|
||||
|
||||
מי לא מגנה פלסטיני שתקף חייל? נתחיל בכפוי הטובה הגדול מכולם1, שאנשים נרצחו ונפגעו בגלל המחבלים ששחררו כדי להחזיר את הבן שלו הביתה. אותו בן שנכנע והלך בסבבה שלו עם המחבלים ולא סבל באיזה מרתף חשוך כפי שניסו לטפטף לנו. נמשיך בציטוטים המופיעים מתוך הפיסקה היחס לטרור הפלסטיני בערך ויקיפדיה על השמאל הרדיקלי. "הארץ" נותן במה לטענה לפיה ההגדרה מחבלים "היא חלק מהדה־הומניזציה של המתנגדים, והקרימינליזציה של ההתנגדות — הפיכתה לפשע." אפשט את הדברים: הארץ נותן במה לטענה כאילו המחבלים שבהמשך המאמר תוארו מנסים לרצוח - ולפעמים גם מצליחים, אינם באמת פושעים. למרות שאינם פושעים, משתמשים בהגדרה מחבלים, על מנת להציג אותם כפושעים. ואם כבר "הארץ", להם אמר סמי מיכאל דברים דומים, והצדיק פיגועים של חמאס וחיזבאללה כל עוד אלה לא מתבצעים בתוך תחומי הקו הירוק. מסתבר שדברים כאלה הם די פופולריים. כשהזמינו משפחה ערביה שכולה לבית ספר לרגל יום הזכרון לחיילי צה"ל, ניסו להטיף לתלמידים כי "ילד בן 13 שמחזיק סכין הוא לא מחבל". גם דבריו של רזי ברקאי המשווים בין אמא של מחבל לאמא של חייל יוצרים הקבלה והצדקה. נמשיך הלאה. יקיר ליבך עידן לנדו נותן את ההצהרה האבסורדית הבאה: ידוי אבנים על חיילי צה"ל זה לא אלימות1. ואותם אירועי טרור בהם נפצעים חיילים שבאו לשמור על הסדר, הם שמוכיחים את עליונותם המוסרית של הערבים, כך על פי באסם תמימי. על פי עידן לנדו, המחבל תמימי שאחראי לפגיעה בכל כך הרבה חיילים ושולח נשים וילדים לעמוד מול חיילים כדי להשיג נקודות זכות על ידי פגיעה באותם נשים וילדים, "נמצא 10 מדרגות מוסריות מעל הצבא שעצר אותו". לאחר שמצטט לנדו את דבריו הגאים של באסם על העליונות המוסרית שהפגינו הערבים באינתיפאדה הראשונה בה רצחו 155 ישראלים, הוא כותב בלגלוג: "אנשים כאלה, עם רעיונות מסוכנים כאלה, חובה לשים מאחורי סורג ובריח." ולאחר שלנדו מצדיק את הפגיעה "הבלתי אלימה"1 בחיילים, הוא מצדיק את המאבק במתנחלים3 וקובע ומייחל - הצבא יפסיד והמתנחלים יפסידו. לאותם אירועים אלימים מצטרפים פעילי שמאל שבאים לעודד את המחבלים המנסים לפגוע ככל האפשר בחיילי צה"ל. הם מסתובבים ממש בין המחבלים בזמן שהם מיידים אבנים על חיילי צה"ל. כמו כן מזכיר עידן לנדו את חדווה יששכר, הכתבות מזכירות את יונתן פולק שמשתתף קבוע בארועי הטרור, ועוד רבים אחרים. חשוב לציין כי בשנה האחרונה התעוררה סערה עת התפרסם כי ארגוני שמאל משלמים למחבלים על הטרור הזה. ולאחר שראינו כמה קטלניות יכולות להיות האבנים, וכמה חיילים נפצעים באותן הפגנות למרות כל המיגון שהם לובשים, כאשר מחבל מנסה לפגוע בחיילי צה"ל ומת מרימון גז, הם קוראים לזה רצח. פעילת שמאל המצוטטת בכתבה מסרבת לגנות את המעשים ובעצם מצדיקה אותם. היא לא היחידה. בצלם מאשים את הצבא/החייל במותו של המחבל, ובכך מצדיק את מעשיו. אחרים טענו כי החייל רצח את המחבל, וחן משגב טוען כי ליידות אבנים על אנשים, נקרא "לתבוע צדק". באותה דרך נוהג יהונתן פולק, ו"הארץ" נותן במה לדבריו: "הוא מת מאחר שהעז לומר אמת בעזרת ידיו". ואנחנו לא מדברים רק על אנשי מר"צ ושמאל רדיקלי שאפילו למר"צ לא מצביע אלא למפלגות הערביות. חורבת מפלגת העבודה מחזיקה בשורותיה טיפוסים כמו סתיו שפיר, מירב מיכאלי ואחרון ולא חביב - זוהיר בהלול שמסרב לגנות מחבל. זה לא מראה על הצדקה ישירה, אבל ללא ספק זה מראה על חוסר נכונות לשלול מכל וכל את המחבלים, מעשיהם ואלה המצדיקים אותם. אני יכול להוסיף ולהביא דוגמאות רבות של אישי וגופי שמאל המצדיקים אירועים יחידיים או את התופעה המתמשכת של הטרור הערבי. ואתה תשאל מי לא מגנה פלסטיני שתקף חייל??? _______________ 1 11/09/2012: חייל נפצע בנבי סאלח. לא רק אבנים הושלכו, אלא גם רימוני גז. 08/08/2014: חייל נפצע בנבי סאלח. 29/08/2015: התנגדות "לא אלימה" בנבי סאלח. 29/08/2015: באותה הפגנה צולם שמאלן שבא להזדהות עם המחבלים מיידי האבנים והבקת"בים. כולנו יודעים שהוא לא היחיד. 04/09/2015: שבוע אחרי התקרית: קצין ושוטר מג"ב נפצעו בעימותים בנבי סלאח. כמו כן, חיילי צה"ל המשרתים בסביבה נתקלים גם במטעני נפץ וגם סופגים אש חיה וגם בקבוק תבערה בנבי סאלח, ועוד בקבוק תבערה בנבי סאלח2. 2 למי שעדיין לא קולט את היקף הטרור, אינתיפאדה שלישית יש לנו במתכונת הזאת כבר שלוש שנים לפחות. 3 התינוקת הזו רק נפצעה מהאבנים שידו עליה. אבל התינוק הזה מת מפצעיו. וגם אדל ביטון ויהונתן פלמר... |
|
||||
|
||||
כל הדוגמאות שהבאת לא מצדיקות את הטרור כלעצמו. בפיסקה שהבאת מויקיפדיה אף נאמר בפירוש שהשמאל ה"רדיקלי" קורא לפלסטינים לנקוט בפעולות התנגדות לא אלימות. יחד עם זאת, אותו שמאל יודע שאי אפשר לנתק את תופעת הטרור מההקשרים ההיסטורים, החברתיים והפוליטים שהביאו אליה והם מנסים לתקן את התמונה המאוד לא מאוזנת שמביאה התקשורת הישראלית המציגה את כולם כ"מחבלים" (מי שתוקף חייל או שוטר אינו כזה כפי שאמר בצדק זוהיר בהלול ולמרות שהחמאס והחיזבאללה אכן ביצעו פעולות טרור הם קודם כל ארגונים הנלחמים בשטחם כנגד מי שהם רואים כפולשים כפי שציין בצדק סמי מיכאל). בודאי ובודאי שאין כאן שום הצדקה של הטרור עצמו כפי שיש הצדקה לטרור היהודי בקרב הימין. חוסר רצון לראות תמונה מאוזנת יותר מבטיח את המשך מעגל האלימות לאורך שנים רבות. |
|
||||
|
||||
שאלת אותי מי לא מגנה פלסטיני שתקף חייל? - נתתי לך דוגמאות רבות. ולא רק. נאמר בפירוש כי השמאל הרדיקלי קורא לפלסטינים לנקות בפעולות התנגדות לא אלימות. ובתגובתי הקודמת קישרתי לך למקום בו עידן לנדו מסביר לנו כי ידוי אבנים ובקבוקי תבערה נחשב כפעולות התנגדות לא אלימות. נתתי לך מספר דוגמאות לחיילים שנפצעו מההתנגדות הלא אלימה הזו ודווקא באותו מקום עליו דיבר עידן לנדו. אם ארצה לרשום את רשימת כל הנפגעים מסוג זה של התנגדות "לא אלימה", היא תהיה ארוכה יותר מכל הדיון הנוכחי. מי שאומר שאדם - ולא משנה מה גילו - שלוקח סכין כדי לדקור אנשים אחרים, איננו מחבל, לא מצדיק את הטרור? ומי שמבצע פעולות טרור, הוא קודם כל טרוריסט. ואם אתה מתרץ עבורו כדי להפחית מאשמתו, אתה מצדיק אותו ככל שאתה מפחית מאשמתו. ומה שהכי אבסורדי כאן זה שאתה מדבר על תמונה מאוזנת. כשאתה מדבר על טרור יהודי, מדובר על פי רוב באנשים שמרססים גרפיטי, ואולי גם משתתפים בהתנגדות לא אלימה - על פי ההגדרה שלך להתנגדות "לא אלימה". היחס בין ההצדקה אצל היהודים כלפי יהודים שהורגים בכוונה תחילה ערבים שאינם מעורבים בלחימה, להצדקה אצל הערבים כלפי ערבים שהורגים בכוונה תחילה יהודים שאינם מעורבים בלחימה, זה דבר שיתן לך תמונה מאוזנת. |
|
||||
|
||||
כרגיל אצלך ואצל דומיך, הצגת חצי תמונה המציגה פחות מחצי מציאות. ידוי אבנים זה אמנם מעשה אלים אבל הוא נעשה בתגובה לירי של הצבא, מעצרים שרירותיים וטרטור כללי של תושבי המקום, כל זאת על מנת לאפשר למתנחלים הגרים בשכנותם לגזול את מעיינם ואדמותיהם. כמו כן, כפי שציינתי כבר, פעילות אלימה כנגד לובשי מדים היא לגיטימית. הטרור היהודי הוא הרבה יותר מריסוס גראפיטי. הוא הצתת מסגדים וכנסיות, ירי על פלסטינים ומעשי פרובוקציה "לא אלימים" המבוססים על הגנת הצבא עליהם. זאת התמונה המאוזנת. |
|
||||
|
||||
אז אחרי כל התירוצים, ההתנגדות שלהם כן אלימה. והנה הגענו למקום אליו רציתי להגיע: בניגוד לטענתך, אתה (ושמאלנים אחרים) מצדיק את המעשים של הערבים. ציטוט: כפי שציינתי כבר, פעילות אלימה כנגד לובשי מדים היא לגיטימית. ושוב, בתשובה המיתממת, אתה (ושמאלנים אחרים) לא מגנה "פלסטיני שתקף חייל". אז אם נחזור לשאלה ששאלת: מי לא מגנה פלסטיני שתקף חייל? - התשובה היא: אתה. ארז לנדוור (ושמאלנים אחרים - כפי שהוכח) לא מגנה פלסטיני שתקף חייל. אז למה להיתמם? התמונה המאוזנת היא שעל כל יהודי שעושה פיגוע יש למעלה מ-1,500 ערבים שעושים פיגוע. ראה תגובה 660466 - מסתבר שרוב "הטרור היהודי" הוא כן ריסוס גרפיטי. בכל פעם שנשרף מסגד או כנסיה רצים להאשים את "הטרור היהודי" ולאחר שבועות של עינויים ורדיפות הבלון מתפוצץ ומתברר שלא כך הם פני הדברים. |
|
||||
|
||||
כן, להבדיל מרצח אזרחים, תקיפה של כוח שיטור במדים הוא לגיטימי ואינו בגדר טרור (ובזאת צדק זוהיר בהלול). הוא כמובן גם לא נעשה בחלל ריק כפי שאתה והתקשורת היהודית מנסים להציג. הכיבוש לא קיים מאתמול. אתה רוצה להגיד שאנשי "תג מחיר" לא מציתים מסגדים וכנסיות? שלמבנים האלו יש נטייה להישרף מעצמם? עד לאיזו רמה רמה של בולשיט אפשר להגיע באפולוגטיקת החזון המשיחי, הברברי והאלילי של ארץ ישראל השלמה? |
|
||||
|
||||
טוב, אז אולי לשם ההגינות ולמען הפרוטוקול, תוכל לחזור בך ולומר כי אתה ועידן לנדו וזוהיר בהלול ועוד רבים אחרים, לא מגנים ערבים שתוקפים חיילים. כמו כן תוכל לחזור בך ולהודות כי ההתנגדות המדוברת כן אלימה. בוא נראה עד לאיזו רמה של בולשיט אפשר להגיע באפולוגטיקת החזון המשיחי, הברברי והאלילי של ההלקאה העצמית של השמאל: אני נותן לך מידע סטטיסטי על כך שטרור ערבי כפול מטרור יהודי בשיעור של בערך 1,600, ואתה עדיין מדבר על תמונה מאוזנת. אני נותן לך מידע סטטיסטי על 3,251 נסיונות של ערבים לפגיעה בנפש מול 2 נסיונות כאלה של יהודים, ואתה מדבר על עוד כמה אירועים ספורים של פגיעה ברכוש. ואתה נוזף בי על רמת הבולשיט אליה הגעתי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |