|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אני מסכים עם מה שכתב כאן האביר על כל ההתפלפלויות שיש בדיון הזה על המגילה (אבל מצד שני הן דומות ברמתן לכל מיני מדרשים מסורתיים על המגילה). מדובר על סיפור בדיוני. מבוסס על איזושהי מציאות, אבל לא הרבה יותר מכך. |
|
||||
|
||||
לפרש את "והמן עמד לבקש על נפשו מאסתר המלכה, כי ראה כי כלתה אליו הרעה מאת המלך. והמלך שב מגינת הביתן אל בית משתה היין והמן נופל על המיטה אשר אסתר עליה" כאילו שאסתר פיתתה אותו, או שהמן ניסה לשכב איתה נשמע כמו פרוש מאולץ. המן ברח מהמלך ונפל על המיטה בתנוחה שהמלך פירשה כאינטימית. גירסה משכנעת יותר לסיפור הזה אפשר לראות בסרט התעודי-חינוכי של וודי אלן. |
|
||||
|
||||
יש מדרש חז''ל שאומר שהמן היה מעלה באוב מזכרותו, וכך ניסה להנצל מחמת המלך. כשהמלך ראה אותו בפוזה כזו מול אסתר... ואם מסתכלים על זה יחד עם הפרשנות המסורתית לסיפור המגילה, זה מתיישב הרבה יותר טוב עם כל מיני פרשנויות עצמיות שפעמים רבות סותרות את הכתוב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |