|
||||
|
||||
זו לא סדרת כתבות, זה קמפיין |
|
||||
|
||||
כדאי לך להתוודע אל יצור לוגי שכנראה אינו זוכה ליותר מדי מקום בעולמך התרבותי: non exclusive or, ובתרגום לשפת בני אדם: משהו יכול להיות גם סדרת כתבות וגם קמפיין. הנטיה שלך להתייחס רק לאפשרות אחת מבין שלל האפשרויות שהמציאות מעמידה בפנינו, כפי שהתבטאה גם באותה פרשנות אטימולוגית לתואר "גאה" וגם בראיית כל המסתננים שהגיעו הנה "חצופים" שבאו לחפש עבודה היא ודאי מאד נוחה, אבל, מה לעשות, לפעמים נתקלים בישויות עם יותר ממאפיין אחד. האצבעות קצת מדגדגות להעיר כאן כמה הערות על שיטות חינוך מסויימות והשפעתן על רוחב האופקים של המתחנכים לפיהן, אבל מוטב לא להגרר לשם, בטח לא בעיצומם של הימים הנוראים. שאלה אישית שאת יכולה, כמובן, להתעלם ממנה והיא בחזקת יריה באפלה: האם שמה הפרטי של אימך הוא ניצה? |
|
||||
|
||||
כדאי לך להתוודע אל יצור לוגי שכנראה אינו זוכה ליותר מדי מקום בעולמך התרבותי: ספין, ובתרגום לשפת בני אדם: גם אם משהו נראה כסדרת כתבות תמימה, הכוונה האמיתית מאחוריה היא קמפיין הכפשה. הנטיה שלך להתייחס רק לאפשרות הנראית לעין מבין האפשרויות שהמציאות מעמידה בפנינו, כפי שהתבטאה גם בראיית כל המסתננים שהגיעו הנה "פליטים" שבאו לחפש מקלט היא ודאי מאד נוחה, אבל, מה לעשות, לפעמים נתקלים בספינים שיש מאחוריהם כוונה אחרת . האצבעות קצת מדגדגות להעיר כאן כמה הערות על שיטות חינוך מסויימות והשפעתן על רוחב האופקים של המתחנכים לפיהן, אבל מוטב לא להגרר לשם, בטח לא בעיצומם של הימים הנוראים. שאלה אישית שאתה יכול, כמובן, להתעלם ממנה והיא בחזקת יריה באפלה: האם התחנכת בקיבוץ או בתנועת נוער כחולת חולצה כלשהי? |
|
||||
|
||||
ברוך בואך לעולמן המופלא של תגובות מראה; טכניקה רטורית חביבה שלמרבה הצער סובלת מעודף שימוש, ממש כמו הגרביים שלי, ובהתאם גם מפיצה ריח דומה. תשובה לשאלה האישית: לא. למשך כמה שנים הייתי אמנם חבר בתנועת נוער כחולת חולצה ואדומת שרוך, אבל כל קשר בין מה שעשינו שם לבין "חינוך" הוא מקרי לחלוטין, אלא אם כן צביעת פניו של חבר ישן במשחת שיניים נחשבת לאקט חינוכי. |
|
||||
|
||||
ברוך בואך לעולמן המופלא של תגובות מתנשאות ומזלזלות; טכניקה רטורית חביבה שלמרבה הצער סובלת מעודף שימוש, ממש כמו הגרביים שלי, ובהתאם גם מפיצה ריח דומה. |
|
||||
|
||||
בשביל תאימות מלאה ראוי היה לפחות לענות על השאלה האישית, לא? |
|
||||
|
||||
מה אישי יותר מגרב מסריחה? |
|
||||
|
||||
"למה דווקא כאן מרבים להתייחס לגופם של מי שמזוהה כימנים?" שאלה הגרב מכף רגלית השמאלית. |
|
||||
|
||||
בזה אנחנו מסכימים. אכן לא מדובר ב''חינוך'' אלא באינדוקטרינציה. |
|
||||
|
||||
שלום לך, גברת סיר. |
|
||||
|
||||
חכם סיני אחד אמר1 שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. אין משהו טוב להגיד על הגזענות הבוטה של "קומץ אוהדי בית״ר", שהצליחו לגרש אפילו שני שחקנים מוסלמים ששיחקו אצלם. ושלחלילם מתיישרת הקבוצה (פרט ל"קומץ אוהדים" אחר שפרש והקים את בית"ר נורדיה ירושלים). אבל נדב שטאוכלר מחפש דרכים להשמיץ את עיתון הארץ. וכמובן שלא ייתכן שיש בארץ גזענות. אז מתחילים במסיח - אזכור טקס לא רלוונטי לחלוטין בשתי קבוצות אחרות בליגת העל. בהמשך מתרעמים על החוצפה של קבוצת שרלרואה שיש להם חלוץ בשם מוחמד דָף (Mohamed Daf [Wikipedia] - הניקוד חסר במקור). הכתבה הזו נכתבה לפני הבלגן בשרלרואה. מה כתבו שם לאחר מכן? דרישה גורפת לזרוק את בית"ר מאופ"א? לא בדיוק: "הצתת האבוקות? עניין שבשגרה. זריקת החפץ על השוער? באופ"א מפהקים. מירי רגב לא מכירה את חברי הארגון? נו, באמת. ושלא נדבר על אלי טביב. הבלוג של עירד צפריר מפרק את המופע המגוחך". 1 או שלא |
|
||||
|
||||
אולי תדייק ותאמר שלך אין משהו טוב להגיד על הגזענות הבוטה של אוהדי בית"ר. |
|
||||
|
||||
גם לי אין משהו טוב להגיד על הגזענות ועדיין מדובר בקמפין הכפשה שממלא אחר הדיבר השמאלני הראשון - הניתוק והבידול מהשאר. קומץ לא קומץ, לאומיות היא לאומנות העיקר שהארץ מגביר שנאה לאחר ומחזק את לבבות מאמיניו בדרכם הנאורה. כפרה על שוקן. לא כל מאמין מוכן להפסיד הון רק כדי להשניא יהודים. |
|
||||
|
||||
יש הבדל בין לאומיות ללאומנות. וכאן מדובר במפורש על גזענות, כלומר לאומנות. אבל אם אתה רוצה להצטרף ללה פמיליה במצעד הגאווה הזה, אני לא הולך להפריע לך. |
|
||||
|
||||
צטער, מעדיף שמצעד הגאווה יצעד באום אל פאחם1 ואת שחקני אום אל פאחם בבית"ר. מכיר את המנגינה- מקרוב. הלאומיות הערבית מתקבלת בשמאל כמשהו אותנטי שורשי מקובל והלאומיות בעוד שהלאומיות היהודית זכתה לכל גנאי אפשרי. לחן שלא השתנה במשך 50 שנה. 1 מפגינים היכן שיש צורך אמיתי בשינוי. |
|
||||
|
||||
שוב: הבדל בין לאומיות ללאומנות. אין בעיה למצוא שחקנים ערבים בבית"ר טוברוק, או בקבוצות בית"ר אחרות. אין בעיה למצוא שחקני כדורגל יהודים בכל קבוצה בכירה מספיק. אם מבחינתך הדרך היחידה לבטא לאומיות היא ע"י גזענות, משהו כנראה פגום בתפישת הלאומיות שלך. |
|
||||
|
||||
אתה ממשיך לדבוק בתג שהדבקת לי. תראה לי תגובה אחת שממנה ניתן להבין שאני תומך בגזענות הביתר ירושלמית. |
|
||||
|
||||
בתגובה 663835 התייחסת אליה כ"לאומיות". בתגובה אמרתי שאם לגזענות הזו אתה מתייחס כלאומיות גרידא, משהו פגום בתפישת הלאומיות שלך (שים לב לתנאי שבאותה התגובה). כמובן שיכול להיות שאתה מגנה את הגזענות ששם. ואז אתה צריך לשבח את עיתון הארץ שנלחם בתופעת הגזענות הזו. |
|
||||
|
||||
לא הבנת או שלא התנסחתי בבהירות, לא משנה. לשמאל ועיתון הארץ מפריעה גזענות רק כשהיא יהודית. הגזענות (והלאומנות) הערבית זוכות להתעלמות ממושכת הנובעת לעניות דעתי והיכרותי משלוש סיבות: 1- פנטזיה ורומנטיזציה בתפיסת הערבי הפראי האצילי האותנטי1 והמקופח. 2- בורות שמקורה באמונה המקרינה על יכולת הסקת מסקנות. 3- אנטישמיות ושנאה עצמית. ברוב המקרים שבחנתי מדובר בשילוב שלושת הסיבות במינונים שונים. הרי ידויי האבנים בבירה הוא ביטוי גזענות קלאסי. היהודים נרגמים ע"י ערבים. אני לא חושב שעורכי הארץ טמבלים גמורים ובכל זאת לא זכורה לי כותרת שמקשרת בין אותה רעה חולה השמורה בהארץ לאוהדי בית"ר (כן, ערסים גזענים) לבין מרבית האירועים הגזעניים והאלימים שבציון. אני מודע לכך ששמאלני נמדד ביכולתו לסחוט מהימני בפני מתדיינים שמאלנים גינוי לאלימות וגזענות ולא אמנע ממך את העונג ביום כיפור: אני שונא ערסים2 ללא הבדלי גזע וגזענות אפילו יותר. ויותר אני שונא צבועים שמסלפים ומעוותים את האמת ומחנכים לשקר. לכולם אגב, כמו יהודי טוב אני סולח ביום כיפור. למה לסלוח? כי כולנו ספוגים במה שספוגים ולא תמיד מודעים או יכולים לשנות וכל אחד יכול לעשות חשבון לפני הצ'ק אאוט הגדול בזמנו החופשי. 1 נישואין פיקטיביים (סרט) [ויקיפדיה] 2 אבל אני חובב ערסיות (לייט). |
|
||||
|
||||
לא מתקנים עוול בעוול. האם יש גזענות בוטה בבית"ר? האם יש העלמת עין ממנה? אם משהו אחר מפריע לך, אתה מוזמן להתחיל מסע מחאה משלך. |
|
||||
|
||||
לא מתקנים עוול באחר ולכן לגזענות שבידויי אבנים צריך לקרוא בשמה במקום לפתוח במסעות מחאה אנטשימיים. |
|
||||
|
||||
ויותר אני שונא צבועים שמסלפים ומעוותים את האמת ״. ושכחת את התוספת: ״ואני יודע מהי האמת״. |
|
||||
|
||||
שלא נדבר על אלה שיודעים טוב מכולם מה מוסרי והומאני. |
|
||||
|
||||
אף אחד אינו יודע יותר טוב מהו מוסר הומני כל זמן שלא מסתפקים בשתי המילים- מוסר הומני. הפרטים הם החשובים. בלי התייחסות למעשים קונקרטיים אין שום משמעות לצמד המילים מוסר הומני. אתה מנסה לרדד את העניין על ידי הפיכת כל המעשים למשהו מאד יחסי הנקרא מוסר הומני. אם אתה רוצה לדבר על מוסר הומני תיאלץ להתמודד עם מעשים קונקרטיים. |
|
||||
|
||||
אף אחד אינו יודע יותר טוב מהי האמת כל זמן שלא מסתפקים בשתי המילים- ''מהי האמת''. הפרטים הם החשובים. בלי התייחסות למעשים קונקרטיים אין שום משמעות לצמד המילים ''מהי האמת''. אתה מנסה לרדד את העניין על ידי הפיכת כל המעשים למשהו מאד יחסי הנקרא ''מהי האמת''. אם אתה רוצה לדבר על ''מהי האמת'' תיאלץ להתמודד עם מעשים קונקרטיים. |
|
||||
|
||||
אשחק ואמלא פי מים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |