![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
איפה נכנסים החתולים כאן? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הם לא,אי אפשר לרצוח חתול. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כמובן שכן. אם הרגת כבשה כדי לאכול את בשרה - זה הרג, לא רצח. אם הרגת עכבר כי יש לך עכברים בבית ואתה לא רוצה שיהיו לך, זה הרג, לא רצח. אם הרגת יתושה, כי היא מסתובבת סביבך ואתה לא רוצה שתעקוץ אותך - זה אפילו לא הרג. אם הרגת חתול, או עכבר, או כבשה בשם התענוג? זה רצח. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
רק אדם אפשר לרצוח.רצח הוא שיפוט מוסרי. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
רק להבנה כללית - האם הויכוח שלכם הוא על דיקדוק או על מוסר? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני עם השגיאות כתיב שלי האחרון שיתווכח על דקדוק,יחד עם זאת זה גם וגם. מוסרית-צריך להבדיל בין הרג אדם להרג חיה. ודקדוקית-המשמעות היא שונה. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הטענה שאי אפשר לרצוח חתול מכיוון שחתול אינו אדם אינה טענה דקדוקית ואינה טענה מוסרית אלא טענה סמנטית (בניגוד לטענה על מקור הלחן של ''התקווה'', שהיא טענה סמטנית). | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
וודאי שהיא טענה מוסרית. זה יוצר סולם מוסרי שמדרג חיי אדם הרבה מעל לחיי חתול. כך שיש מינוח כללי שמתאר נטילת נשמה - להרוג, ויש מינוח יחודי שמתאר את המעשה הבלתי מוסרי של נטילת חיי אדם. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |