|
||||
|
||||
מרגישים הבדל בין נחיתה של טייס אל-על שמנחית מטוס ענק של יותר מ-600 נוסעים, לבין נחיתה של טייס של רויאל-אייר-מרוקו למשל, אפילו שזה מטוס קטן של כ-200 נוסעים. כנראה שבפועל עדיין סומכים על הטייסים האנושיים, למרות שיש כאלה שסומכים עליהם פחות... |
|
||||
|
||||
הנסיון הפחות פטריוטצנטרי שלי דוקא מראה שהנחיתות1 של חברת אל על לא מובילות בעדינותן. ההסבר השוביניסטי הוא כמובן שטייס ציוני גאה, ודאי כזה שהגיע מחיל האויר הטוב בעולם, לא ייתן לאלגוריתם אוטומטי לנחות במקומו, והתוצאות מדברות בעד עצמן. 1 ומי שקרא את זה בשורוק - על אחריותו האישית בלבד. |
|
||||
|
||||
עד כמה שאני יודע כל הנחיתות מבוצעות ידנית. |
|
||||
|
||||
הנסיון המאד מוגבל שלי מלמד שגודל המטוס הוא פקטור מאד חשוב בנוחות הנחיתה - ככל שהמטוס קטן יותר הנחיתה נעימה פחות (מה שתואם את הנסיון של האביר ומנוגד להנחת היסוד שלו). |
|
||||
|
||||
יש לך הסבר לתופעה? |
|
||||
|
||||
זה ההסבר שלי. |
|
||||
|
||||
ההשערה שלי היא שזה קצת כמו בספינות - המסה הגדולה יותר מקטינה את הרגישות לכל גל או משב רוח קטן, ולכן מאפשרת נחיתה פחות תנודתית ויותר רכה. |
|
||||
|
||||
גלים אין על מסלול הנחיתה1 וצריך משב רוח חזק מאוד על מנת להסיט כלי גדול וכבד כמו מטוס. בדרך כלל אין רוחות כאלה בצמוד לקרקע, ומשום מה המטוס לא זז לפני שהוא נוגע בקרקע, רק עם הנחיתה. בנוסף, זה קורה גם במטוסים גדולים. למעשה, המקרה היחיד שבו חוויתי נחיתה כזו באל-על, היה במטוס ג'מבו. ___________ 1 אלא אם כן מדובר באיזה שדה תעופה באפריקה, שם צריך מטוס 4X4. |
|
||||
|
||||
הדבר העיקרי שמקשה על מטוסים לנחות, ומזיז גם מזיז אותם, הן רוחות, בפרט רוחות צד. ככה שהחלק שנכון בפסקה הראשונה שלך מסתיים בסימן 1. |
|
||||
|
||||
אולי בגלל הניסיון שלך1, אנשים התרגלו למחוא כפיים בסיום הנחיתה. המטוס נוחת, מזגזג, דופק גלבה מפה, גלבה משם, כמעט עושה צלחת... זהו... נשארנו בחיים. הבאנו ש...לום עליכם, הבאנו ש....לום עליכם... _______________ 1 שהפוך לגמרי משלי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |