בתשובה לאייל סתם, 07/09/15 17:19
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663073
לא הייתי מורה, והיכרות יותר קרובה יש לי עם מערכי שיעור באוניברסיטה. ואני לא אתפלא על עיכוב כלשהוא בקדמה הטכנולוגית של משרד החינוך.
אבל מאחר וזאת היתה רק הערת רגל, אפשר להניח את זה בצד לרגע.
רק מתוך סקרנות - האם אתה טוען שהיום בכיתת בית ספר במקום לוח עם גיר יש מקרן שמחובר למחשב?
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663094
הילדים שלי לא יודעים מה זה גיר.
לוח הוא כמובן לוח מחיק שכותבים עליו עם טושים צבעוניים.
מחשב ומקרן יש בכל כיתה (אם כי לא משתמשים בהם בכל שיעור).
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663096
כנ''ל אצל הילדים שלי.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663102
נהדר!
אז מי אמר שמערכת החינוך קופאת על שמריה?
__________
אני מאד אהבתי את חווית הכתיבה בגיר, אני מוצא אותו הרבה יותר נעים ורב הבעה מטושים מחיקים. שלא לומר שהוא מאפשר למורה להטיל חלקים ממנו על תלמידים סוררים, מה שלא ייתכן עם הנ"ל.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663107
לכל טוש יש מכסה.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663112
טושה!
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663118
טוש שמכסהו נזרק בחמת-זעם על תלמיד, לא יכתוב היטב בשיעור הבא.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663169
לי היה מורה שהיה מטיל בתלמידיו מיני דברים ששלף מחללים שונים בראשו.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663192
אני תוהה אם זה יותר גרוע או פחות גרוע ממורה שמטיח בתלמידיו פטישים.

_______________
היה לי מורה כזה.
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 664239
הילדים שלך לא יודעים מה זה גיר? אז מה הם מורחים על המקלות של הסנוקר?
סיוע מחברות היי-טק ואלפי שעות נוספות: תוכנית בנט לחיזוק לימודי 5 663149
לא כל כך הבנתי מה קשורה שאלת המקרן, אבל מסתבר שיש כזה. בכל מקרה, בעולם מושלם, בכל בתי הספר, ובכל הכיתות‏1, היו עוברים אותם‏2 מערכי שיעור שנבדקו מחקרית. אין שום סיבה שכל מורה ימציא מחדש את הגלגל איך ללמד את שמואל א' או חילוק ארוך, יש דרכים שעובדות יותר טוב ודרכים שעובדת פחות טוב.

הקצב בו מלמדים יכול להשתנות בהתאם לתלמידים, וייתכן שיצטרכו בכיתה מסויימת לעשות יותר תרגילים, או לחזור שוב על דברים שכבר נאמרו‏3, אבל העיקרון צריך להיות זהה בכל הכיתות, זהו גם הכח של מוסדות לימוד דוגמת "יואל גבע" שלמיטב הבנתי יש להם דרך ללמד וכל המורים למתמטיקה וכל המתרגלים מלמדים אותה ולא אחרת. הפיתוח העצמי של מערכי שיעור הוא פתח למערכי שיעור לא יעילים שלא לדבר על פשוט שגויים.

1 למעט הכיתות שנבדקים עליהם מערכי שיעור חדשים.
2 הבעיה שעולה בדעתי, היא שהמורה עשוי להישחק להשתעמם ואפילו להסתמך יותר מדי על המצגות כך שבעצם לא ישלוט במלואו בחומר שהוא מתכוון להעביר.
3 בהינתן נושא, צריך שיהיה גם "מערכי חזרה" ו"מערכי תרגול".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים