|
||||
|
||||
לאחר מו"מ מייגע, נחתם בפברואר הסכם בין ישראל, ירדן, הרש"פ והבנק העולמי לחפירת תעלה שבין השאר, תעלה את מפלסו של ים המלח. האירגונים הירוקים, הזכורים לטובה מן המאבק כנגד כביש שש, מתחילים כבר עתה לחפור במרץ. |
|
||||
|
||||
מגיב נכבד, זכורה לך פרשת רן פקר ונסיונו להשתלט על אדמות קיבוץ איילות? ולאיזה צורך? עד היום רק שתי חברות בארץ מבצעות כמו שצריך את הסעיף החזרת המצב לקדמותו, חברת חשמל ומקורות, להפקיד מיזם כזה בידי מי שיגרמו לנזקים סביבתיים לא מצדיק המיזם, אלא אם מחליטים למשכן המדינה לטובת בעלי עניין, |
|
||||
|
||||
נדמה לי שכל מחצבה נדרשת לכך ומנסה לעמוד במשימה, לעיתים בדרכים יצירתיות (לדוגמה: הפארק הוולקני שלרגלי הר אביטל). |
|
||||
|
||||
למה תעלה? צינור. המאבק נגד כביש 6 היה מוצדק. ניתן היה להשיג את רוב התועלות במחיר (כלכלי וסביבתי) מופחת על-ידי השקעה בכבישים הקיימים. ראה מה קורה עכשיו בדרך לבאר-שבע: יש לך כביש עם שני מסלולים בכל כיוון וללא עומס. במקביל אליו מקימים עוד כביש שיעשה אותו דבר. למה? |
|
||||
|
||||
מתי היתה בפעם האחרונה בצומת בית קמה? גם כביש 6 וגם כביש 40 מתנקזים לשם, והצומת לא עומדת בעומס. דרך אגב, לא יהיו שני כבישים. מקימים מחלף ולצורך כך הכביש יעבור קילומטר מזרחה. |
|
||||
|
||||
בפעם האחרונה שהייתי, לפני כמה חודשים, כביש 6 הצטרף לארבעים משהו כמו עשרה ק"מ צפונית לצומת. בצומת בית-קמה לא צריך אפילו מחלף ממש ובטח לא להזיז את הכביש: כל מה שצריך זה גשר מעל הצומת שיאפשר למי שנוסע מדרום לצפון ולהפך לנסוע בלי לעצור, כמו בשדרות רוקח בתל אביב מעל דרך נמיר. |
|
||||
|
||||
כביש 6 מגיע עד בית קמה בימנו |
|
||||
|
||||
למי שאנדמי לגוש דן, כביש שש כולו מיותר. |
|
||||
|
||||
כפי שכתבתי לעיל, הוא אכן מיותר - או לפחות היה כזה בעת שנבנה. ההמשכים שלו כרגע מיותרים עוד יותר. הרי משקיעים עכשיו סכומי עתק במיחלוף צמתים והפיכת הכבישים הקיימים לכבישים בסטנדרט גבוה. אז מה הטעם בסלילת כביש נוסף שיקביל להם בדיוק? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |