|
||||
|
||||
אורי שלום, תודה על הציטוט מספרך. הקושי שיש לי בקריאת הדברים נובע מהחיבור המאולץ בין שברירי פילוסופיה, ופוליטיקה. במילים אחרות, האם אין כאן נסיון להכפיף ראיה פילוסופית מאד סלקטיבטית ולוקה בחסר, לסדר-יום פוליטי בעליל? הנסיון שלך לפתור באבחת פסקא קטנה את בעית הגופנפש (ואולי בספר עצמו יש התיחסות נרחבת יותר) היא יומרנית במקצת. על מודלים מודרניים לתודעה תוכל לקרוא במאמר שלי (נחתום המעיד וגו'), כמו גם בשני ספרי המבוא המומלצים בו. דיון 806 לקחת סתם כך את דקראט, שהיה חלק מהתשוקה הרציונאליות של המאה ה17 להסביר את העולם על פי מודלים מתמטיים-אקסיומטיים-ניוטונים, נראת לי גישה לוקה בחסר. הרי כ50 שנה אחריו כתב דויד יום שהתודעה לא יכולה לגרום לפעולה (למעשה בעקבות פילוסופים יוונים), כך שאם היתה נניח מבסס את התזה שלך עליו, אולי היית מגיע למסקנה אחרת בנוגע לרמטכ"ל ברק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |