|
||||
|
||||
כבר נחשף (בחומרים רשמיים שנמסרו ע"י רשויות החוק) והוכח כי הפרקליטות מפעילה כלפי היהודים ביו"ש אכיפת יתר, המעוגנת בנהלים מיוחדים (שהיו סודיים בזמנו ונחשפו רק בתקופת רובינשטיין), הן ביחס לערבים ביו"ש, והן ביחס לכלל אזרחי ישראל. נהלים אלו נכתבו בתקופת מיכאל בן יאיר (שנחשף מאז כשמאלן קיצוני), והוא מינה את עו"ד טליה ששון (שנחשפה מאז כשמאלנית קיצונית) לעמוד בראש "צוות מעקב ותיאום" בין הפרקליטות, השב"כ והמשטרה, שנמטרתו לוודא שאכן נהלים אלו מופעלים. |
|
||||
|
||||
קראתי את הדו"ח (לא ראיתי מי המחבר) ולא התרשמתי מהאובייקטיביות שלו. אחרי הקדמה פומפוזית, הדו"ח מתגאה בחשיפת הנהלים הסודיים ביותר של היועמ"ש בן יאיר, אבל אינו מציג אותם: "מחלקת המחקר של היהודי בחברון הצליחה בכל זאת להשיג את הנוסח המלא של ה"נהלים המיוחדים". מפאת קוצר היריעה, נביא רק את עיקרי הדברים החמורים, שבצדק הוסתרו ע"י בכירי משרד המשפטים" כאשר אני ממשיך לקרוא הדו"ח לא מביא אפילו ציטוט אחד מאותם נהלים, אלא רק את הפרשנות שלו לטקסט שנותר חסוי. אני נותר ותאוותי בידי. בחלק המספרי התמונה אינה טובה יותר. הדו"ח מזמין בהקדמה את הקורא הישר "בתום תקופה ארוכה של סיסמאות הסתה - לתת לעובדות לבלבל אותו קצת" לצערי ההצגה של הנתונים היא מגמתית. הטענה הראשונה בחלק המספרי של הדו"ח בדרך "להוכיח" אכיפת יתר על ישראלים ביו"ש היא שמספר השוטרים לאזרח גבוה במיוחד במחוז ש"י. אם רוצים להוכיח אכיפת יתר זו אכן טענה הגיונית ביותר בדרך להוכחה, כי האפשרות האחרת היא להוכיח ששוטרי מחוז ש"י הם פעלתנים במיוחד יחסית לעמיתיהם במחוזות אחרים, וזה לא נשמע דבר קל להוכחה. אז האם הדו"ח מצליח לעמוד בנטל ההוכחה? לטעמי לא. הדו"ח משווה את משפר השוטרים במחוז ש"י למספר השוטרים בעכו, בנתניה, באום אל פחם ובלוד. אבל עורך את ההשוואה רק במספר השוטרים לאזרח. מאתר משטרת ישראל אנו למדים ש: "מחוז ש"י חולש על אזור נרחב - מהר חברון בדרום ועד צומת מגידו בצפון, ומהווה את המחוז השני בגודל שטחו מבין מחוזות משטרת ישראל, אך הראשון ברגישותו." עוד אנו למדים מהאתר שבשטח המחוז יש 120 ישובים שמאורגנים בשלוש עיריות, 12 מועצות מקומיות ו 6 מועצות אזוריות. אז בכל השוואה של שוטר לקילומטר רבוע או שוטר לנקודת ישוב נראה לי שהמחוז לא יככב. בהתפלגות הישובים במחוז אני מוצא אותו דומה לנפת יזרעאל1 אבל בשטחו הוא גדול פי 5 ממנה. אני מתאר לעצמי שכמות שוטרי התנועה, למשל, תלויה בשטח המחוז ובאורך הכבישים שבמחוז, ולא רק בכמות האזרחים2. לפיכך הייתי משער שכמות השוטרים במחוז ש"י (גם לאור רגישותו) צריכה להיות לפחות כפולה, אם לא משולשת מאשר כמות השוטרים בנפת יזרעאל. אם רוצים אפשר לעקם את הנתונים לצד השני- בשנת 2012 היו במשטרה 26,954 שוטרים3. אם רק 1050 מתוכם (לפי הדו"ח שהבאת) שייכים למחוז ש"י הם 4% בלבד! זאת בזמן שמחוז ש"י מהווה רבע משטח המדינה! כלומר במחוז ש"י היו רק שישית מספר השוטרים לק"מ רבוע מהממוצע הארצי! והאם האכיפה המשטרתית על פלסטינים צריכה להיות שווה לזו שעל הישראלים? הרי מחוז יהודה ושומרון [ויקיפדיה](ממליץ לקרוא- ערך מעניין) אינו כולל את הישובים הפלסטינים אלא את הישובים הישראלים בלבד! לאורך כל הדו"ח מצוטטים גורמים רשמיים שאומרים שהאכיפה על הישראלים היא בידי המשטרה ועל הפלסטינים בידי הצבא. האם כותבי הדו"ח היו מעדיפים שזה היה ההיפך? ___________ 1 שנתון סטטיסטי לישראל 2012 2 איני יודע איך זה עובד בפועל, אבל נראה לי ששוטרי התנועה של מחוז ש"י מפקחים גם על התנועה של כלי הרכב הפלסטינאים ולא רק הישראלים. 3 נתוני שוטרים |
|
||||
|
||||
אתה נתפס לעניין כמות השוטרים ביחס לאוכלוסיה (שאינו מדד גם לדעתי), אבל קיומם (אם כי לא תוכנם, שנשאר סודי, כל כך סודי שאפילו הממונים עליו לא יודעו לגבי קיומו ותוכנו בזמן אמת) של הנהלים המיוחדים של מיכאל בן יאיר, כמו גם קיומו של וצוות המעקב בראשות טליה ששון נחשף והוכח במסמכים רשמיים של מדינת ישראל. הנה מה שנכתב בעיתון לא אובייקטיבי (אבל לצד השני) לגבי זה "הנוהל של בן-יאיר כלל כמה פרטים, שתחילה נשמרו בסוד: בין השאר הוזכר בו כי השב"כ הוא הגורם האמור להביא מידע מודיעיני מקרב המתנחלים; ניתנו אישורים למשטרה לצלם אירועים המוניים בהתנחלויות, לבצע מעצרים מינהליים, להחרים כלי נשק, לפתוח תיקים נגד מתנחלים גם בהעדר מתלונן; הוקם צוות מעקב בפרקליטות בראשות עו"ד טליה ששון, הפועל עד היום, שמטרתו לעקוב אחר הפעילות הלאומנית של גורמים ימניים קיצוניים." אתה מכיר עוד ציבור של אזרחים בארץ שכלפיו מופעלים נהלים כאלה? |
|
||||
|
||||
הכתבה הזו כמעט בת 12 שנה, אבל נראית יוצאת מגדרה להציג תמונה מלאה ומאוזנת, ונראה לי שמצליחה בכך היטב. מה לא אובייקטיבי? |
|
||||
|
||||
את מכירה עוד ציבור בארץ שהוא פורע חוק מטבעו ומצד שני הוא מגובה ע"י הצבא (שבלעדיו לא היה לו קיום במקום מגוריו), אנשיו נמצאים בכל זרועות השלטון (כולל הצבא והמשטרה) והוא הקובע ונותן הטון של המדיניות הישראלית? |
|
||||
|
||||
אבל לא כל הבדואים עבריינים וחבל להכליל. |
|
||||
|
||||
לא ידעתי שכל הקריטריונים האלה חלים על הבדואים. לתומי חשבתי שמקומות מגוריהם מצומצמים כמדיניות, הם נרדפים ע''י הסיירת הירוקה ועל שיויון אין מה לדבר. |
|
||||
|
||||
"מקומות מגוריהם"?! מה הם נרקיס ביצות? שיגורו כמו אנשים רגילים ברהט,באר שבע,ר"ג ועפולה. |
|
||||
|
||||
ויתנו להם לגור בקרב יהודים? |
|
||||
|
||||
לא שמעת על ערבים שחיים בין יהודים? רהט זה לא בין יהודים. |
|
||||
|
||||
"הוא מגובה ע"י הצבא (שבלעדיו לא היה לו קיום במקום מגוריו), אנשיו נמצאים בכל זרועות השלטון (כולל הצבא והמשטרה) והוא הקובע ונותן הטון של המדיניות הישראלית? ", ממש קובעי הטון במסדרונות השלטון, הבדואים. |
|
||||
|
||||
קובעים טון בלי ייצוג בשלטון. לא תזהה עוצמה גם אם תתקל בה ברחוב. |
|
||||
|
||||
אוי. הכחש העצמי. לא תזהה קיפוח גם אם תבוסס בו. |
|
||||
|
||||
מבושם מקופח מבוסס ובדואי מתיישבים על הבר ומזמינים אספרסו. מקופח: רציתי ארבע נשים וקיבלנו ארבע אמהות. בדואי: שאפתי לשלום וקיבלתי שלום עכשיו. מבוסס: חלמתי על צדק וקיבלתי יש דין. מבושם: אני מפחד. מקופח: אל תפחד, אתה לא מקופח. מבושם: ואם אחשוק באייל הקורא? מבוסס: קורה לטובים ביותר. רק עניין של מחיר. מבושם: אני מפחד שאקבל מוס. בדואי: סייג לחוכמה, סוסה. מבוסס לברמן: תעביר תפריט קינוחים. מקופח למבושם: תרגע זה רק קינוח. מבושם: קינוח?! תראה את הצל שהקרניים מטילות על קיר המטבח. ערבי: שלחו מוס גדול. הברמן לערבי: עם צ'יפס סלט? |
|
||||
|
||||
והנה עוד אחד שלא ממומן על ידי מעצמות זרות, ככל הנראה. מעניינת תגובת מועצת יש"ע בסוף הכתבה, שאינה עולה בקנה אחד עם התזה בדו"ח שהבאת. |
|
||||
|
||||
תקרא טוב את הקישור שהבאת, המבקר נוגע בשלושה נושאים: 1. "אחת הסוגיות הנפיצות ביותר בשטחים היא הבנייה הבלתי חוקית - הן של יהודים והן של פלסטינים. המשטרה ויחידת הפיקוח של המנהל האזרחי מסרבות לטפל במישור הפלילי בעבירות של תכנון ובנייה ביהודה ושומרון ולפעול נגד עבריינים ישראלים ופלסטינים בתחום זה, בטענה שהנושא אינו באחריותם". שים לב, מבחינת הנושא הפלילי בלבד, הנושא המנהלי (הריסת המבנים הבלתי חוקיים) מתבצע כידוע לכל - לפחות כלפי יהודים - "ביד חזקה ובזרוע נטויה", 2. "נושא נוסף שמדאיג את שפירא הוא אכיפת חוקי התעבורה...הבעיה העיקרית היא מחלוקת בין המשטרה לצבא לגבי העמדה לדין של עברייני תנועה פלסטינים. צה"ל החליט בשנת 2008, באופן חד-צדדי, כי הוא מתעסק רק בתיקי תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח. על המשטרה הוטל לנהל את התביעה בשאר התיקים, כ-5,000 בשנה. צה"ל הסמיך לצורך העניין שלושה שוטרים בלבד, שלאחד מהם כלל אין הכשרה משפטית, כדי לשמש כתובעים במשפט. "יש לראות בחומרה את המצב הקיים, שבו נפגעת משמעותית האכיפה נגד עברייני תנועה פלסטינים ביהודה ושומרון", מציין המבקר. במלים אחרות - בנושא התעבורה, אכיפת החסר היא כלפי ה"פלסטינאים", לא כלפי היהודים תושבי המקום. 3. העסקת עובדים בלתי חוקיים - זו בכלל מכת מדינה שאינה נאכפת כראוי גם בת"א (בין השאר מכיוון שגם "שלטון החוק" עצמו נגוע בה). מה שמאפיין את העבירה הוא שיש בה שני צדדים - המעסיק היהודי והמועסק הערבי, שניהם עוברים על החוק, ובשניהם לא נוגעים. המבקר לא נגע בכל הנושאים הכלולים ב"נהלים המיוחדים" של מיכאל בן יאיר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |