|
||||
|
||||
ומהצד השני, יש שירים שמבטיחים רפלקסיה מוזיקלית ולא מקיימים. באני עושה לי מנגנינות יאיר קלינגר הכניס שמות של תווים בפזמון, אבל תווים אחרים בלחן - יפים מאוד כשלעצמם, אבל בעיני יש בזה מן המבאס. בהשטן ירד לג'ורג'ה דווקא יש מידה של רפלקסיה; יש סולו כינור שטני, של השטן, וסולו כינור נחמד, שאולי אמור להיות של ג'וני. בשני אלמנטים הרפלקסיה נשברת: הפזמון המילולי מונה ארבעה סטנדרטים שג'וני מנגן1, ואחרי כל אחד מהם יש מעבר בכינור, אבל אין קשר בין המעברים בכינור, ובין סולו הכינור הנחמד, לבין ארבעת הסטנדרטים. והשבירה היותר מבאסת של הרפלקסיה, היא סובייקטיבית אבל ברורה כשמש: הסולו השטני הרבה יותר מקורי, מרשים ומגניב מהסולו הנחמד. השטן ניצח. 1 עד כמה שאני מבין את ההסברים ב-The_Devil_Went_Down_to_Georgia> [Wikipedia];. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שבשיר "החליל" לא משתתף חליל, לפחות אצל עופרה חזה ויהודית רביץ. |
|
||||
|
||||
נכון מאד, בגירסה הנ"ל, וזה תמוה. קישרתי למעלה לגירסה עם חליל: https://www.youtube.com/watch?v=t8M7fHgrI-o |
|
||||
|
||||
מתבקש: Tribute של tenacious D הוא אולי שיא שבירת הרפלקסיה |
|
||||
|
||||
בעיבוד של מתי כספי לעייפתי https://www.youtube.com/watch?v=TRzrlfmJCWo נאמר: "אך לדבר אחד עדיין מוכן אני כתמול לשמוע קול גיטרות מזמרות וזה הכל." מתי כספי מנגן שם דווקא בפסנתר. |
|
||||
|
||||
שאני אכניס כאן אסוציאטיבית את הלינק השגור שלי לביצוע היחודי של נגינת סולו גיטרה על פסנתר? |
|
||||
|
||||
בשמחה. 1 עדיף על גשמי קסטמיר, מכל בחינה שהיא. |
|
||||
|
||||
לא הסתכלת בעיון, אולי אם תתחיל כמה שניות לפני תג הזמן המקושר, זה יהיה ברור יותר. |
|
||||
|
||||
על מה עומד נגן הגיטרה? עכשיו תקרא שוב בעיון את הניסוח המקורי של מה שהבטחתי :) |
|
||||
|
||||
או! עכשיו הכל ברור! אם כבר בסימביוזה בין כלי נגינה עסקינן, אז אספר שבשבוע שעבר הייתי בהופעה קצת ביזארית, שבה החצוצרן נשכב מדי פעם תחת הפסנתר כדי להרעיד בצליליו את מיתרי הפסנתר (הפסנתרן לחץ על פדל הססטיין, כך שהמיתרים היו חופשיים). לא קניתי. |
|
||||
|
||||
הבלבול רק מוכיח שהתעלול שלי הצליח. ואם כבר, אז שאלת טריוויה לא קשה: מה הקשר התמטי בין הקישור שצירפתי והערת הרגל הגשמית באותה תגובה (בלי לגגל כמובן)? |
|
||||
|
||||
התעלול הצליח לגמרי. מה הקשר בין הקישור וההערה? |
|
||||
|
||||
ניתן קצת זמן לקהל הנכבד לומר את דברו1. 1 זה רפרור מאד ברור, אבל מי יודע, במקומות שבהם מים ביאליק היא טריוויה עלומה, אולי כך גם סופה של xxx אדומה. |
|
||||
|
||||
זה הקשר שבין פרנסואה טריפו וקוונטין טרנטינו? |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי על קיל ביל והכלה לבשה שחורים. |
|
||||
|
||||
תשמע, אני יודע שאומרים שלענות על שאלה בשאלה זה מנהג יהודי נפוץ, אבל כשאתה עונה על חידת טריוויה בחידת טריוויה אחרת, אל תתפלא כשזה מקשה לדעת אם פתרת או שאתה רק זורק אסוציאציות חופשיות. |
|
||||
|
||||
כשאתה כותב xxx אדומה אני חושב אוטומטית על מכונית (נניח איזו מאזדה MX-2), גם כשאני יודע שאתה מתכוון לחתונה (ולא, לא לחתונת הדמים של הגשש החיוור). |
|
||||
|
||||
טוב, נראה לי שהקהל אמר את מה שהיה לו לומר, ותשע נשמות זוכה. הפתרון המלא (לטובת יובל לפחות): הקליפ בקישור היה לשיר "November rain", והוא מתחיל בקטעי חתונה שלקראת הסוף עוברים ללוויה של הכלה מהחתונה שבתחילה. הערת הרגל - גשמי קסטמיר - היא שמו של פרק לקראת סוף העונה הרביעית של "משחקי הכס" שהאירוע המרכזי בו הוא חתונה מפוארת שמעורב בה חלק מהדמויות הראשיות והאהובות בסדרה. זהו גם שמה של נעימה שמתחילה להתנגן בחתונה כאשר — ספוילר מכאן והלאה --- העניינים מתחילים להתקלקל. מאד להתקלקל. מאד מאד מאד להתקלקל. לא לחינם השם הפופולרי לאירוע הוא "החתונה האדומה". כמו בקישור, גם כאן הכלה לא מגיעה לסוף הפרק. ולא רק היא. ואין דבר רחוק מההתרחשויות שם יותר מארון הקבורה הנקי והלבן שבקליפ התמים הקודם. אזהרה נוספת: לא לחינם אני לא שם כאן לינק לקטע המדובר. מי שלא מכיר את משחקי הכס ויודע מה הביא להם את תהילתם - מלבד הציצים והעלילה - מוזהר בשנית לשקול את צעדיו, ואת המרחק מארוחת הערב האחרונה, אם בכל זאת יטרח לחפש את הלינק בעצמו. רק פרצופי ה"הולי שיט" של אלה שעקבו אחרי הסדרה וצפו בפרק המדובר מאכלסים כשלעצמם עשרות סרטונים ומיליוני צפיות ביוטיוב. |
|
||||
|
||||
כאן המקום לציין שאני לא צפיתי בפרק המדובר, וגם לא באף פרק אחר בסדרה. ממוצע סך שעות הצפיה השנתי שלי בסדרות (ובטלביזיה בכלל) בעשור האחרון הוא חד-ספרתי. לעומת זאת, קראתי את כל חלקי "שיר של אש וקרח" שהתפרסמו עד היום (וגם ספרים אחרים של גר"ר מרטין שהצלחתי להניח עליהם יד, כמו "האביר משבע הממלכות" והספר אודות הערפדים על המיסיסיפי ששכחתי את שמו). האיש פשוט יודע לכתוב. מה שמסקרן אותי לראות הוא עד כמה הסדרה מרדדת את הספרים. הספרים בונים עולם עשיר להפליא - מהרבה בחינות לא פחות מזה של טולקין. אני לא רואה דרך שבה סדרה תוכל להבהיר אלמנטים כמו הדת הקדומה והחדשה בשבע הממלכות או ההיסטוריה הסבוכה של בתי האצולה למיניהם - אף שאלה דברים שיש להם השלכות ישירות על העלילה והם נחוצים להבנת מניעיהן של הדמויות. אגב, אם אתה כבר מקשר חתונה לחתונה אז כבר היו לנו בדיון הזה חתונה לבנה וחתונה אדומה. יש עוד חתונות שנודעו בצבען? |
|
||||
|
||||
עוד ספוילר. החתונה הסגולה, כמובן. וזה חוץ מחתונת הכסף וחתונת הזהב. |
|
||||
|
||||
אז איך ידעת שזה הקישור? השיר "גשמי קסטמיר" מופיע גם בספרים? אני לא צופה אדוק, ובעצם עד הפרק המפורסם שהזכרתי לא ראיתי אף פרק, והסערה האינטרנטית הפנתה את תשומת ליבי לענין. הצופים האדוקים, חלקם אפילו כאלה שקראו את הספרים (כולל מישהו שאני מכיר אישית וסמוך עלי כטולקינאי מדופלם), דוקא נשמעים די מרוצים, אז אולי כדאי לך לגשת למחשב הקרוב למקום מגוריך וכן לתת לזה צ'אנס. חוות דעתי מהעונות החלקיות שראיתי לא החלטית, אבל אני לא חושב שאני מוסמך לשיפוט הוגן כאן. |
|
||||
|
||||
ודאי שהוא מופיע גם בספרים. השיר הזה אינו סתם שיר שמושר בווסטרוז, כמו זה על העלמה והדב; זה שיר שמתאר את הנקמה האכזרית של בית לאניסטר בלורד שמרד בו, ובמקרה של החתונה האדומה השימוש בו הוא הצהרת נאמנות מצד בני פריי ובולטון כלפי בית לאניסטר. לגבי צפיה במחשב, בעיה אחרת שיש לי היא שאני לא אוהב להוריד דברים באופן פיראטי. אולי כניסתה של נטפליקס לארץ תשנה את הרגלי הצפיה שלי. |
|
||||
|
||||
זו לא סתם נקמה אכזרית של בית לאניסטר. זה מהלך מחושב היטב של טיווין לאניסטר, שנועד לשקם את ההרתעה של בית לאניסטר לאחר שלטונו של לורד טייטוס לאניסטר. לכן השימוש בו איננו הצהרת נאמנות מצד בני פריי ובולטון, אלא מסר מהדהד לכל הצדדים הלוחמים בווסטרוז, שלא נלחמים לצידו של בית לאניסטר. אחזק את טיעוני באיזכור העובדה שבין המרי של בני ריין מקאסטמיר לחתונה האדומה, היה עוד לורד שמרד בבית לאניסטר. לורד טיווין לא שלח צבא, כי אם זמר מצוייד בקתרוס שניגן שם את השיר. המסר עשה את שלו. |
|
||||
|
||||
גם אני לא נוהג להוריד סרטים פיראטית. |
|
||||
|
||||
ולגבי חתונות - נוסף על זו של שלום עולם המוזיקה מכיר עוד חתונה לבנה. |
|
||||
|
||||
תודה על הפתרון, אבל דווקא אתה אמור לדעת שזאת היתה שאלה מכשילה בשבילי ;-) |
|
||||
|
||||
עוד בקטגוריית הרפלקסיות הכוזבות: הסטנדרט הקלאסי Every time we say goodbye. למיטב זכרוני, בכל הביצועים שאני מכיר האקורדים סביב המילים But how strange the change דווקא לא מתחלפים ממז'ור למינור.from major to minor יש הרבה הבדלים בהרמוניה, לאורך כל השיר, בין הביצועים השונים. אז חיפשתי את הגירסה המקורית של קול פורטר (מהמחזמר משנות הארבעים) כדי לראות למה התכוון המשורר, אבל לא מצאתי. |
|
||||
|
||||
? האם זו לדעתך הגירסה המקורית? |
|
||||
|
||||
לא,סליחה, המקורי זה בביצוע של Nan Wynn נכון? |
|
||||
|
||||
לפי מה שאני קורא עכשיו - נכון. |
|
||||
|
||||
בפתיל עכשווי הוזכר Brand New Key והזכיר לי שתמיד רציתי להזכיר אותו כאן: הפזמון נגמר בשורה You got a brand new key, והייתי נורא רוצה שכל בית אחר כך יתחיל בסולם שונה מקודמו. אשאר ברצון. |
|
||||
|
||||
לפעמים מפתח הוא רק מפתח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |