|
||||
|
||||
ראשית כל, כל מקור שבו אני נתקלתי בתמונה עד-כה, הציג אותה כמילה. שנית, תראה איפה הסכין, בתמונה הימנית (של ההוא שמניח שיחתכו לו בלי לעשות עניין) היא בחלקו התחתון של הפין, בקרבת העטרה. ואילו באשכיו של אותו מצרי קדמון, לא נגעו. בתמונה העליונה, שאכן מציגה סירוס, המנסרים הולכים ישירות אל אשכי הקורבן. |
|
||||
|
||||
אם כבר מדברים על סירוס: שמעתי לא מזמן (נדמה לי שכאן) את הטענה שסריס הוא בכלל במקור שם של משרת המלך ("של הראש") ורק בהמשך (בתקופה הפרסית) התגלגל להיות שמו של משרת נאמן שעובר הליך קיטוע. או כמו במשלחת האשורית המכובדת בזמן חזקיהו: תרתן (מפקד צבא), רב סריסים ורבשקה (שר המשקים) שבה מי שנושא דברים הוא דווקא הרבשקה (שר המשקים, שאינו מפקד צבאי בדרך כלל). כותב ספר מלכים הפך את שמות התפקידים לשמות, וכך נשארנו עם נאום רבשקה. הפודקאסט שלו מוגש בסגנון ייחודי. הוא לעתים גדוש מדי בפרטים. אני חושב שזה בדיוק מה שיפחיד את קוראי האתר. |
|
||||
|
||||
כידוע, לפוטיפר סריס פרעה היתה אישה. גם חז"ל תהו על כך, ופירשו "שנסתרס מאליו". צפריר היה יכול לחסוך להם את המאמץ. מנגד, מדברי ישעיהו נראה שהתייחס לסריסים של ממש: "ואל יאמר הסריס 'הן אני עץ יבש"'. |
|
||||
|
||||
יכול להיות שנשאה פוטיפר בשביל הנדוניה. ויכול להיות שנשאה בעודו בעל-כל-האיברים-הגבריים, ונסתרס בשביל הקידום. ויכול להיות שסריס-חמה היה. |
|
||||
|
||||
ממה שמסופר עליה, יכול להיות שזייף את סריסותו ולו רק כדי שתפסיק להציק לו. |
|
||||
|
||||
תמר עילם אומרת: "משרתי המלך הקרובים נקראים במילה האכדית סריס. נהוג לחשוב שהמילה סריס באה מהפועל לסרס, אך בעצם הדבר הפוך. בעולם העתיק ידוע גם על סריסים שהיו אבות לילדים. המילה האכדית היא שָּ-רֵישִ. הפירוש המילולי הוא "אצל הראש" (אכדית היא שפה שמית. המילה ריש מקבילה ל-ראש העברי). המשרת אשר אצל הראש הוא המשרת הקרוב ביותר. ולפעמים, בעיקר אם המשרת הוא אצל הראש של המלכה – כדאי לערוך מספר שינויים מבניים בגופו, כדי שיהיה אפשר לסמוך עליו יותר." |
|
||||
|
||||
>> כל מקור שבו אני נתקלתי בתמונה עד-כה תוכלי בבקשה לציין מהם המקורות? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |