|
||||
|
||||
אתמול התפרסמה כתבה המתעדת את ההתנחלות הבדווית סביב ירושלים אשר כוונתה כמו בנגב לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על כמה שיותר אדמות. אני מניח שלזה לא תקראי גזל, למרות שזו אותה פעולה שמבצעים המתנחלים עצמה. אני מניח שלזה לא תקראי- בלתי חוקי, כי? אולי כי הם פועלים בחסות ארגונים בינ"ל ולא בחסות מדינה? שמא כבר קבעת שה"בדווים היו כאן לפנינו". נתחיל בכך שזה לא נכון.שבטים שאפשר לקרוא להם ערבים נודדים הופיעו בנגב ובארץ ישראל בסביבות המאה השמינית לפנה"ס, 400 שנה לפחות מאוחר להתיישבות של שבטי ישראל. אלא שכך קובעים הישראלים האנטי לאומיים שקוראים וכותבים בבלוג של לנדו, שמכיוון שהבדווים ישבו בנגב לפני 1948, משמע הנגב כולו שייך להם, כל 6 מליון דונם או אינני יודע כמה, וכי התביעה שלהם לכך וכך כבשת הרש שלהם בפני המדינה העושקת. הבה נאמר על האמת שהנתונים שלנדו מציג ואת מחרה אחריו הם נתונים פוליטיים בעלי מגמה ואינטרס פוליטיים. את מציגה אותם כאילו הם בלתי תלויים, רק שלזה אני מניח- לא תקראי דמגוגיה. נניח לרגע לכך שהבדווים עצמם מסרבים לעשות את המעבר ליישובי קבע, עם חשמל ובתים ותשתיות וכו', אלא שהם עושים זאת מתוך מגמה מוצהרת להמשיך ו"להתרחב" להמשיך בסיפוח זוחל, בדמוגרפיה פוליטית. לזה אני מניח- לא תקראי גזל. ואין זה כדי להכחיש שקיים או שאינו קיים עוול, אלא שהצגת הדברים שלך, מן הסתם בעקבות לנדו, אינה באה לציין עוול קונקרטי, אלא כדי לציין את המדינה ואת האידיאולוגיה הלאומית בכללותה- כגזענית. בכך קיבלתם למעשה את הנוסחא של אש"ף המשווה את הציונות לגזענות, ונדמה לי שזה גם מציב את יאסר ערפאת בתור האב האידיאולוגי הרוחני שלך ושל לנדו. גם אם את עצמך עוד איכשהו נאמר- נקרעת בין שני העולמות, או מנסה לחבר את עצמך לציונות דרך פבריקציה שלך על אודות "ציונות שעיקר העיקרים בה היה האדם" הרי שבעיקרו של דבר כבר קבעת שחוק הלאום הוא חוק גזעני, ובניכוי איברים- הלאום הוא גזעני. מי שיבחן את השנים הללו לאחור ויחבר את הרצח של חד'יר, תג מחיר וגל החקיקה הקנטרני, וזה באמת כל מה שהוא ולא יותר מזה, אך מי שיחבר את כל אלה עוד עלול לחשוב שקונפליקט השנים האלה נגע ליחסי יהודים ערבים, ולא כך הוא. לא מפני הערבים מבקש חוק הלאום להגן על הציונות- אלא מפניכם. מפניכם. מפני ההתקפה הליברלית על הלאומיות בכלל ועל הלאומיות היהודית בפרט. ההתקפה הליברלית הגדולה שכנראה רק תלך ותתעצם עם הזמן, ובכך כנראה מתאשר דבר מה מן הדברים של ארז, ולפיהם כנראה נכשל דבר מה בציונות, והיא אינה מצליחה לספק הגנה ליהודים, ליהדות ללאומיות היהודית, וזו הפעם מפני מאיה, עידן, ארז, סתיו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |