|
||||
|
||||
בשביל לחיות במקום מסוים לא צריך אידאולוגיה. אמת ויציב. כדי לעבור ממקום מסוים שאתה מאמין שלא שייך לך - צריך אידאולוגיה אמיתית ויציבה. אם אני מחזיק באידיאלים של צדק ויושר, האם ראוי שאחזיק גם ברכוש גנוב שירשתי מאבותי? ואחזור על הדברים ברחל בתך הקטנה, ואני חוזר על דבריו של הקוף שאינני רוצה לקנטר, רק להציג את הניגוד: אם אתה חושב שהמפעל הציוני גרם עוול לערבים וגזל מהם רכוש וקרקעות וכו', אין האידאולוגיה שלך מחייבת אותך להשיב את הגזילה לבעליה? |
|
||||
|
||||
מדינת ישראל היא עובדה קיימת ולמרבה הצער היא לא הייתה יכולה לקום ללא גזל ונישול. מה שנדרש הוא לא תיקון העוול ע''י החזרת הדברים למקומם אלא הבנה היסטורית המתחשבת באחר וניסיון להגיע לפשרה המבוססת על הכרה בזכותם של שני העמים על הארץ הזאת. לכן השאלה החוזרת ונשנית מדוע לא לעזוב היא חסרת משמעות. |
|
||||
|
||||
יש בארץ הזו לא מעט עמים שיש להם עליה זכויות היסטוריות. הערבי-המוסלמי אינו אחד מהם, בהיותו פולש וכובש אימפריאליסטי. |
|
||||
|
||||
אז אתה מוכן לחלק את הבעלות על הארץ עם אותם עמים? |
|
||||
|
||||
ומכאן אנחנו ממשיכים למחוזות בהם כבר ביקרנו כמה פעמים: נניח שנחפש פשרה, האם נוכל לסמוך על כך שהפשרה תעמוד בעינה ותפתור את הבעיה? נדמה לי שבעניין זה תמיד קבעת שמדינת ישראל לא באמת התפשרה ולא עמדה בתנאים, ולכן לא ניתן לפסול את האפשרות שהצעת פשרה אמיתית תפתור את העניין. וכאן דעותנו חלוקות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |