|
||||
|
||||
"שחרור עבדים - באותה תקופה זה היה נחשב לסופר הומני והקדים את זמנו ככל הנראה." זה לא אתם שתמיד אומרים שהמוסר התורני הוא קבוע ובלתי משתנה, לעומת המוסר החילוני שהוא יחסי ולכן נחות? אז מה שכתוב בתורה אמור להיות נכון לא רק ביחס לאותה תקופה אלא נכון באופן מוחלט. אם התורה הייתה מתנגדת לעבדות היא פשוט הייתה אוסרת אותה בלי סייגים ובלי פרשנויות, בדיוק כמו שהיא אוסרת עבודה זרה. |
|
||||
|
||||
ברור שהוא משתנה.לכל הפחות כפי שהוסבר לי,כגון: עת לעשות הפרו תורתך;תנורו של עכנאי;ככל אשר יורוך ועוד. לא חשבתי מעולם שהתנך הינו מוסרי או מתיימר להיות כך.את המוסר מלקטים מיום ליום -שעה שעה. |
|
||||
|
||||
מסתבר שזה עדיין הומני. דרום אפריקה תוכיח. |
|
||||
|
||||
מה עדיין הומאני? עבדות? |
|
||||
|
||||
כן. מסתבר שכושים סובלים יותר כאשר הם חופשיים לשעבד את עצמם ואת אחיהם. תחת שלטון/שיעבוד הלבנים, החיים שלהם מסודרים, טובים ובטוחים יותר. צריך סטנדרט של אדונים לבנים אכזריים כפשוטם, על מנת שמצבם של הכושים המשועבדים יהיה גרוע יותר משל אלה ה"חופשיים". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |