![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אם ההשקעה תביא לזה שיפסיקו להשאיר בסוף י"ב ב-5 יח"ל רק את 15 התלמידים שיוציאו ציון גבוה כדי שבית הספר יוכל להתפאר "אצלנו הממוצע ב-5 יח"ל מתמטיקה הוא 92", ויפסיקו לנפות ל-4 יח"ל תלמידים שהיו יכולים ללמוד 5 יח"ל ול-3 תלמידים שהיו יכולים ללמוד 4 יח"ל - דיינו. _________________ לא אתפלא אם הירידה בשיעור הלומדים 5 יח"ל שורשה ברצון בית הספר להתפאר בציונים גבוהים. ואת מספר הלומדים איש לא בדק. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
עוד תיאוריית קונספירציה בשקל? מה מפריע לבית הספר להתפאר "אצלנו 35% מהתלמידים לומדים 5 יח"ל מתמטיקה"?! | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אולי זה שאפילו מי שלמד 3 יחידות מתימטיקה יכול לחלק את מספר הרשומים בחמש יחידות במספר התלמידים בכיתה ולגלות את הנתונים האמיתיים? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
שום תיאוריית קונספירציה בשקל. אצלי בתיכון, עשו בדיוק את זה. בית הספר יצא מגדרו כדי להפוך את 3 יח"ל במתמטיקה לאטרקטיביות. למשל - 3 יח"ל סיימו עם המתמטיקה בי"א, מה שקרץ לתלמידים רבים. באסיפת ההורים בכיתה ט' אמרו להורים - "אל תלחצו על הילדים להבחן ב-5 יח"ל מתמטיקה, אנחנו מוציאים אותם עם בגרות אוניברסיטאית וזה מספיק". לעומת זאת, 99% ויותר נבחנו ב-5 יחידות אנגלית1, כך שאני משערת שכשבאמת רוצים, אפשר ללמד יותר אנשים מתמטיקה ברמה של 5 יח"ל. לבית הספר שום דבר לא מפריע להתפאר ב-35% מהתלמידים לומדים 5 יח"ל מתמטיקה, פרט לעובדה שמודדים בתי ספר לפי ציונים בבגרויות, ולא לפי כמות התלמידים המוגשים ל-5 יח"ל מתמטיקה2. ויותר מזה: מודדים בתי ספר לפי אחוז הזכאים לבגרות. כשלון בבחינה אחת אינו מזכה בתעודת בגרות3, ולכן, אם מקרב הנבחנים ב-5 יח"ל יש כך וכך נכשלים, מוטב לסנן את כל מי שאפשר ל-4, ומקרב כל מי שאולי לא יצליח ב-4, להוריד ל-3 וכו'. 1 החריגים היו כולם עולים מברה"מ שלא למדו שם אנגלית, ואיש לא טרח ללמד אותם אנגלית מההתחלה כאן. 2 ואם משנים את המדדים, על מה מתערבים שמעכשיו יתחילו ללחוץ על תלמידים שבאמת עדיף שיבחנו ב-3 וב-4 יח"ל, ללמוד ולהבחן ב-5 יח"ל? 3 בסוף שנות ה-90 אחוז הזכאים לבגרות מקרב חיילי צה"ל היה 27%. את הנתון הזה אני זוכרת היטב מימי העליזים כמש"קית פלקטים. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בנוגע ל-2, על פניו קל לעשות מדד שיעודד להגיש כל תלמיד למבחן המתאים לו. בתור התחלה: ציון הבגרות, מוכפל במספר היחידות, בממוצע לתלמיד. הוסיפי מקדמים לפי הטעם. (לא שאני תומך במדדים אחידים, ולא שאני תומך במבחני הבגרות כשיטה.) |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |