|
והנה קובי אושרת ו"שובבי ציון" מנצלים את נתן יהונתן לשיר זקונים, ועמוק הים מלפני כמה חודשים. באופן מפתיע, זה נשמע לי לא כל כך זֶמֶר עברי, ובהחלט לא רטרו לצליל המקורי של "שובבי ציון", אלא שייך לאחד הז'אנרים של פופ ישראלי עכשווי ומיינסטרימי לחלוטין - ז'אנר שאני לא אוהב ולא מספיק מכיר כדי להצביע עליו במפורש או בכלל להיות בטוח בזיהוי, אבל אם אני לא מפספס לגמרי אפשר לקרוא לו "רוחניקי" או אסכולת עידן רייכל. השיוך הז'אנרי הזה מתקבל בעיקר מהעיבוד הכלי העדכני, והבנאלי יש לומר, אבל גם מסיבות יותר טובות. בגיל 68 הדיקציה של קובי רכט עדיין בלתי נסבלת והקול שלו עדיין יפהפה, והוא נשמע כמו זמרים עכשויים רק יותר טוב. והעיקר, הלחן - בגיל 71 קובי אשרת, שתמיד היה מלחין זיקית, עדיין מנפיק מנגינה נפלאה, בסגנון של מלחינים עכשויים רק הרבה יותר טוב. הלחן הזה יתלבש בול גם על עמיר בניון, וייצא מעולה (עכשיו האשכנזים הולכים לרגום אותי. בעצם גם למזרחים יש סיבה). ושוב נתן יהונתן נותן - המילים, כמו בדרך כלל אצלו, קצת קיטשיות כשלעצמן אבל נותנות צבע נכון למוזיקה. זה שיר יפהפה.
רק לשם השוואה, הלחן הותיק לאותן מילים, לחלוטין זמר עברי (וסלחו לי על הקישור להופעה שממסגרת זה בהקשר זמר עברי בוטה מדי, קומפלט עם חברת המקהלה ברקע שעם נפנפוף המניפה הנואש גונבת את ההצגה מריבי בן בש"ט הסולנית. מי יתנכם קישור לגרסת אולפן), נחצ'ה מבריק באופן צפוי וכמעט בנאלי.
|
|