רואים 12 עותקים של אותו הדפס כדי שכל מי שעולה במדרגות לא יפספס את המסר. (המסר: "צריך לתלות את ביבי"). אם זו לא הסתה אני לא יודע מה זו הסתה. התצלום הוא ראיה מספקת לכליאת הסטודנטית בשל עבירת הסתה לרצח. |
|
||||
|
||||
לא הבנת את המיצג. קודם תלמד לקרוא אמנות, אחר כך תמהר להסיק מסקנות. |
|
||||
|
||||
הבנתי היטב את המיצג, את ההסברים הסטודנטית תצטרך לתת בנשטרה ובבית המשפט. אתה אל תמנה את עצמך למבין גדול באומנות ובתור שכזה תכחיש שמדובר במיצג שקורא להפעיל אלימות נגד ביבי גם אם ההמסר הזה מוצג בעקיפין או בהפוך על הפוך. קוראים להפצת טענה בדרך מחמקת כזו בשם ''אינודאנדו''. בתור מומחה (כביכול) לאומנות קרא היטב את נאום הקבורה של אנטוניוס על רצח יוליוס שמדגים היטב כיצד הסתה בשיטת אינואנדו עובדת. אני מאחל לסטודנטית שתכלא לפחות שנה, בלי הנחות. כדי שתרגילים של הסתות בתחפושת של אומנות יענשו. |
|
||||
|
||||
נניח שכוונתה הייתה להסית. מי בדיוק קהל היעד שלה? שמאלנים לפלפים? |
|
||||
|
||||
בתור מומחה גדול לאינואנדו אני רק מזכיר שאת ההסברים היא נתנה במשטרה והם השתכנעו שלא היה שם שום עניין של הסתה. |
|
||||
|
||||
נניח שאני אצייץ עכשיו תמונה של רביב דרוקר עם חבל תליה, אז כאשר תגיע ניידת בעוד 10 דקות לקחת אותי לחקירה, איזה הסבר אני צריך לתת כדי לא לבלות את סוף השבוע בחדר מעצר? |
|
||||
|
||||
אם יש תמונה ידועה שבה מהלך דרוקר בהפגנה כשבפריים חבל תליה וארון קבורה עם שמו של נתניהו, תהיה זו הגנה טובה אם תאמר שביקשת לבקר אותו על כך. |
|
||||
|
||||
באמת? אני חושב שהגנה הרבה יותר אפקטיבית תהיה למקם את עצמי בצד המוגן של המתרס הפוליטי. למשל לטעון שרציתי להתריע שדרוקר נמצא בסכנת לינץ' כתוצאה מהסתה של נתניהו. אבל אני לא בטוח שהתרגיל היה מצליח לי ללא המלצה חיצונית, ואישור שאני נתון לחסותו של הממסד הנכון. משהו כמו: "...מדובר בביטוי פנימי במסגרתה של האקדמיה, כחלק משיח מתמשך בנושאי עיצוב, אמנות ותרבות, לרבות בשאלות של גבולות, שעתוק של דימויים, וזכרון. העבודה, על פניה, מתכתבת עם כמה דימויים מוכרים ובעלי משמעות ומשקל, לרבות זיכרון כרזות ההסתה נגד רבין, והכרזה המפורסמת של הנשיא אובמה עם הכיתוב "הופ". התרגיל, מוצלח יותר או פחות, הוא חלק משיח מקצועי,..." |
|
||||
|
||||
אני מתרשם שאין באמת ''צד מוגן של המתרס הפוליטי''. התרשמותי מהשנים האחרונות היא שהמשטרה והפרקליטות בעיקר חכמות על חלשים, מכאן ומכאן. |
|
||||
|
||||
אבל זה לא בדיוק זה. דוגמה טובה יותר תהיה סדרת ציוצים שלך שרק באחד מהם יהיה דרוקר עם חבל תליה אבל המסר הכולל מהסדרה יהיה שונה. ומעבר לכך, כמה אנשים מציצים איומים מאוד ברורים עם איחולי מוות מהיר (או איטי) לרביב דרוקר ושאר אישי שמאל? כמה מהם נחקרים? |
|
||||
|
||||
מה היה המסר של הסידרה כולה? ביבי רוצח? נו טוב. |
|
||||
|
||||
ביבי מסית ולא מציע תקווה. |
|
||||
|
||||
נניח שצריך לכלוא אותם. זה אמנם מזכיר משטרים טוטליטרים מסוימים (אפילו הפאשיזם האיטלקי לא נהג כך אבל גרמניה וברה"מ של אותה תקופה בהחלט מהוות דוגמא נאותה) אבל נניח. אבל מה עם כל המסיתים הימנים שבאופן יומיומי שמחים לאידם של ערבים שקרה להם אסון, מייחלים למוות של עיתונאים אופוזיציונים ובני משפחותיהם ושמחים על כל פיגוע שקורה באירופה ה"אנטישמית" (ובכך מעידים שבינם ובין אלה שהם מריעים להם אין הרבה הבדל)? מה עושים איתם? |
|
||||
|
||||
אני מניח (בזהירות) שלא תוכל להצביע על שום אדם ספציפי מתוך ''לא מעט הימניים המוסתים'' שקורא בגלוי מבלי להחביא את זהותו לרצח מנכ''ל בצלם. זאת משום שאני מאמין שלו היה נמצא אדם כזה הרשויות היו מטפלות בו מיד. אתה מוזמן להצביע כדי לסתור את דבריי. |
|
||||
|
||||
שמות המסיתים מוצגים ללא בושה שחור על גבי פייסבוק. והאמונה הנאיבית שלך ברשויות החוק נוגעת ללב. |
|
||||
|
||||
האמת היא שהקישור שלך חשף אותי לראשונה לעולם הפייסבוק שעליו שמעתי אך טרם הספיקותי. . . אני חושב כמוך שאם מדובר בשמות אמיתיים יש לטפל בהם, ואולי כך לחסל את התופעה המבישה הזאת. |
|
||||
|
||||
איזה ימני קרא לרצוח את הדפוקה הזו? מחאה לגיטימית? היא בסך הכל פרה אחת בעדר גדול מאוד שמגלגל המון כסף מתעשיית המחאה הזו. אכן, צביעות ורשעות להתפרנס מבגידה ואינטרסים זרים ולהציג את זה בתור מחאה ספונטנית המונעת מערכי מוסר טהורים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |