|
||||
|
||||
הדברים החשובים בתנ"ך הם מה שנמצא "בתוך" המשלים שלו ורק המשלים שלו הם חשובים. [בוודאי שספרים שהם ספרים של היסטוריה (שהם נדירים בתנ"ך) הם חשובים להיסטוריונים - אך את רוב הספרים נכתבו בשביל להשפיע על המוסר של האומה]. סיפרי "שמואל" הם משל וגם הספר שקודם לעלילה שלהם (ספר שופטים) גם הוא ספר מאותה סידרה - שלושתם הם פרי עִטו של אותו "סופר" שצועק וצורח: "תשמעו לאל!!!" - ואז שמו "שמואל". המלך שהוא שְׁאוֹל נקרא שאול... וכל מה שנכתב בספרים האלה - נכתב כמקבילה לסיפור של ספר בראשית. לפעמים מבינים שאת התלמוד חייבים לקרוא רק אחרי פענוח של הפשט שלו (גם אם אף פעם לא עושים זאת) – ואת שלושת סיפרי "שמואל" חייבים לקרוא בדיוק כמו שצריכים לקרוא את התלמוד: אחרי הפענוח של הפשט שלהם. למרות שאת הספר "Bar Kamtza. 2007" היה מיועד להביא דוגמאות של פענוח של קטעים אחדים מהתלמוד הבבלי, הוא עכשיו כולל גם את הפענוחים של קטעים מהתנ"ך. במקום הזה ישנו ציטוט עם ההתייחסות (פענוח) למספר מילים מהסיפור על מגדל בבל, - ועל הדרך גם ההתייחסות לכמה מהמעשים והבניינים של מלך דוד - שֶם הסיפריה עם הציטוט הוא "שלושה בתי מקדשים". את הדברים נוספים לנאמר בציטוט הזה - על הניגוד בין המושג אלהים לבין המושג יהוה - נמצאים בסיפריה "אלים, אלהים, יהוה". אני מקווה שיסלחו לי על הסגת גבול - ומקווה שרצון שלי להזהיר את כולנו מההמשך של ההרגל המגונה להתייחס אל המקרא כאל הספרים "מערביים" ולא כאל הספרים שנכתבו על ידי האנשים שתרבותם היה ספוג במשלים - מקווה שהכוונה להזהיר מההמשך האסונות שאנו גורמים לעצמנו בגלל ההרגל להשתמש בשטויות ובאכזריות של הפשט של התלמוד ושל שלושת סיפרי "שמואל", - שהכוונה תשמש לי כסנגוריה. בכבוד רב: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |