|
||||
|
||||
ואם מותר גם לי להוסיף, לפי הטיעון ההיסטורי, היו בארץ ישראל עמים אחרים לפני עם ישראל (ומכאן שגם אם נאמץ את הטיעון ההיסטורי כלגיטימי, אין לנו זכות על ארץ ישראל). |
|
||||
|
||||
אבל נדמה לי שמר ויסמן אינו מביא נימוק היסטורי אלא נימוק דתי. לטענתו, הארץ ניתנה לנו ע''י בעליה החוקיים, הקב''ה. העובדה שגם גרנו כאן פעם היא בעלת חשיבות משנית, אחרת יכולנו לטעון לזכות על ארם נהריים, גם שם גרו אבותינו אי פעם, אלא שהקב''ה החליט לתת לנו דוקא את ארץ ישראל. סוג של בדיחה קוסמית, אני מניח. |
|
||||
|
||||
"לדעתי בסופו של דבר, אין מילוט, מלבד נקודת המוצא של היהודי התימני והעירקי והאשכנזי, מהזכות ההיסטורית, זכות אבות והשורש לנקודה זו נמצא בתנ"ך. הארכיאולוגיה אשר מחזקת את הטיעון ההיסטורי מסייעת ומחזקת את נקודת האחיזה של היהודים בישראל כבסיס לכל טיעון נגד ישיבתם של יהודים בארץ-ישראל." (תגובה 63681 בסוף). בכל מקרה, הגבתי לGeG ולא למר ויסמן, וברור (?) שהנימוק הדתי לא תקף לחילוניים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |