|
||||
|
||||
זכותך להסתמך על הבטחה אלוהית, אם אתה מאמין בה. אני נצמד לזכויות הסטוריות מוכחות. |
|
||||
|
||||
איפה מוכחות?! עד עכשיו הראת ששמעון אמר. זה הוכחה?! |
|
||||
|
||||
דוגמה קטנה מלפני שבועיים |
|
||||
|
||||
מטבעות שעליהם כתוב ''שנת ארבע לגאולת ציון''. מדובר על מטבעות משנתו האחרונה של המרד הגדול (למעט הספיחים במדבר יהודה שנמשכו עוד כמה שנים). נדמה לי שזה כבר היה אחרי שפלגי הקנאים דחקו את הנהגת המרד המתונה יותר. כמוכן במלחמותיהם הפנימיות, שרפו את מחסני המזון של ירושלים. |
|
||||
|
||||
נו, במקרה הטוב זה מוכיח שיהודים היו בא"י לפני מאות שנים - מה שממילא אין עליו מחלוקת. אבל מה זה מוכיח לגבי זכויות?! הרמב"ם היה בספרד, במרוקו ובמצריים - מה זה אומר על זכויות של מישהו שם? היהודים היו בכל חור באירופה מאות שנים - מה זה מוכיח על זכויותיהם שם? גם ערבים היו בארץ לפני מאות שנים - מה זה אומר על זכויותיהם פה? גם החיתי, הפריזי, חיווי, האמורי, הכנעני, הגרגשי, היבוסי ישבו בארץ כנען - מה זה מוכיח! על זכויות של מישהו בארץ הזו? ובכלל, אברהם אבינו היגר לארץ הזו מעירק, מה זה מוכיח! על זכותינו הבלעדית בארץ ישראל או בעירק? |
|
||||
|
||||
בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי. לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית. מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית. בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו. זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי. --- (עצוב שאני צריך לחזור על דבר כזה בסיסי) |
|
||||
|
||||
אה, עכשיו נראה לפחות שאתה מתקרב. (אולי תהיה פחות עצוב אם במקום לחזור על דברים בסיסיים תנסה להבין מה הם אומרים). "אז מה היה לנו שם": - תורתינו הקדושה וההבטחות האלוהיות שבה לא מקנות לנו זכויות - כי תורה ואלוהים יש גם לעמים אחרים והם מבטיחים להם כל מני דברים. - שמעון אמר - אז אמר. גם זה לא מקנה לנו זכויות. - העובדה שמצאו מטבעות, או כדים, או קקי של עיזים - לא מקנה לנו זכויות - אפילו העובדה שקם איש עם זקן "והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו" - לא מקנה לנו זכות אלא רק מבטאת את תביעתינו לזכות.(כי לכולם יש אנשים עם זקנים). - מה שמתחיל לבסס זכות זו העובדה ש"זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים". אז תבין אולי שהמקור לזכויות לאומיות היא הקהילה הבין-לאומית ואין בלתה! אם אין קהילה בין-לאומית או אם מתעלמים ממנה, אז אין זכויות - יש רק כוח ו-"חיים דלים, מאוסים, בהמיים וקצרים". עכשיו, אם תביא גם את הצהרת בלפור ותוכניות החלוקה, תראה על איזו זכות מדובר: לא בלעדית, לא על כל מקום שיש בו מטבעות או שאבותינו דרכו בו, אלא משהו צנוע שמספיק לנו להקים כאן בית לאומי בלי לפגוע בזכויות דומות של לאומים אחרים. וזה - שזכויות מתקבלות רק מתוך התחשבות באחרים - זה מה שהקנאים מכל העמים, המקומות והזמנים, לא מצליחים להבין. |
|
||||
|
||||
אחרי משפט כל כך פנאטי ומשיחי כמו "המקור לזכויות לאומיות היא הקהילה הבין-לאומית ואין בלתה!" אתה מעז עוד לדבר על קנאות?! לצערנו, "המקור הראשי לזכויות לאומיות" הוא הכח הצבאי, אחרת כבר מזמן היתה לכורדים (ולטיבטים, ולקטלונים, ולוולשים וכו' וכו') מדינה. זה היה נכון לאורך כל ההיסטוריה, וזה נכון גם במאה ה21, ע"ע קרים (על אפם וחמתם של מרקל וחוסיין) מישהו קצת יותר חכם ממני כבר אמר על שכמותך "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים אלא במה יעשו היהודים" (ובמלים קצת יותר בוטות "אום שמום") --- ומה שהכי עצוב, שאתה אפילו לא מזהה את הטקסט של מגילת העצמאות. |
|
||||
|
||||
===> "המקור הראשי לזכויות לאומיות" הוא הכח הצבאי. זה בדיוק מה שהחמאס אומר. ועכשיו הוא מתחיל להבין שגם הכוח שלו תלוי באחרים. וגם אצלנו, לצערי, במוקדם או במאוחר יצטרכו להבין את זה. כול הקנאים מבינים את זה בסוף, לפעמים אחרי שהם מביאים הרס וחורבן על עמם. יאללה, ביי. --- וכולם כאן מזהים את מקור הטקסט. אם כי נראה שלא כולם מבינים את תוכנו. |
|
||||
|
||||
למה "אומר"? יש לו מדינה כי הוא הריבון בכח הנשק. מה שמעניין אותי הוא-מה אתה חושב שהוא הבין?! אנחנו הבנו את זה כבר שלא הפציצו את המחנות,שעשו אמברגו נשק שהיינו הכי צריכים וכו' איך אמרת נכון-" כול הקנאים מבינים את זה בסוף, לפעמים אחרי שהם מביאים הרס וחורבן על עמם." |
|
||||
|
||||
כל הקנאים מבינים את זה בסוף? ממש לא. אם אחרי חורבן של שני בתים לא הבינו וכעבור 2000 שנה לא הבינו, למה שיבינו את זה בסוף? או שאתה מתכוון לקץ הימים? |
|
||||
|
||||
בינתיים, מי שהביאו את החורבן הגדול ביותר אלו פייסנים כמו צ'מברליין, קרטר ואובמה (ובמקרה שלנו, רבין) --- אם היית מכיר את מגילת העצמאות (שלא לדבר על להבין אותה) לא היית כותב את תגובה 639258. |
|
||||
|
||||
נפלא. אלא שההיסטוריה לא נעצרת בהכרזת בלפור. אבל את הדיון הזה כבר עשינו- הפתיל שמתגובה 623063 בעיקר מתגובה 623311 |
|
||||
|
||||
עוד אחד שלא מזהה את הטקסט של מגילת העצמאות. |
|
||||
|
||||
איך הגעת למסקנה שהם לא זיהו את הטקסט של מגילת העצמאות? התגובות לא היו ויכוח עם הטקסט של מגילת העצמאות. הויכוח היה עם הטענות שהיו לך בתגובות אחרות. |
|
||||
|
||||
אברהם אבינו הגיע לארץ הזו מעבר הנהר, אבל הוא לא היה מהגר, הוא היה אדון הארץ. ארץ בני שם שבני חם פלשו אליה. נא לעיין בספר היובלים. |
|
||||
|
||||
אז לא לקנות את הזיוף המאוחר "לך לך מארצך ממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך"? |
|
||||
|
||||
אין סתירה שמולדתו ובית אביו ומקום מגוריו של בית משפחתו, היה במרחק מסויים מארץ הספר שהיוותה את הגבול בין נחלת בני שם לנחלת בני חם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |