|
||||
|
||||
מוסיפה לזה את ההתפתחויות הטכנולוגיות והאוטומציה המתגברת שמקושרות לעמק הסיליקון ולליברליזם, כולל ההבטחה הנלהבת לרכב אוטונומי ולרחפנים - ממש אפשר לראות איך נהגי מוניות ומשאיות תובלה משקשקים על מושבם. |
|
||||
|
||||
אגב, אישית אני מקווה שגורל הרכב האוטונומי יהיה כגורל הצפלין (כמובן, תנחומיי למשפחות והכל). |
|
||||
|
||||
גורלו של הצפלין היה כה עגום רק בגלל שהמטוסים היו יותר משתלמים. כזכור, ההינדנבורג הייתה אמורה להיות ממולאת בהליום לפי התוכנית המקורית, אבל לא היה מספיק הליום זמין בגרמניה בזמן ייצורה. כלומר: לי די ברור שמכוניות אוטונומיות יגיעו לכבישים בעשר (או עשרים) השנים הבאות. |
|
||||
|
||||
חבל. כלומר, מילא מה שזה יעשה למשק, אבל אני ממש אוהבת לנהוג. |
|
||||
|
||||
המסקנה מהעדר תקינה טכנולוגית אחידה בנושאים פשוטים (שאינם מסכנים חיים) מוכיחה שיצרנים מעדיפים להתבדל מאשר להועיל ללקוח. לכן עומק מימדי שיתוף הפעולה הנדרש מהשחקנים בתחום כדי לקיים תחבורה מבוססת מכוניות אוטונומיות מציב את השאיפה בקירבת אספמיה. אני חושב שבעתיד הסעה המונית אוטומטית תתרחש במסילות או נתיבים קבועים בניהול מערכות שו"ב עירוניות וארציות. המערכת תחליט מהיכן יגיע X ליעד Y , תשלוט במהירות בזרימה הכללית תכלול עצירות כפויות ותמנע מ X לטפס על Z בדרך ל - V. אין הליך, עיקרון או חקיקה שתאפשר למכוניות ומשאיות לנוע בג'ונגל העירוני בצורה אוטונומית בביטחה וגם השימוש הוותיק בטייסים אוטומטיים מוגבל לתחומים בהם הנתיב ידוע וקבוע. הצפלין והכדור הפורח נכשלו גם כי אינם יכולים להתמודד מול רוחות וסערות שמטוסים צולחים בהצלחה. |
|
||||
|
||||
בתחום הטכנולוגיה יש כל הזמן תקינה. יצרניות מובילות מעורבות בדרך כלל. לעיתים יש כמה תקנים מתחרים. לפני שלוש שנים יצא לי במקרה לדבר על הנושא הזה עם מישהו שהשתתף בוועדה של ה־IETF (נדמה לי. אבל יכול להיות שמדובר על גוף תקינה אחר) בדיוק בנושא הזה: איך מכוניות יכולות לשתף ביניהן מידע ולתאם את הנסיעה (ובלי להניח שכל השחקנים שמדברים יודעים מה שהם עושים: יכולות להיות מכוניות מקולקלות או אפילו עוינות). צפלינים קיימים עד היום (בין השאר בסביבות שנת 1990 חברת צפלין החליטה להקים לתחייה את קו המוצרים שלה בעזרת „טכנולוגיה חדשה״. התוצאה: Zeppelin NT [Wikipedia]). הם מוגבלים במהירותם, אך צורכים הרבה פחות דלק. כלי טיס מבזבזים המון דלק כדי להשאר באוויר. |
|
||||
|
||||
הייתי מסתפק במימשק אנדרואיד לנהיגה וקבלת נתונים מהמכונית. תחשוב לרגע על האפשרויות: הטלפון בתושבת שלו, מחובר לענן ול-GPS, רואה את הדרך המצלמה האחורית המכוונת קדימה, וגם מחובר ב-usb למערכת ההפעלה של המכונית. השמיים הם הגבול. אני הייתי משחרר את החיה הזאת לשוק ללא שום רגולציה. Waze unleashed :-) |
|
||||
|
||||
לא לגמרי ברור לי אם למכונית יש מחשב אחד בודד או אוסף של כמה מחשבים / בקרים אוטונומיים יחסית. מה שבטוח הוא שרמת האמינות שנדרשת שם גבוהה ממה שמקובל במחשב רגיל (כולל טלפון). היום אם רץ אנדרואיד, או מערכת הפעלה דומה, „במכונית״, מדובר כמעט תמיד על מה שנקרא ‚מערכת הבידור’. אין בעיה בעיקרון לתת ממשק חיצוני לקבלת נתונים מהמכונית (יש כבר כאלו. לא ממש סטנדרטיים). נהיגה מחייבת מערכת שלא תפסיק לפעול ברגע הלא נכון. ואני מתעלם כאן בכלל משיקולי האבטחה (גם ככה מה שהולך בתוך המחשבים במכונית הוא די קטסטרופלי לפי מה ששמעתי. חפשו מידע על CANbus). |
|
||||
|
||||
למה? נהיגה אנושית היא מאד מסוכנת... יותר ממיליון בני אדם מתים כל שנה בתאונות דרכים. רכב אוטונומי יוכל להציל רבים רבים מהם. |
|
||||
|
||||
אולי כן, ואולי לא. |
|
||||
|
||||
מיליון? נשמע לי קצת הרבה. זה אומר שיחס התמותה מתאונות דרכים בישראל הוא שליש מהממוצע העולמי. |
|
||||
|
||||
בהחלט סביר. בהודו מתים משהו כמו מאתיים אלף אנשים מתאונות כל שנה. באופן כללי במדינות המערביות שיעורי התמותה מתאונות נמוכים בהרבה מאשר במדינות שמספיק מפותחות בשביל שתהיו שם הרבה מכוניות. |
|
||||
|
||||
*שיהיו* תלמד עברית. |
|
||||
|
||||
צ'מע,שיחקת אותה.אבשלום קור-חור לעומתך. |
|
||||
|
||||
אם כבר: למד עברית. בבקשה לא להחליף ציווי בעתיד. |
|
||||
|
||||
אם כבר - אנא למד עברית במטוטה ממך בן נעוות המרדות , רחוק מעילגים - ישועה ! |
|
||||
|
||||
אם כבר: בעתיד, אנא אל תבלבל בין הזמנים. |
|
||||
|
||||
אז מה נסגר בסוף : למד או תלמד ? מקווה לתשובה ברורה והחלטית עד חצות. |
|
||||
|
||||
תלמד. זה נאמר כתפילה, לא כציווי |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |