|
||||
|
||||
אצל המוסלמים ניתן לגייר קבוצה,אצל היהודים לא. |
|
||||
|
||||
שאלה היסטורית ולא הלכתית -לא היו גיורים המוניים בתולדות האומה היהודית? |
|
||||
|
||||
ויקי ענתה לי.היו גם היו. במחשבה הזויה - ונניח וערבי ישראל ויוש היו מתגיירים.האם המנטליות שלהם הייתה נהפכת למערבית או שאי אפשר להוציא את השכונה מהם. |
|
||||
|
||||
זה תהליך של דורות. איזה גיורים המוניים היו? |
|
||||
|
||||
גיור האדומים בידי יוחנן הורקנוס. |
|
||||
|
||||
אם אני לא טועה הוא לא היה יהודי שומר מצוות כלל,איך הוא יכל לגייר אומה? בן אדם אחד גם אם רצה לגייר הוא לא ידע איך. |
|
||||
|
||||
מויקיפדיה - לאורך ההיסטוריה היהודית, היו כמה תקופות של התגיירות המונית: על פי הגמ' במסכת יבמות התגירו מאה וחמשים אלף לאחר שמסר דוד המלך את בני שאול ליד הגבעונים. התגיירות המונית של רבים מעמי הארץ אירעה לאחר נס פורים, שהתרחש בפרס. לדברי יוסף בן-מתתיהו, בימי שלטון בית חשמונאי, העמים הזרים (האדומים והיטורים) שנכבשו, אולצו להתגייר כתנאי להישארותם בארץ. התגיירות המונית של תושבי אגן הים התיכון וסביבותיו בימי בית שני. (יש הטוענים כי ערב עליית הנצרות, אחד מכל עשרה אנשים ברחבי האימפריה הרומאית היה יהודי). התגיירותם של בני מעמד האצולה של ממלכת חדייב (שכללו אישים כמו: מונבז המלך ואמו הלני המלכה) בשנת 30 של המאה הראשונה לספירה, בהשפעת הקהילה היהודית הגדולה שחיה בשטחי הממלכה הזו. משנת 300 לספירה ועד לעליית האסלאם בחצי האי ערב, התגיירו בני המלוכה של ממלכת חמיר כתוצאה מקשר חיובי עם יהודי האזור (שני יהודים טיפלו במלך חמיר שנפצע במלחמה ורפאו אותו למרות שפיקד על צבא העוין לארצם ושכנעו אותו לוותר על המלחמה ולקשור קשרי שלום עם ארצם), ואיתם התגיירו רבים מתושביהם בהוראתו של המלך הראשון שהתגייר, מספרם של התושבים היהודים שחיו בממלכה זו הוערך כזהה למספרם של התושבים הפגאנים שחיו בה בזמן ההוא. התגיירות ממלכת הכוזרים. יש סברה כי לאחר חורבנה של ממלכה זו נטמעו שרידיה היהודיים בקהילות היהודיות ממוצא ישראלי שהתקיימו בהונגריה, בפולין, ברוסיה וייתכן שאף בטורקיה ובתפוצות ישראל אחרות. התגיירותם של מספר שבטים ברברים שהתנגדו לכיבוש הערבי של אזור המגרב, שהתגיירו לפני עליית האסלאם בארצות צפון אפריקה בעקבות התגיירות מלכתם קהינה והצטרפו לקהילת יהודי ארצות אלה. |
|
||||
|
||||
אתה בטוח שמדובר בגיור של קבוצה כקבוצה או שכל פרט בקבוצה קיבל על עצמו עוול מצוות?! |
|
||||
|
||||
''התגיירות המונית של רבים''-מעיד על גיור אישי של כל אחד. |
|
||||
|
||||
זה מצריך עיון איך זה התבצע.אני מניח שבהיעדר רבנות ממסדית/פקידותית עמוסת נוהלים וטופסלוגיה זה היה קליל בסגנון 'מעמד הר-סיני'. מה שבטוח המוהלים עבדו שעות נוספות. |
|
||||
|
||||
האיך פתיר כי מדובר בעניין פורמלי (לכאורה) וגם המדוע יכול להתרחש כמו במקרה של מורא גדול. |
|
||||
|
||||
זה נעשה בניגוד לדעת ההלכה, לכן היה ניתן לעשות את זה איך שרוצים, בצורה תעשייתית וקבוצתית. כגון - כשהשמן עלה על הכסא של אליהו, יצא פתק שאמר: נא לעלות אחד אחד. |
|
||||
|
||||
אז זה מסביר את זה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |