|
||||
|
||||
להתרשמותי הלא מבוססת הציבור והנמר בפרט חושבים שהמצב קצת שונה. בהארץ מתארים יהודים ככאלה שנהרגו בפיגועים בדיוק כמו המחבלים שרצחו אותם. גם הפעולות האלימות זוכות לדיווח או כותרות א-סימטריות. א. הפלסטיני נורה ונהרג ע"י חיילי צה"ל. ב. טיל נחת בדרום. ג. חרדי נדקר בירושלים. פירושון אשמה: א. החיילים גרמו בפעולתם להרג. לעומתם, האלימות מצד הפלסטינים אינה מוזכרת. ב.ג. זהותם של מי שיגר וניסה לרצוח אזרחים שוב נעדרת. דהיינו, הכל מלמעלה. לגבי חוסר התחשבות בהארץ. לי נראה שהעורכים בחרו להתעלם מהאמת שבוודאי היתה ידועה להם ולדבוק באג'נדה פן יתגלעו סדקים בשורות. בני בשן: "רגע רגע, הרגשת תחושה של הפרדה בין נשמה לגוף?". שריד: "כן. כן. הרגשתי תחושה של יציאת הנשמה. כנשמה מעופפת התבוננתי על פני הכדור, ואז ראיתי את משפחתי ממשיכה לנסוע באוטו, כי אשתי שמה את פעמיה תיכף ומיד לבית החולים. ולשם הגענו בסופו של דבר. כשהגעתי לבית החולים שבתי לעצמי". בשן: "ובזמן הזה אתה רואה אותם מלמעלה, כמו בסרטים?". שריד: "אני לא יודע איך זה בסרטים, אולי בסרט הזה לא הייתי. אבל זה קרה בחיים". בשן: "כלומר, יש ישות נפרדת, שהיא הנשמה שלך?". שריד: "כן, אתה מדייק. הנשמה, הנפש, נפרדת מהגוף". יוסי שריד ידע ולא הסתפק בתגליתו אלא הודיע לציבור קבל עם ועדת שמאלנים שיש נשמה ועולם אחר. מכאן: http://www.hidabroot.org/he/article/3867 כאמור, לעורכים בהארץ יש אג'נדה משלהם לגבי עולם האמת והאמת בעולם. |
|
||||
|
||||
הניסוח ב"הארץ" עבור מי שנפטר מסיבות טבעיות אחיד: מת. כותרת עדכנית: הסופר אמיר גוטפרוינד מת בגיל 52 על חיילים, פלסטינים, א-סימטריה ואשמה כבר דיברנו במקום אחר. |
|
||||
|
||||
משמעותו של הסיפור היא שלמרות שיש לו השקפת עולם מגובשת, הוא פתוח לקבל מידע שסותר אותה. עוד (הרבה: סדרה של עשר כתבות) על חוויית סף המוות תוכל למצוא אצל גלעד ברזילי. |
|
||||
|
||||
דיאמנט, לא ברזילי (נ''י). |
|
||||
|
||||
בעיני הוא לא נחשב לאדם פתוח 1 וכפי שציינתי, העורכים בהארץ בחרו להתעלם מהצהרותיו המשמעותיות. 1 יוסי לא בחר לעבור את החוויה יוצאת הדופן (תרתי משמע) אך הקרדיט מגיע לאור העובדה שהיה מספיק ישר, אמיץ וכנה כדי להצהיר על חוויותיו בהכירו את העדה האדוקה על אמונתה היוקדת. |
|
||||
|
||||
"העדה האדוקה" כבר שמעה סיפור או שניים של NDE ולא נוהגת לבצע פולסא דנורא כלפי מי שחווה אותה על בשרו. זה ש"עדה אדוקה" אחרת חושבת שחוויות סובייקטיביות כאלה מלמדות משהו על העולם (ולא על נפש האדם) לא גורם ל"עדה האדוקה" הזאת לצאת מעורה מהתרגשות. בקיצור, אל תבלבל בין אונטולוגיה לאפיסטמולוגיה או שאזרוק עליך מלים עוד יותר ארוכות - "אינטרדיסציפלינריוּת"1 מחכה כבר הרבה זמן להזדמנות שלה. אגב "החוויה יוצאת הדופן (תרתי משמע)"? לא ידעתי שהתקף הלב שלו חל תוך כדי ניתוח קיסרי. מה שלום הילוד? ______________ 1- בצורתה המורחבת ("...וכשאינטרדיסציפלינריוּתכם כשלה..."), כמובן. |
|
||||
|
||||
בוודאי ששמעה. אפשר לחיות בישראל הניואייג'יסטית מבלי לשמוע עדויות שכאלה לצד תקשורי משה רבנו ומתכוני פטריות שמשחרוות קרניים קוסמיות מיטיבות בעת טיגון קל בחמאת בוטנים אורגניים שנקטפו בליל ירח מלא במדבר? זה הסלט הישראלי רוחני שאי אפשר שלא להתקבל בו אפילו או בעיקר, בתל אביב. התקשורתאים בסה"כ רצו להסתיר את עדותו של הכהן לשעבר שמאשרת את קיומה של נשמתו היהודית בפני העדה (יכלו להתייעץ איתו בסיאנס) משיקולי עריכה נעלים. |
|
||||
|
||||
קודם אתה מאשים את הארץ (בתור עיתון ה"עדה") כמצנזר את האינפורמציה מפי שריד בשם עקרונות רציונליים עמומים כלשהם, ובוגד בעקרונות אחרים. מוכיחים אותך על הקפיצה הנמהרת שלך למסקנות, ואתה פונה להאשים את תל אביב (בתור עיר ה"עדה") ככרוכה אחרי ניו אייג'. הדבר היחיד שעקבי אצלך זה שאתה חייב להגדיר כל מי שלא מוצא חן בעיניך כשקרן או מטומטם בכל תגובה. אגב, דיברת על התיאוריה שלך עם מישהו מהארץ או שאתה מסתפק בלהאמין לה סתם ככה כי בא לך? |
|
||||
|
||||
לא כל טענה מלווה באשמה אתה יודע. להתרשמותי כמעט כל תל אביבי מהדור שלי עסק נחשף חקר קרא או השתתף במשהו ניו אייג'י. האשמה שהשמעתי נגעה לאג'נדה עוקפת הערכים של עורכי הארץ. הסתרת וסילוף האמת איננה דבר חדש בקרב המחנה שמתיימר לייצג ערכים נעלים כמו אמת, שקיפות ושאר ירקות. לא דיברתי עם אף עורך מהארץ, לאחרונה. אם שוקן לא מודה שהוא כותב ומתפרנס מהבועה התל אביבית יש לי ספק לגבי היושרה של אזובי הקיר. "כיצד אתה מגיב לטענת פרופסור ארנון סופר ואחרים, לפיה העיתון הוא שמאל קיצוני שחי בבועה של מדינת תל אביב? שוקן: ...מערכת הארץ ממוקמת בתל אביב, זה נכון, אבל מה המשמעות של "חי בבועה של מדינת תל אביב", אני לא בדיוק מבין." http://www.haaretz.co.il/misc/qna/1.2384701 אתה מאמין ששוקן לא מבין מה המשמעות של הבועה התל אביבית? אני לא. |
|
||||
|
||||
הניו-אייג' משפיע על כל החברה. לדוגמה: הברסלבים עם מגוון גידולי הפרא שלהם. |
|
||||
|
||||
במדינה משופעת בחרדים ודתיים מצד אחד, ומוסלמים אדוקים מצד שני, להתייחס דוקא לרוחניקים הניו-אייג'יים למיניהם בתור הרעה החולה ו'גידולי הפרא' - זה נשמע לי הזוי יותר לא פחות מפרחי באך. |
|
||||
|
||||
אתה לא מצליח להתאפק אפילו חצי תגובה ומחלק ציוני נכשל לאינטליגנציה ויושרה של ה"מחנה" בכללותו ושל שוקן. כל מה שמסביב לציונים זה רק "תראו ציפור שמאלנית!" כי אתה לא רוצה להתמודד עם הטענות (חס וחלילה האשמות) כלפי טענתך המקורית, שהיא בסך הכל סברת כרס שמלמדת עליך יותר משמלמדת על שוקן, שריד, הארץ או כל מי שלא בא לך בטוב כשכתבת את התגובה. |
|
||||
|
||||
בניגוד גמור למחנה שלך...http://www.haayal.co.il/reply?id=3726&rep=669438... |
|
||||
|
||||
"נשמתו היהודית" זה כי הנוצרים, המוסלמים, הבודהיסטים והאתאיסטים לא זוכים לחוויה הזאת? תתפלאי. |
|
||||
|
||||
קראתי פעם ספר1 שנכתב על ידי רופא כמדומני, שעשה ניסוי מדעי כדי לבדוק את תופעת החוויה החוץ גופית במקרה של מוות קליני באופן מדעי: מאחר ורוב החוויות האלו נחוו בחדרי ניתוח, הוא כתב מספרים מסוימים על הצד האחורי של המנורות (או עצמים מוסתרים אחרים, שלא היו גלויים לפציינט מלמטה) בתקרת חדר הניתוח, כשהרעיון היה לשאול את אלה ש'נשמתם ריחפה מעל שולחן הניתוחים' אם הבחינו במספרים הללו ומהם. לאחר בניית מתח נאה לאורך הספר, כשהקורא כבר עוצר את נשמתו לקראת תוצאות הניסוי, הסתבר בסוף שהוא עדיין מחכה לכאלה שאפשר יהיה לחקור אותם בענין. אנטי קליימקס עצבני, וטוב שלא רכשתי את הספר הנדון. 1 יותר נכון עלעלתי בו בחנות ספרים, אבל עלעול רציני ביותר מאחר וזה היה בשדה תעופה בקונקשן ארוך במיוחד. |
|
||||
|
||||
ר' גם כאן לפרק הרלוונטי מהסידרה הארוכה שאליה קישרתי קודם. תקציר: הניסוי הסתיים ללא תוצאות חיוביות. |
|
||||
|
||||
אתם מחפשים במקום הלא נכון. אנשים עם מכשירים בחלוקים לבנים לא יסבירו לכם על מסע אסטרלי או חוויה חוץ גופית (שאין לה קשר לנשמה אבל ניחא). במלוא הכנות, מוטב שתחפשו גורו שמנוסה בעניין (חה!) או שמאלני אתאיסט אמין בעיניכם שעבר חוויה דומה (תמהרו, הם אוזלים במהירות) או ליזום זעזוע נפשי חזק שיציף זכרונות מילדותכם המוקדמת. אם עברתם את גיל 50 כנראה שאבוד לכם. יש רמזים בציורים של שאגאל ואולי שווה לבדוק אם כתב משהו מבלי שהבין על מה הוא מדבר. |
|
||||
|
||||
המשך קישורים מהסדרה האמורה. מסתבר שאצל הבודהיסטים החוויה שונה במקצת. בפרק קודם יש דוגמה אנקדוטיאלית לדיווח על חוויה שונה של אתאיסט. |
|
||||
|
||||
הינדואיסטים, לא בודהיסטים. לא שזה משנה את העקרון. |
|
||||
|
||||
אבל מלשות, נשמתו אכן יהודית והמעידות הצפויות משעשעות ומשובבות נפש. כשותה לשוטה אגלה לך סוד כי בכל מקרה אין סיכוי שתבין או שיאמינו לך. לא שמעתי מעולם על הבדל בתפקוד וביכולות שבין הנשמות היהודיות הבודהיסטיות והמוסלמיות. כולן "יוצאות מהדופן" וזה כלום לעומת מה שהן עושות בלילות ובימים. להערכתי המלאכים במרכז החלוקה הפלנטרי דואגים לרמה מסויימת של התאמה * בין המינים והגזעים ולאו דווקא מושפעים מאמונות שנקראות בשפת האדם- דתות. הרגישות הנדרשת מתבססת על הערכת מצב האם בהריון ובשנים הראשונות. ההתאמה איננה בלעדית לנשמות היהודים אבל אפשר להבין מההסבר שקיבלת בזה הרגע את ההגיון או הידע שהוביל למנהג לקביעת יהדותו של הנולד. מחר נר חמישי. * בהתאם לסוג המשימה והאותיות הגדולות. ** אין כפל אירועים. *** תקף לצבירת כוכבים. |
|
||||
|
||||
אני מסכים חלק מדבריך, כלומר עם הפסוקית ''אין סיכוי שתבין''. |
|
||||
|
||||
לזכותך יאמר שאני לא מתייחס ברצינות להרבה מהדברים שאתה משמיע. אני מתרשם שאתה ליצן טוב שנאמן לתפקיד. מפאת האפשרות שתבלבל שוב אוסיף שבעיני ליצן טוב יכול להוסיף לעולם חמלה, צחוק ואנושיות במידה שארגון זכויות קקמייקה עתיר ממון יכול לרק לחלום עליה. ולמרות האורן חזנים והגדעון לוים אני חושב שחסרים לנו ליצנים. מחר נר שישי, חג שמח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |