|
||||
|
||||
"לשר בנט קשה. קשה לו, כך העיד על עצמו ביום שני, להודות שיש משהו שחשוב יותר מלימודי המתמטיקה והמדעים. אבל במסגרת התהליך הפסיכו-אתי שהשר עובר לאחרונה (תהליך שבו גילה לדבריו שיש דברים חשובים לא פחות מלימודי המתמטיקה והמדעים) עשה השר חשבון נפש. מתברר שישנו תחום אחד שחשיבותו אפילו עולה על לימודי המתמטיקה והמדעים. נסו לחשוב, תלמידים יקרים, מהו אותו תחום מופלא. פילוסופיה—חקר השאלות הגדולות של האדם והיקום? לא. היסטוריה—הבנת התהליכים המניעים חברות אנושיות לאורך ציר הזמן? נו באמת. סוציולוגיה—הבנת דרכי ההתארגנות של חברות אנושיות? לא ולא. אתם לעולם לא תנחשו. התשובה, תלמידים יקרים, תדהים אתכם. מה שחשוב ללמוד אפילו יותר ממתמטיקה ומדעים הוא לימודי היהדות. נמצאה היחידה השישית! הידד!" גם אביעד קליינברג מתייחס לאמירה של בנט. |
|
||||
|
||||
מאמר נאה בהחלט. דבר דבור על אופניו. |
|
||||
|
||||
החרא שני צריך לחזור אליו אחרי שבועיים בברלין, פרק 5365: מאיר שלו מספר בטורו על סיפור בספר לימוד המיועד לבתי הספר החילוניים המספר על יהודי צדיק שומר מצוות ששכנו ה"נוכרי" מתנכל לו עד שכתוצאה מצדיקותו קורה לו נס והוא מצליח להתגבר על הגוי. כמו כן מזכיר שלו שליאור שליין הציג ב"גב האומה" ספר לימוד עם עיבוד יהודי לפינוקיו שבו הפיה הטובה אומרת לו "אתה ילד טוב, פינוקיו, עוזר לאביך ולומד תורה". שלו מסכם את טורו במילים האלו: "השאלה, כמובן, היא למה לספר את המעשיות החינוכיות האלה רק על הגולה? אם רוצים שהילד יגדל באווירה של פחד יהודי אמיתי, צריך להבהיר לו מה שראש הממשלה מנסה להסביר לעולם כולו, שהקמת מדינת היהודים לא פתרה שום בעיה. גם את זה אפשר לעשות באמצעות סיפורים: הסיפור על המורים היהודים המסכנים ששר נכרי הלין את שכרם שנה אחרי שנה. הסיפור על היהודי הפלסטיני המסכן שמתנחל גוי השתלט על אדמתו. הסיפור על חבר פרלמנט גוי שניהל קזינו ובו נערות יהודיות תמימות עומדות על גברים גויים רשעים לשרתם (גם בשבת). הסיפור עלחבר פרלמנט גוי שרדף יהודי מסכן וביקש לשלול את אזרחותו על דברים שאמר באומות המאוחדות. ואפשר גם להמשיך את המעשייה המקורית על היהודי שומר השבת מספר הלימוד הנ"ל, ולספר שהמשיך לשמור שבת ואף על פי כן נשלח כמה שנים אחר כך למחנה השמדה, אך אלוקים היה בעזרו, הוא שרד ואף עלה ארצה. והנה עוד ספויילר: כניצול שואה, גם כאן לו הייתה לו פרוטה לפרטה, אבל נס לא קרה לו ושום דג לא בא, רק הבטחות של שרים גויים ושל ממשלה נוכרייה." _____________ ולחשוב שיכולתי לשמוע ישראלים בברלין שואלים איך הגרמנים שיתפו פעולה עם הנאצים ועם הקומוניסטים בלי לראות את ההקשר והדמיון לכאן. כנראה שמודעות עצמית אף לא היתה הצד החזק שלנו. |
|
||||
|
||||
כלומר, על פי שלו, השקפה זו אומרת שהגוי תמיד רשע והיהודי תמיד צדיק. לא משנה מה הם עושים, השיוך שלהם לקבוצות היהודים והגויים משייך אותם אוטומטית לקבוצות הטובים והרעים. עלוב. |
|
||||
|
||||
לא. שלו לוקח את סיפורי הניסים שנעשו ליהודים ומסדר אותם בהתאם להווייה הישראלית העכשווית. |
|
||||
|
||||
לא מסדר אותם, מעוות ומסלף אותם. |
|
||||
|
||||
למה? האם יש דבר לא נכון במה שאמר? |
|
||||
|
||||
כמעט כל מה שכתב לא נכון. |
|
||||
|
||||
הטור כולו. זה סיפור 'יוסף מוקיר שבת', מתברר. את הסיפור הזה אני מכירה ממקראות הספרות בבית הספר היסודי, הרבה לפני הבנט. |
|
||||
|
||||
ולדעתך צריך ללמד אותו בבתי ספר חילוניים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |