|
||||
|
||||
המיעוט שאתה מדבר עליו לא כל כך מועט, ויש לו המון כוח פוליטי. לאותו "מיעוט" יש מנהיגות נבחרת ואוטונומיה, ובידם של מנהיגיו אפשרות רבה לקבוע את גורלו. לכן המדיניות שלו - של אותו מיעוט - תורמת לטוב ולרע למצבו. אם הם לא היו משתוללים ומקדשים את דרך הטרור, השחיתות והאנרכיה, אף אחד לא היה מאיים עליהם. גם כיום, ה"איום" שאתה מדבר עליו הוא התגוננות של אוכלוסיה אזרחית שומרת חוק שמשתדלת לבחור מנהיגים שיביאו שקט ושלווה, מול אותה אוכלוסיה שבוחרת שוב ושוב מנהיגים שיביאו דם ומהומות. אין שום ראיה שהחשבונות שאתה מדבר עליהם, הם חשבונות עבר. לא הרבה השתנה, גם אם יש כאלה שבתמימותם מאמינים שהכל השתנה. אם פעם אנטישמים פעלו נגד יהודים והיום הם עושים את אותו דבר, זה משנה מה הסיבה שהם נותנים למעשיהם? או שאולי נבחן את המצב בראיה כללית - אנטישמיות. ואם הם צודקים היום בטענותיהם, אולי הם צדקו גם בעבר. אולי זקני ציון היו צריכים להפסיק לנסות להשתלט על העולם. אולי היהודים היו צריכים להפסיק להתערב בפוליטיקה בשלהי המאה ה-19. אולי הם היו צריכים להפסיק לשחוט ילדים כדי להשתמש בדמם לאפיית מצות. ולמען השם, הם צריכים להפסיק כבר לצלוב את ישו! השואה היא אירוע שצריך לזכור, ובמיוחד להזכיר לכל התמימים והשאננים. צריך לזכור שגם אז היו אנשים שלא האמינו שהגרמנים התרבותיים של העידן המודרני (של אותם ימים) יעשו דברים שכאלה. והרי צריך להאמין לגרמנים כשהם מספרים לך שהם לוקחים אותך למחנה נופש, או למקלחות. תהין לפקפק במניעים הטהורים שלהם? אחרי הכל. כשהאנטישמי החדש אומר לי שהוא לא שונא אותי, אבל לא מתאים לו שאני מתגונן נגד הטרור, זה עושה לי דז'ה וו חריף. החלומות על מזרח תיכון חדש, מדיפים את צחנת הגז של מחנות הנופש הקסומים של השואה. |
|
||||
|
||||
המיעוט שדיברתי עליו הוא היהודים בתקופת הגלות לפני הציונות וההגירה לעולם החדש. לגבי שאר הדברים שאתה מדבר עליהם, מסוכן מאוד לחיות בתפיסה מקובעת של 'כל העולם נגדנו' ו'מה שהיה הוא שיהיה'. מדינה שתתנהל כך לא תישרוד לנצח. צריך בהחלט להבדיל בין שנאת יהודים לשמה לביקורת (מוצדקת מאין כמוה) על המדיניות הישראלית שכבר מזמן איננה רק לחימה בטרור. רטוריקת השואה שלך כאילו שום דבר לא השתנה רק מדגישה את הדבר שאני מצביע עליו - הדבקות בתחושת הקורבנות הנצחית המטרפדת כל ניסיון לפרוגרסיביות מדינית. אם יש סיכוי לשואה חדשה באירופה הוא נובע מגל האיסלמופוביה הנוכחי ולא משינאת יהודים. |
|
||||
|
||||
ההבחנה שאתה קובע לא מגלה לי הבדל של ממש. ההגירה לעולם החדש החלה לפני מאות שנים, מאות שנים שבהם השתוללו כמה מאירועי האנטישמיות הגדולים ביותר. השואה שאתה מנסה להתעלם ממנה באופן כל כך נוח, כדי שלא נזכור את אשר עשה לנו עמלק וניתן להם לעשות לנו את זה שוב, אותה שואה התרחשה לאחר הציונות וההגירה לעולם החדש. מסוכן מאוד לחיות בתפיסה מקובעת של שאננות. כביכול כל השנאות עברו מן העולם וכולם יושבים איש תחת גפנו ותחת תאנתו. אילו הביקורת היתה מוצדקת, היא היתה פרופורציונאלית יחסית למעשים בהם מאשימים את מדינת ישראל, יחסית לרוע שמייחסים לאותם מעשים ויחסית למספר הקורבנות. כולם מתקהלים לגנות ולבקר מדינה שנלחמת על חייה ואגב הכי פוגעת בצורה שנויה במחלוקת בגופים עוינים, בכמויות קטנות יחסית וברמה מינורית של ''רוע''. ובאותו זמן מתעלמים מישויות ומדינות אחרות שגורמות למספר קורבנות גבוה לאין שיעור, בזוועה שלא ניתן להקבילה ומסיבות פחותות בהרבה. זו לא ביקורת מוצדקת. זו אנטישמיות בתחפושת גרועה. השאננות המתמשכת שלך גורמת לך לחשוב שמישהו אוהב אותך בגלל שהוא שונא מוסלמים. אני רוצה להזכיר לך שבפעם האחרונה שאירופה יצאה למלחמת חורמה במוסלמים, הראשונים שנפגעו מכך היו יהודי אירופה. אתה תתעלם ממה שאני אומר כי זו דבקות בתחושת הקורבנות הנצחית. וכשזה יגיע ותשמע אנשים מתבטאים בסגנון ''אמרתי לך'', תתעלם מזה בדיוק כפי שאתה מתעלם מאנשים שאומרים לך את זה על אוסלו וההתנתקות. |
|
||||
|
||||
הוא נתפס לשואה כי מדינת ישראל קמה אחרי,והוא שונא את מדינת ישראל אז הוא תוקף את השואה וזכרה. מצד האמת השואה היא רק נקודת שיא בפרוגרומים אין סופיים לאורך מאות שנים. |
|
||||
|
||||
הוא נתפס לשואה כי היא חיה בזיכרון הקולקטיבי שלנו בצורה הרבה יותר חריפה מאשר גזירות אנטיוכוס ואדריאנוס. הרי ניצולי השואה עדיין חיים בינינו. אני זוכר שלפני שנים ראיתי סרטון שמראה כיצד הערבים משתלטים על שטחים, שואבים יותר מדי את מי התהום ועושים כל מיני פעולות שנשלם עליהן מחיר כבד. בסופו של דבר דיבר שם חבר כנסת לשעבר, אולי גם שר לשעבר. אני לא זוכר את שמו, אבל אני זוכר את המשפט שאמר בסוף דבריו: אני נשבעתי ארץ ישראל, אבל אני גם נשבעתי שאני לגטו לעולם לא אחזור! דבריו של ניצול שואה. |
|
||||
|
||||
''אם יש סיכוי לשואה חדשה באירופה הוא נובע מגל האיסלמופוביה הנוכחי ולא משינאת יהודים.'' ואוו,זהו,הוכתרת ככותב האהוב עלי בעולם.(ויפה שאתה מסכים שהייתה שואה ושזאת לא שקר ציוני,או שהתבלבלת בין השקרים) |
|
||||
|
||||
מכיוון שלא נראה לי שאתה דמגוג ציניקן (להבדיל מדמגוג תמים שאתה כן), התגובה שלך מעידה על חוסר ההבנה הענק שלך בקריאת תגובותיי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |