בתשובה לצפריר כהן, 02/12/15 0:01
הבעיה היייתה ונשארה : איכות המורים 668875
אני מסכים שפאי הוא לא פתרון שמתאים (כיום לפחות) למערכת החינוך.
חסרים הרכיבים הפריפראילים והוא מריץ unix.
מצד שני, הוא הופך את הרעיון של מחשב לכל ילד להרבה פחות יקר.
הבנתי מהמאמר שמערכת החינוך עברה ל BYOD אבל יתכן שאם ינסו את מחשב לכל ילד עוד 5 שנים אז הוא יצליח.

החישוב של 100 תלמידים למורה הוא קצת בניפנופי ידיים.
אני מניח שרוב המורים מלמדים עד שלוש כיתה ושבכיתה יש בערך 30 תלמידים.
הנקודה העקרונית של ההשפעה המאד נקודתית של מורה (גם מצויין אבל גם גרוע) נשארת תקפה גם עם מורה ילמד 200 תלמידים.

אני אישית עדיין מנסה לכתוב את ספר ההסתברות שלי.
אין לי כלים רחבים יותר.
מצד שני, אני חושב שכלים כאלו מועילים לכלל המורים (ולכלל התלמידים שלהם).
אם יש לך מורה מצויין, אתה כנראה לא תצטרך למצוא חומרי לימוד משלימים.
אם יש לך מורה אחר, אז הסבר נוסף, עוד דוגמאות וכדומה רק יעזרו.

אני מאד אשמח אם המורים עצמם גם יעזרו בספר שאני כותב.
נדמה לי שכל נושאי ההערשה ומעוררי העניין לא מגיעים לכיתה טיפוסית.
הלוואי שיהיו מורים שיקחו משם מקרים וככה יצליחו להלהיב את התלמידים שלהם.
הבעיה היייתה ונשארה : איכות המורים 668887
אתה מבלבל בין המורה שבשיעור (שבו יש כשלושים תלמידים) לבין כמה תלמידים המורה מלמד בסך הכל (אבל יש מורים אחרים שמלמדים אותם).

מעבר לכך, הזלזול שלך ב־unix צורם. הנה לדוגמה tutorial1 בסיסי להכרות עם תכנות בסביבה שלו.

1 איך קוראים לזה בעברית?
הבעיה היייתה ונשארה : איכות המורים 668889
1 הדרכה, מדריך (מדריך בסיסי להכרות וגו' - נשמע לי סביר).
הבעיה היייתה ונשארה : איכות המורים 668901
אני ממש לא מזלזל ב unix, היא אפילו מערכת הפעלה מועדפת מבחינתי.
מצד שני, לא הרבה תלמידים מכירים אותה ואני מניח שזה שיקול מרכזי בפרוייקטים כאלו.

אני התייחסתי למספר התלמידים הנחשפים למורה המצויין.
מבחינתי אם יש לתלמידים מורה מצויין לגאוגרפיה, אני סופר אותם.
אני מודע לפער המצער בין הסיכוי למורה אחד מצויין לרק המורים מצויינים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים