|
||||
|
||||
אתה מדבר על הגלות? אם כן, אתה לא ממש מדייק. יש עדות, זרמים שונים, תנועות דתיות מקיפות. שוב, 2000 שנה. בכל זאת, פרדיגמה מעניינת שמשרתת את הטיעון שלך היטב. עכ"פ ברל לא ראה את זה כך. בשבילו היה לנו קנקן, שפכנו את המיץ, ועכשיו לא טוב לנו עם קנקן ריק. |
|
||||
|
||||
זה לא קשור לגלות אלא לשמירת מצוות. ברור שברל לא ראה את זה כך, וזו היתה הטעות שלו. הוא חשב שאם הוא ישתה את המיץ המהול שלו, הבן שלו ישתה בדיוק את אותו מיץ מהול שהוא שותה. הוא לא ראה שברגע שמוהלים, זה לא נעצר שם. |
|
||||
|
||||
הבנתי. אני חושב שהוא עדיין היה מעדיף את זה על עוד מיץ סחוט. הוא לא רצה יהודים שומרי מצוות, הוא רצה שיהודים לא יתנכרו לגמרי לחיים המסורתיים. בזה הוא במידה רבה הצליח. |
|
||||
|
||||
לדעתי הוא נכשל. ברוב המקרים אנשים איבדו את הטעם המקורי ומקיימים את החלקים היותר מהנים של החגים. חנוכה הוא לא החג שבו שומרי המצוות התגברו על המתייוונים ואיפשרו לעצמם לקיים את כל המצוות. חנוכה הוא חג שבו זוללים סופגניות ולביבות ועורכים פסטיבלים מתייוונים לגמרי. שבועות הפך מחג מתן תורה שבו לומדים ומקבלים עולה של תורה, לחג של מלחמות מים1. פורים הפך מחג של "קיימו וקיבלו" לחג של הוללות פרועה. ט"ו באב הפך מיום שבו עם ישראל מתאחד, לחג הנואפים ה"עברי". וכן על זו הדרך... _____________ 1 בנוסף לסילוף שהפך את שבועות לחג המים במקום חג הסוכות. |
|
||||
|
||||
"ברגע שמוהלים, זה לא נעצר שם" - אני מניח שאתה מחיל אותו הגיון על ברית מילה, כן? __________ מיאו מיאו, ואני רץ להתחבא מאחרי המקרר. |
|
||||
|
||||
לא מדובר על אותה מילה. תוספת הה' למילה מילה גם היא מהילה. |
|
||||
|
||||
מוהל הוא מוהל הוא מוהל, או בגירסת ישראל ביתנו: מועל הוא מועל הוא מועל. |
|
||||
|
||||
אתה צריך להתחיל לקרוא ''הארץ''. שם עדיין מקפידים להבדיל בין מלה למילה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |