|
||||
|
||||
מה כל כך רע בתקבולת כיאסטית? זו תבנית נפוצה וחשוב חדעת לזהות אותה כדי להבין את הטקסט. ובקשר לתכנים הדתיים בחינוך הממלכתי: כפי שאומר רם פרומן, אולי הגיעה העת לקים רשת חינוך ממלכתי-חילוני שתהיה נקיה מכל סממני דת. לא רק מפני שהחילונים זכאים לכך, אלא גם מפני שהמסורתיים שבחינוך הממלכתי זכאים להתחנך על פי דרכם, בתיבול מסורת. (וכמובן עדיפה שיטת הואוצ'רים, אבל זו אוטופיה) |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני יכול לשפוט ברטרוספקטיבה, מערכת החינוך בה אני למדתי היתה נקייה מסממני דת באופן סביל מאד. |
|
||||
|
||||
התכוונתי לומר שמערכת החינוך הממלכתי שזכורה לי כילד/נער לא כללה סממני דת מובהקים, כיאה וכראוי וכמו שאתה מגדיר ממלכתי-חילוני. עדיף שהחינוך הממלכתי יחזיר עטרתו ליושנה, במקום להקים מערכת חילונית נפרדת. מה השלב הבא? מכללות מיוחדות לאזוטרים שמתעקשים ללמוד על אבולוציה? |
|
||||
|
||||
אם היא לא כללה סממני דת בכלל, זה מפני שהיא מחקה את תרבותם של המסורתיים שלמדו בה. סממני הדת דהיום הם תגובת הנגד. קרא את הראיון: הפורום החילוני מבקש שיתייחסו אל החילונים כאל מיעוט הראוי לחינוך על פי דרכו. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא מחק כלום. היה לימוד רב שעות של תכני התורה והנביאים, ואף של תורה שבעל פה. אבל לא כהיסטוריה בהכרח. אף אחד גם לא קם והכריז שאין אלוהים, ואפילו ע''י ל אבולוציה לא דובר הרבה, כך שקשה מאד לומר ש''דרכו'' על תרבותם של המסורתיים (שאגב, זאת הגדרה מעורפלת מאד של קבוצה שגבולותיה מעורפלים גם הם). קל מדי לומר לגבי כל ערך שמלומד במערכת החינוך שהוא מוחק את תרבותו וערכיו של מי שמאמין בערכים אחרים. כל דיבור על אכילת בשר, שלא לומר הריגתו (מצוי בשפע בתנ''ך) ''מוחק'' לשיטתך את תרבותם של התלמידים הצמחונים, וכל אזכור של המיתולוגיה היוונית ''מוחק'' את תרבותם של התלמידים היהודים, הנוצרים, ההינדים, והדרוזים. בשיטה הזו אי אפשר ללמד שום דבר לאף אחד. |
|
||||
|
||||
התייחסתי יותר להעדר המכוון של סממני דת ולאו דווקא לנוכחות של סממנים אחרים. אם עוסקים בתרבות מזויות שונות, אזי התעלמות מכוונת מחלק מרכזי בתרבותם של תלמידים רבים היא המחיקה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |