|
||||
|
||||
יש לטעמי סתירה פנימית בתגובתך.מחד אתה כותב ''מוסריים'' ובכך רומז שאין בין הריגה מכוונת(שבימים מתוקנים נקראת רצח)של חפים מפשע,ביריחו למשל,לבין מוסר אמיתי דבר. מאידך בהמשך דבריך אתה טוען בעצמך שמוסריות ובטחון לא הולכים יחד. הסיפא של דבריך בו אתה מציין את האפשרות לחברה מוסרית בענייני פנים, כבר מזכיר טרילוגיה ידועה של קופולה. כדאי לזכור איך זה נגמר שם,הניסיון המלאכותי להפריד בין חוץ לפנים. |
|
||||
|
||||
קיוויתי שהמרכאות הכפולות יבהירו כי אינני חושב שאנחנו צריכים או יכולים להיות מוסריים, פשוט מכיוון שמוסר לא תקף בנסיבות שכאלו (כפי שכבר הסברתי כאן באריכות בדיון אחר). השתמשתי במונח "מוסר" לטובת אלו שלא מסכימים עם הגדרה זו על מנת לציין שלפי תפיסתם יש להם ברירה בין מוסריות לבטחון. בהיעדר הסכם שלום בינינו לבין אויבינו אנחנו קרובים מאוד ל"מצב הטבעי" של הובס בו אין מוסר צדק וכו' - במילים אחרות: מלחמה. אלו שמנסים להילחם מלחמה עם יד אחת קשורה מאחורי גבם עתידים להפסיד. שנאמר: "אלו אשר לובשים עלי תאנה - שלא ירקדו עם עיזים רעבות" |
|
||||
|
||||
העיזים רעבות, כי 35 שנה מרעיבים אותן אדוניהן. שנאמר:"אלו המסירים את עלי התאנה-שלא יחשבו שחטאם ילבין,והם ישובו לגן-עדן". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |