|
||||
|
||||
[נדמה לי שלפעמים אתה קצת קשוח מדי עם הגדרות מדויקות. האם אני טועה כאשר אני מניח שאתה מבין את כוונתו של נדב למרות שהוא מתבלבל קצת בהגדרות?]. אני אנסה לעזור, כדי שהדיון לא יהפוך לדיון על מושגים והגדרות: נדמה לי שנדב מתכוון לנאו קולוניאליזם, ופוסט-קולוניאליזם=התנגדות לקוולוניאליזם מסיבות ליברליות. ובהערת אגב, למרות שדיברתי על זה בתחילה הפתיל: לי הרבה יותר מפריע הקונפליקט בין הרלטיביזם התרבותי של השמאל הליברלי [האירופאי, אולי גם הישראלי] ובין ערך זכויות האדם. |
|
||||
|
||||
''לי הרבה יותר מפריע הקונפליקט בין הרלטיביזם התרבותי של השמאל הליברלי '' אבל על זה פחות או יותר אני מדבר. רלטיביזם תרבותי לצורך הדיון שווה לפוסט קולוניאליזם, אלא אם כן כאמור אנחנו ממש בקטע של לריב על הגדרות. אני חושב שהכוונה שלי ברורה. האייל לא מסכים איתי שיש בכלל התנגשות כזאת - כלומר שיש אנשים שהם גם פוסט קולוניאלים וגם ליברלים. |
|
||||
|
||||
כן, ברור שהטענה הזו והטענה שלך יושבות על ונגזרות מאותו הענף, בגלל זה העליתי אותה, נדמה לי שבניסוח הזה היא תהיה יותר פשוטה ועם הגדרות מאוד ברורות ומוסכמות על כולנו [אני מקווה], ואני אשמח לשמוע האם האייל האלמוני מסכים שהקונפליקט הזה קיים או לא. |
|
||||
|
||||
פרדוקס, פרדוקס! התכוונתי לפרדוקס לא לקונפליקט! |
|
||||
|
||||
קיים קונפליקט בין שני מחנות אידיאולוגים מנוגדים באותו מחנה פוליטי. איך זה הופך לפרדוקס? אין לי שמץ של מושג. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאני מבין את כוונתו של נדב, ואני חושב שהוא טועה, מהסיבות שנימקתי. מי שמתנגד לקולוניאליזם מסיבות ליברליות לא מתנגד לקולוניאליזם בגלל שהוא ״כופה את ערכי המערב על תרבות נייטיביסטית.״ אלא בגלל שהוא מפר את זכויות האדם. אני לא מבין איפה אתה רואה כאן פרדוקס. רלטיביזם תרבותי היא תופעה אנטי ליברלית. לא בטוח שהבנתי מה מפריע לך, אבל טבעי ששני אנשים שמחזיקים באידיאולוגיות מנוגדות לא יסכימו זה עם זה על כל דבר ודבר. |
|
||||
|
||||
"רלטיביזם תרבותי היא תופעה אנטי ליברלית" - אז פה חוסר ההסכמה. יכול להיות שבמדעי המדינה הרלטיביזם התרבותי נחשב לקונטרה, לדעתי במציאות רובו של השמאל הליברלי האירופאי היום מחזיק בשתיהן. אתה לא מסכים, ואני לא בטוח שיש לי איך להוכיח לך [או אפילו לעצמי] שזה אכן המצב. אולי לנדב יש משהו להוסיף בעניין, מבחינתי נסכים שלא להסכים. |
|
||||
|
||||
אני אנסה להסביר את מה שאני חושב שנדב ובוא רוצים לומר. יש אנשים רבים במערב, בעלי נטייה שמאלית באופן כללי, שמקבץ הטענות הבאות יישמע להם נכון ותואם את השקפתם: 1. זכויות האדם הם דבר חשוב ביותר, 2. חירות1 לכל אדם היא דבר חשוב ביותר, 3. חירות1 לכל עם או קבוצה1 היא דבר חשוב ביותר, 4. חשוב מאוד לקבל תרבויות שונות מהתרבו[יו]ת האירופי[ו]ת, 5. לומר על תרבות אחרת שהיא נחותה, או אפילו רק בעייתית, מריח לא טוב. אני לא יודע אם יש רבים שלמדו או חשבו על העניין לעומק ויגידו על עצמם "אני ליברל, אין לי שום עניין ברב-תרבותיות", וגם לא ההפך. רבים יחזיקו באיזושהי תערובת, עם מידה שונה של מודעות לכך שיש כאן לפחות שתי גישות שונות מאוד. מי שלא מספיק מודע, אולי מופתע ואולי נבוך כשהוא מגלה איזושהי סתירה או קונפליקט בין שתי קבוצות הערכים. אפילו מי שמאוד מודע, יכול להיות שמבחינתו יש כאן קונפליקט שקשה לפתרון. 1 אני במודע ובכוונה מנסח כאן טענות עמומות. |
|
||||
|
||||
אם זה מה שהם רצו לומר, חבל שהם לא אמרו את זה. מה שאתה מתאר כאן נקרא בעברית: אני מתקשה לדמיין אדם שלא יתקל בדילמה בחייו. אולי רק מי שסובל מאיזה סוג של אוטיזם חריף במיוחד... לא רק שמספיק להחזיק ביותר מערך אחד (וכולנו מחזיקים בהרבה), אלא שרוב הערכים יוצרים דילמה מובנית בתוך עצמם. אין לזה קשר לימין, לשמאל, לאידיאולוגיה, לפוליטיקה או לפרדוקס. |
|
||||
|
||||
סליחה, נעלמה לי מילה ונקודה. צריך היה להיות כתוב: "מה שאתה מתאר כאן נקרא בעברית: דילמה. אני מתקשה..." |
|
||||
|
||||
זה פחות או יותר ניסוח אחר למה שכתבתי, כן |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |