|
||||
|
||||
מה התועלת בקו שאתה מנסה לשרטט? |
|
||||
|
||||
לאחרונה אני רואה שרידוד השיח גורם לשימוש גדל והולך בהקבלה בין ביקורת משמאל לבין עמדות אנטי ציוניות. הסחף גורם להתכחשות גוברת לכך שקיים בכלל שמאל1 ציוני. הואיל ואני רואה עצמי ציוני בכל רמ"ח ושס"ה. והואיל ואני חרד לערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם, ומימושן בארצנו. והואיל ואינני מעוניין להגן על עמדות אנטי ציוניות ואני רוצה לבדל את עצמי מהן. והואיל ובני הפלוגתא שלי נוטים לכרוך עמדות שמאל רדיקלי אנטי ציוני עם עמדות שמאל ציוני יחדיו, על כן אני חייב למתוח קו מפריד במטרה לנהל את הויכוח בין שמאל ציוני לימין ציוני. ויכוח שהושתק על ידי הקולות הרמים של דו שיח החרשים בין השמאל האנטי ציוני לימין האנטי ציוני2. ______________ 1 במובן של חרדה לערכי הדמוקרטיה וזכויות הפרט. 2 בשרשור מתגובה 672993 אני מדגים מדוע בנצי גופשטיין הוא אנטי ציוני. |
|
||||
|
||||
כשאתה מתווכח עם אנטישמים אתה תגיד: ״לא כל היהודים אוכלים אוהבים את כספם יותר מהמולדת, יש גם יהודים פטריוטים״? כי ככה אתה נשמע. חנופה למרדדי השיח לא תעזור למנוע את רידדו, רק תעודד את מרדדיו. בני הפלגתא שלך לא יפסיקו להיות פחות חרשים אם תשרטט מטרה על הגב של אחרים. הם חרשים מבחירה, ומרדדים את השיח במודע, וצועקים בכוונה. |
|
||||
|
||||
אני אופטימי כלפי הנכונות של בני השיח שלי להפריד בין שמאל ציוני לשמאל רדיקלי (ראה תגובתו של דב כאן למעלה), וסומך על האינטיליגנציה הגבוהה מהממוצע שלהם שתזהה את הלוגיקה להבדיל ביניהם. אני יוצא נגד המבנה המירי רגבי שמשתלט על דיונים באייל. זו לא חנופה אלא ניסיון להחזיר את הדיון מהכיתתיות לאינדיבידואליות. לא רוצה להמשיך בדיונים בהם קוראים לי ''אתם'', אבל כן רוצה להמשיך להתדיין. |
|
||||
|
||||
דב לא נוהג להכנס לשיח השנאה. אני לא מבין למה אתה רואה סיבה לאופטימיות בתגובה שלו כאן. הדרך שלך להחזיר את הדיון לאייל היא על ידי פניה לסוכני השנאה החרשים מבחירה ונסיון לצייר את מחדש הקו בין ה״אתם״ הראויים לשנאה עיוורת לבין ה״אנחנו״ באופן שבו אתה לא תהיה חלק מה״אתם״ אלא חלק מ״האנחנו״? גם אם זה היה הגיוני1, זה לא ממש הגון23. 1 וזה לא. אחרי הכל, אתה בסך הכל משנה כיתה, לא מבטל את הכיתתיות. מי שלא הקשיב לך כשחשב שאתה חלק מה״אתם״ לא יקשיב לך גם שיחשוב שהוא חלק מה״אנחנו״, משום שהוא לא מסוגל להקשיב לשום דבר מלבד ההדים למה שהוא חושב. 2 לא הגון כלפי מי שנשאר מחוץ ל״כיתה״ ועכשיו לא רק שלושת סוכני השנאה לא מקשיבים לא אלא גם אתה מוציא אותו מחוץ למחנה הראוי לשמיעה. 3 ויותר מזה, לא הגון כלפי הטרולים. גם ככה החיים שלהם קשים, עיוורים משנאה, חרשים מפחד, לא מסוגלים להנות מדעה שונה, לא מסוגלים להבין מרעיון חדש, לא מסוגלים לשמוע משהו שהוא לא הד של מה שהם רוצים לשמוע, לא מסוגלים להנות מפאקינג אומנות פשוטה. רואים נאצים בכל דבר ובכל מקום... מה שהם צריכים זה שקט ולא עידוד4. 4 מספקי העידוד שהם נותנים זה לזה. |
|
||||
|
||||
ואתה מסוגל להנות מהדעה השונה של אלה שלא מבינים "אומנות פשוטה"? |
|
||||
|
||||
כן. לכן אני פה. (לא אמרתי שהם לא מסוגלים להבין אומנות פשוטה אלא שהם לא מסוגלים להנות מאומנות פשוטה, הבנה והנאה זה לא תמיד אותו הדבר) |
|
||||
|
||||
אתה צודק. טעות שלי. קשה לי להאמין שיש אדם שאיננו מסוגל להנות מאומנות פשוטה - איש איש לפי טעמו. |
|
||||
|
||||
פניה לסוכני השנאה החרשים מבחירה ונסיון לצייר את מחדש הקו בין ה״אתם״ הראויים לשנאה עיוורת לבין ה״אנחנו״. ________ נשמע כמו אימייל פנימי ששלח שוקן לכותבים בהארץ. השמאל שנבנה משלילת ושנאת האחר מתבכיין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |