בתשובה לאריק, 06/07/16 5:15
679420
1. אילו היה קל לבדוק כמה מתוך ה-‏21 היו אבות ששכחו וכמה אמהות, כבר היית מביא את הנתונים ולא שואל אותי על אותה סטטיסטיקה שאני לא מודע לה וקשורה באופן עקיף וקלוש לנקודה עליה אני מדבר.
לכן אני לא רואה מה לא הגון בתשובה הזו. להיפך, אני רואה חוסר הגינות בשאלה הרטורית שלך, כשאין לך ידיעה ברורה על כך שאבות שוכחים יותר, ובכל אופן אתה מציג את הרושם בפני הקורא כאילו ידוע לך שכך הם פני הדברים.

2. אתה מנסה להציג את המשפחה המודרנית כאידיאליה מוסכמת על הכל, שכולה תוצר של שיתוף פעולה ויחסי גומלין.
אני מנסה להצביע על החורים באידיאליה הזו. על חוסר שיתוף הפעולה, ועל מערכת יחסים שבה יש צד שלוקח ולוקח ולוקח כי הוא כל הזמן בוכה כמה מגיע לו, וצד אחד שמוכן לוותר ולתת ולהשקיע יותר, כי מתוך הגינות ואחריות, הוא רוצה לתת לצד השני מה שאולי מגיע לו.
אז לא מדובר באידיאליה. לא מדובר בנשים שיצאו לעבוד כי היו מוכרחות, וגברים ששיתפו פעולה כי נדרש שיתוף פעולה.
שיתוף פעולה היה במודל הישן והטוב. ואז בא שינוי. והשינוי בא על פי דרישתו של צד אחד. והשינוי ממשיך ומתקדם על פי הדרישות הבלתי פוסקות של אותו צד.
איך זה עונה להגדרה של "שיתוף פעולה"?
679439
1. השאלה לא הייתה רטורית. אני לא נוהג להתנסח באופן כזה כלל. כשאני שואל שאלה אני מצפה מבן השיח שלי להגיב עליה.
שאלתי מה דעתך אודות המציאות הכואבת של העדר אחריות הורית במירעה, רציתי להביא גם את הניחוש שלי ולבדוק מי משנינו קרוב יותר למציאות. אבל מהתגובה שלך מסתבר שהקרבה למציאות היא לא פרמטר שמעניין אותך בדיונים.

2. השינוי אינו באותה מערכת יחסים. ההורים שלי ושל אשתי (וכל הדור ההוא) לא שינו את המודל שלהם כשראו את הדור שלי מביא שתי משכורות הביתה. אני ואשתי משתפים פעולה בתא המשפחתי, היא לא שינתה את הדרישות שלה מאז שהתחתנו.
679444
1. אני אמור להיגב לזה?

2. כמובן שהשינוי איננו באותה מערכת יחסים ולא מתבטא באנקדוטות. דיברתי על מגמה נרחבת, בין דורית, אותה ניתן לראות בעין בלתי מזוינת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים