|
||||
|
||||
המחקר של מכון טאוב ותוצאותיו שוב נכשלים ומכשילים בחוסר היכולת להפריד בין הסיבה (לכאורה) שהיא מספר יחידות הלימוד במתמטיקה לבין המסובב שהיא רמת השכר. המחקר לא מוכיח שאם מישהו יעשה מאמצי על ויבחן ב-5 יחידות מתמטיקה במקום 3 הוא ישתכר יותר. ייתכן שזה נכון אבל זה לא מוכיח את זה. השערה סבירה היא שלשני המופעים (מספר נקודות רב של יחידות מתמטיקה בבגרות ושכר גבוה) יש סיבה שלישית (למשל, רמת אינטילגנציה) ולכן הם קורלטיביים. אם זה אכן המקרה, האם המלצת משרד החינוך צריכה להשתנות ולהיות לעודד תלמידים להיות אינטיליגנטיים? |
|
||||
|
||||
זאת אכן השערה סבירה, אבל אז תאלץ להתמודד עם שאלת הירידה של 35% במספר בוגרי 5 יחידות בתוך פחות מעשור. אני מניח שתסכים איתי שלא היתה ירידה כזאת1 באינטליגנציה של נערי ישראל בעשור הזה, ולכן כנראה הבעיה (או המטרה) היא לא עידוד אינטליגנציה, אלא עידוד האינטליגנטיים לעסוק יותר במדעים מדויקים (מתימטיקה כאן) ופחות במדעי הכסף או החוק או שאר העיסוקים המכובדים כשלעצמם. 1 או אפילו ירידה בכלל, מן הסתם. |
|
||||
|
||||
דרך אגב, זו אחת הסיבות לחשש שלי מפני הפיכתנו ל''נסיכות גז'' בעקבות גילויי הגז הגדולים - המוכשרים יילכו ללמוד את יסודות המימון ולא את יסודות המדעים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |