|
||||
|
||||
משתמע מדבריך כאילו נבואה חייבת להיות הסתברות בלתי אפשרית שמתקיימת כנגד כל הסיכויים. אבל אין זו ההגדרה של נבואה. ההגדרה של נבואה היא היכולת לדעת מראש איזה תרחיש יתגשם מבין כמה תרחישים אפשריים. כמובן, ככל שהסבירות נמוכה יותר והטווח ארוך יותר, גדל בהתאם כוחה של הנבואה. |
|
||||
|
||||
אתה שוכח שיש גם כמה נבואות אפשריות. יש עוד המון נבואות בתנ"ך, כולל זו שצופה שכל עמי העולם יעלו לירושלים ויבקשו להתגייר. זה לא קרה - אתה יכול לטעון שזה *עדיין* לא קרה. אבל העובדה היא שזה לא קרה. מתוך לא-יודעת-כמה נבואות שהיו לגבי עם ישראל (= לגבי קורותיו בעתיד שאינו ימי התנ"ך), כמה עתידים גנריים יש? וכמה מהם התגשמו כמו בנבואה? ואם התגשמה רק אחת, ואותה אנחנו חיים, מה הסבירות הסטטיסטית שזה יקרה? אם אתה קורא עיתון עם עשרים תחזיות שונות של מזג אוויר, ומוצא שבאמת באחת מהן נכתב שהיום יהיה 20 מעלות וגשם קל, וכך אכן קרא, האם זה אומר שהתחזיות בעיתון הזה באופן כללי מתגשמות? |
|
||||
|
||||
רוב הנבואות בתנ״ך הן ללא תאריך. זה יותר דומה לעיתון שבו כתוב שמתישהו בעתיד יהיה 20 מעלות בצל וגשם קל... |
|
||||
|
||||
היה לי פעם מדריך לפיזיקה שנהג ללגלג על המדריך למטאורולוגיה. מטאורולוגיה צריכה לנבא 3 דברים: מה, מתי ואיפה. בניגוד לשאר שיטות הניבוי כמו קריאה בקפה או אסטרולוגיה, למטאורולוגיה יש את אחוזי ההצלחה הגדולים ביותר, 66%. |
|
||||
|
||||
א. הנבואה לא צופה שהם יבקשו להתגייר אלא יבואו להכיר באלהותו של הבורא ובעם ישראל כבניו ובחיריו. ב. כמו שאמרת בעצמך, אם זה עדיין לא קרה זה לא אומר שהנבואה כוזבת. בעיקר כשלא ניתנו תאריכים ותנאים מיוחדים בהם הנבואה צריכה להתגשם. כלומר, יש לנו נבואות שהתגשמו. לא אחת ולא שתים. אין לנו נבואות שהוכח שאין להן הגשמה. ואותן נבואות לא נתנו עשרים תרחישים אפשריים על מנת שלפחות אחד מהם יקלע למטרה, אלא תרחיש אחד אפשרי על פי סדר כרונולוגי. בינתיים זה עובד על פי הספר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |