|
||||
|
||||
גם וגם. בשנים האחרונות הוליווד מאזנת קצת, אבל עד לאחרונה לא היו הרבה תפקידים גדולים לנשים. בז'אנר סרטי המתח/פעולה הדומיננטיות הגברית היתה חובקת כל עד "הנוסע השמיני" (1979) , וגם אחר כך קשה לראות משהו שמתקרב לאיזון. מול כל לארה קרופט או וונדרוומן יש עשרות ג'ון מקליין, ג'יימס בונד, סופרמן באטמן ספיידרמן ואיירונמן בהמוניהם. יש המון סרטי פשע. גם במציאות נשים הן לא פושעות גדולות. כל ז'אנר הפשע - מאפיה (הסנדק, החברה הטובים ועד שתולים), משטרה (רבים מספור), שוד (כמה מהאחד עשר של דני אושן היו נשים?) כל כולו גברי. רק עם קריצה קומית יש מקום גם לתפקידים נשיים גדולים- הכבוד של פריצי, איזו מין שוטרת. בדרמות היסטוריות אמנם יש יותר מקום לדמויות הנשיות (יחסים מסוכנים), אבל לא בסרטי המלחמה (כמה משנים עשר הנועזים היו נשים?). הסוגה המרכזית היחידה שבה לנשים תפקידים גדולים לפחות כמו לגברים היא הקומדיה הרומנטית, והנישה בה הן בתפקיד הראשי יותר יותר מהגברים היא המיוזיקל (מרי פופינס, קברט, גברתי הנאווה, שיקגו) מהצד האישי- ברור שקל לי יותר להזדהות עם דמויות גבריות מאשר נשיות ולכן הן מרגשות אותי יותר ובהתאם אני גם מעריך יותר את מי שמשחק אותן מאשר את אלו שמשחקות דמויות נשיות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |