|
||||
|
||||
המילה ערך לא עוזרת להבין מאומה מהמהומה. הכשרות חשובה ליהודים ומכאן ערכה כפי שלערבים החלאל הוא ערך. מה שאתה מפרש כערך (ועיסא בכלל נימק שמצפונו לא מאפשר) אני מפרש כעמדה פוליטית ותו לא. במקרה שערך מקביל היה מופנה כלפי ערבים יהיו כאלה שיפרשו זאת כגזענות מכוערת (מואה לדוגמא) והדרה. מתיישבי הבקעה הם המיעוט המוחלש בסיפור. |
|
||||
|
||||
היא אכן לא עוזרת, אישקש הכניס אותה לדיון ולכן עניתי לו. זה די יפה מה שאתה עושה כאן - המצפון 'שלך' מתבסס על ערכים חשובים, והמצפון 'שלו' הוא עמדה פוליטית ותו לא. והרי לך הנחת המבוקש. אני מבין שהמשפט האחרון שלך שייך למדור ההומור כדי לשעשע אותנו ביום קיץ נאה שכזה. |
|
||||
|
||||
גם אתה מפתיע בלי עין הרע. הזכרתי את מצפוני בדיון? סיפרתי מה ערכי בעיני? מעניין לאיזה מדור תשייך הכנסת מילים לפיו של האחר. המשפט האחרון מסביר את הסטאטוס החברתי-פוליטי-כלכלי של אוכלוסיה מרוחקת שהמרכז התקשורתי התל אביבי התנתק ממנה. יש בבקעה יישובים שהוקמו ע"י שמאל ציוני ועד היום מצביעים שם מרצ ועבודה. הם נמצאים שם כי "במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון שם יעבור גבולנו". לא שומעים את קולות הפריפריה בתקשורת שמתעלמת מהם, אין להם עמותות או ייצוג בכנסת- בקיצור מוחלשים. (גם תושבי דימונה וירוחם למרות שאלה בכלל הצביעו ימינה.) |
|
||||
|
||||
המשפט על המצפון (אתה הבאת אותו לכאן כשדיברת על זה של נורמן עיסא) בא להראות לך שאתה בקלות מחשיב ערכים מסוימים שקרובים אליך (כשרות בתגובה הקודמת שלך), ומבטל ערכים של אחרים כ'עמדה פוליטית'. אם הניסוח לא מוצא חן בעיניך, אפשר למצוא ניסוח אחר. פשוט בדיון על המיעוט הערבי (ועוד החלק ממנו שעושה תרבות) להציג דוקא את האוכלוסיה היהודית כמוחלשת נשמע לי משעשע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |