|
||||
|
||||
הדמגוגיה שלך מדגישה את הנקודה שלי. הרי לא מדובר על ''יהודים'' ''חובשי כיפה''. מדובר על ''מורשת רבין''. על האיש ופועלו החיובי או השלילי, מול ''מורשת גנדי'', האיש ופועלו החיובי או השלילי. כשאתה מתעקש להתמקד בהתנקשות ולסווג את המתנקש בצורה שמצביעה לכיוון ציבורים שלמים, אתה שוב מניף את הקרדום וחופר וחופר וחופר בו. במעשה זה אתה לוקח את צד אסמול שכרה מכתשים שלמים באמצעות הקרדום הזה, שלא לדבר על משפחתו ומקורביו של רבין שעשו מליונים ומתפרנסים בעושר כבר עשרים שנה מכל הפסטיבל הזה. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מה זה ''מורשת רבין''. באותה מידה יכולנו לדבר על ''מורשת יגאל אלון''. אין לי מה לתרום לדיון בעניין זה. ''מורשת גנדי'' מבחינתי היא עירוב עולם תחתון-שלטון יותר מכל דבר אחר. הוא היה חבר טוב של שני הרוצחים מכנופיית הכרם, על פי עדותם, וסייע להם להמלט מהארץ כשהיו מבוקשים על ידי המשטרה. אני לא עוסק במורשות. אני רק הסברתי שההכפשה של רבין אחרי מותו, כולל עלילות ממש, באה מסיבות מסוימות מאוד. היא באה כדי להצדיק את הרצח בדיעבד, בעיניהם של אלו שהסכימו עם הרוצח, אם מראש ואם בדיעבד. המתנקש היה יהודי חובש כיפה. עובדה. אם היה יהודיה חילונית גם הייתי מציין את זה, אבל הוא לא. הוא בא מרקע מסוים, והקשיב לאנשים מסוימים. אני לא דיברתי על ''יהודים חובשי כיפה'' בהקשר זה מעולם, אלא על המצדיקים את הרצח. אני מתאר לי שבין אלו שהסכימו עם דרכו של הרוצח, יש גם יהודים חובשי כיפה, ונראה לי שההבנה השגויה שלך היא מעין כובע בוער על ראשך. |
|
||||
|
||||
כמה שלא תברח מזה, זה ישיג אותך. כשם שאתה פוסל את מורשת גנדי, אחרים יפסלו את מורשת רבין. כנגדך יטענו שההכפשה של רחבעם זאבי אחרי מותו, באה מסיבות מסוימות מאוד - אוחזי הקרדום רואים בעינים כלות את הזליגה ימינה. אנשים בטוחים יותר ויותר שרבין היה כשלון ושרחבעם זאבי צדק. ככל שכשלונו של רבין מהדהד בעוצמה גדולה יותר, גדל האיום על הטריטוריה של כת המתפרנסים - לא מ"מורשת רבין", אלא מ"מורשת רצח רבין". ומה תעשה דליה רבין בלי כל הכספים שהמדינה מזרימה לכיוונה בגלל החפירה המוצלחת באותו הקרדום? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |