|
||||
|
||||
בדיוק לכך מכוונים כשאומרים שבמקום לייבא עובדים זרים נוספים יש לתת לאלו השוהים כאן רשיונות עבודה בכל הארץ אבל זה פתרון (מעשי, הומני, פשוט) שלא מלבה יצרים ולא מוליך לתוספת קולות בוחרים המונעים גם משנאת זרים. |
|
||||
|
||||
נניח שהם יקבלו אישור מסוג כלשהו לשהייה קבועה בארץ ואפשרות לעבודה (אזרחות? סוג אחר של אישור שהיה?), כמה שנים יעברו עד שהם יעזבו את עבודות הדחק ושוב נצטרך פועלים זרים? |
|
||||
|
||||
במעמד נתינת אישור עבודה תיבחן גם הזכאות להכרה כפליט. יחד עם זה תוגבר אכיפת חוקי ההעסקה של חסרי אישור עבודה, מרמת ראש ממשלה ויועץ משךטי לממשלה ומטה. |
|
||||
|
||||
א. למשל תושבות ארעית (שהיא מעמד שמאפשר עבודה, נהיגה, ביטוח בריאות וכו', אבל הוא חידושו נבחן מדי תקופה קצובה) או תושבות קבע (שההבדל העיקרי בינה לבין אזרחות היא האפשרות לשלול אותה בקלות). לחילופין, הענקת אישורי שהייה מהסוג שניתן כבר היום לבני זוג זרים של ישראלים בזמן ההליך המדורג, עובדים זרים, סטודנטים זרים ואחרים. כל אלה, כמובן, לא מונעים יצירת מעמד מסוג נוסף (אם כי לטעמי המסלול של תושבות ארעית הוא המסלול הרלוונטי ואין צורך באחר). ב. אם וכאשר אדם עוזב את עבודות הדחק שלו, הוא הופך למשלם מסים ותורם לכלכלה ולחברה. הבעיה היא לא עם זה שצריך אנשים שיעבדו בעבודות הלא נעימות, אלא בכך שבישראל אי אפשר להתפרנס בכבוד מינימלי מהעבודות האלה. א/נשים חסרי השכלה וכישורים מיוחדים תמיד יהיו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |